جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

امیر سلیمانجاه مرد جهاد و شهادت بود

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به آیین پاسداشت امیر جانباز ارتش اسلام بهروز سلیمانجاه از او به عنوان مرد جنگ، ایثار و شهادت یاد کرد.
کد خبر: ۸۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ - 29May 2016

امیر سلیمانجاه مرد جهاد و شهادت بود

به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید عصر امروز در پیامی که به آیین بزرگداشت مرحوم بهروز سلیمانجاه از فرماندهان برجسته ارتش جمهوری اسلامی ایران ارسال کرده و در این مراسم قرائت شد، آمده است: زندگی نظامی امیر سرافراز بهروز سلیمانجاه در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب در چهار دوره کاملاً نمودی آشکار داشت به طوریکه قبل از آغاز جنگ این امیر جانباز در سال 58 و با شجاعت و تکیه بر باورهای اعتقادی و سیاسی برآمده از انقلاب اسلامی نقش امنیتی خود را در کردستان علیه ضد انقلابها آغاز کرد به طوریکه در انجام این مأموریت با توکل به خداوند و پشتکار معنوی توانست موفقیتهای بیشماری را رقم بزند.

در این پیام سرلشکر رشید به دوره دوم حیات این فرمانده ارتش و حضور قدرتمندش در جنگ اشاره کرده و آورده است: امیر سلیمانجاه مرد جنگ بود و هیچ نگرانی و هراس از جنگ نداشت و با توجه به تجاربی که در کردستان به دست آورده بود، برای مقابله با دشمن به خوزستان رفت و در قالب گردانهای 138 و 141 از تیپ خودش را به غرب کرخه رساند.

در این پیام آمده است: وی با حضور در عملیاتهای غرورآفرین فتحالمبین و بیتالمقدس در سمت فرماندهی لشکر 21 حمزه توانست فداکاری بینظیری را از خود به نمایش بگذارد و به درجه جانبازی نیز نائل آمد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دوره سوم حیات مرحوم سلیمانجاه را مربوط به فهم و درک عملیاتی بالای او بعد از پایان جنگ در مسئولیت معاونت عملیاتی نیروهای زمینی ارتش و همکاری با امیر حسنی سعدی اعلام کرد و گفت: دوره چهارم زندگی نظامی امیر سلیمانجاه با ورود به ستاد کل نیروهای مسلح به کمال رسید و توانست در مسئولیتهای مختلف خوش بدرخشد به طوریکه آخرین مسئولیتی که در نیروهای مسلح بر عهده امیر سلیمانجاه قرار گرفت رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی بود که در این مرکز نیز با تلاش و مجاهدت زیاد خوش درخشید.

سرلشکر غلامعلی رشید در پیام خود به برخی ویژگیهای اخلاقی و معنوی امیر سلیمانجاه اشاره کرده و تصمیمگیری در شرایط دشوار، مسئولیتپذیری و اعتماد به نفس، صداقت در گفتار و عمل و خودداری از تملقگویی را از مشخصههای این امیر سرافراز ارتش اسلام معرفی کرده و برای برادران آذری زبان که چنین شخصیتی را در دامن خود پرورش دادند، آرزوی توفیق کرده و برای این امیر سرافراز ارتش آرزوی رحمت و غفران الهی کرده است.

در مراسم گرامیداشت معاون سابق اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح پیام تسلیت فرمانده کل سپاه پاسداران علی شمعخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و پیام تسلیت سرلشکر محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام قرائت شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار