روایت سردار رستمیان از حماسه رزمندگان لشکر25 کربلا در خان طومان

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا گفت: 700 نفر از نیروهای جبهه کفر در جبهه خان‌طومان کشته و زخمی شدند و تعداد 10 دستگاه تانک، نفربر و خودروی محمول نیز توسط رزمندگان اسلام منهدم شد.
کد خبر: ۸۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶ - 29May 2016

روایت سردار رستمیان از حماسه رزمندگان لشکر25 کربلا در خان طومان

به گزارش دفاع پرس از مازندران، سردار حمیدرضا رستمیان فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا با بیان اینکه لشکر عملیاتی 25 کربلا با تعدادی از رزمندگانش در 19 فروردین ماه 1395 مأموریت پدافند از جبهه خانطومان را پذیرفت، اظهار کرد: رزمندگان سلحشور مازندرانی با اقدام ویژه، در طول حضور یک ماه در این منطقه ضربات سنگینی را به تکفیریها «جبهه النصره» وارد کردند.

وی افزود: حماسه ماندگار و جاوید این یگان در روزهای 21  و 31 فروردین ماه و 16 اردیبهشت ماه امسال بود که با حملات سنگین جبهه النصره برای بازپسگیری خانطومان رقم خورد.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا با عنوان اینکه رجزخوانی استکبار جهانی و نوکرانش برای بازپسگیری این منطقه از مدتها قبل شروع و تا 16 اردیبهشت ماه امسال در شبکههای مجازی و میادین نبرد بلند بود، خاطرنشان کرد: مردان بیادعا و عاشق ولایت و امامت و مدافعان حریم اهل بیت(ع) که شامل رزمندگان لشکر عملیاتی 25 کربلا و برادران فاطمیون بودهاند، در هر مرحله با وارد کردن بیشترین ضربات، دشمنان را ناکام کردند.

وی ادامه داد: در مدت حضور لشکریان کربلایی مازندران در این جبهه آنچنان عرصه بر تکفیریها تنگ شده بود که آنها با تحمل تلفات زیاد و به جا گذاشتن کشتههای قابل ملاحظه این جبهه را اداره میکردند.

سردار رستمیان با اشاره به نبرد سنگین رزمندگان لشکر عملیاتی 25 کربلا با تکفیریها در 25 فروردین ماه امسال، تصریح کرد: دشمن تکفیری با تلفات سنگین و به جا گذاشتن حدود 50 کشته و انتقال تعدادی از کشتهها و زخمیهای خود به عقب و انهدام 2 دستگاه نفربر و تعداد قابل ملاحظهای از خودروها، تجهیزات و تسلیحات، پا به فرار گذاشته و در این رزم تن به تن شهیدان محمدتقی سالخورده و حسین بواس از این یگان به لقاءالله پیوستند.

وی در ادامه به دومین حماسه ماندگار غیورمردان و دریادلان لشکر عملیاتی 25 کربلا 31 فروردین ماه امسال اشاره کرد و یادآور شد: در این نبرد و رویارویی با دشمن، آنچنان با اجرای آتش پشتیبانی و هوایی از دشمن، تلفات سنگینی گرفته شد که دشمنان را توان خروج از سنگرها و هجوم نبود.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا تأکید کرد: تعداد قابل ملاحظهای از تانکها و نفربرهای دشمن منهدم و نیروی پیاده آنها کشته و زخمی شدند و این اقدام بهموقع باعث ناکامی دشمنان و فرار از صحنههای نبرد شد.

وی با بیان اینکه سومین حماسه و نبرد سخت رزمندگان لشکر عملیاتی 25 کربلا با تکفیریها از ظهر روز پنجشنبه 16 اردیبهشت ماه امسال مصادف با روز عید مبعث رقم خورد، اضافه کرد: دشمنان تکفیری با تمام توان و با تمرکز قوا و با قرار گرفتن نیروهای جبهه النصره و داعش در کنار یکدیگر و با تعدادی قابل ملاحظه از تانکها و نفربرها و با استفاده از انواع آتش و سلاحهای جدید، با استعداد نیرویی حدود 2 هزار و 500  نفر از زبدهترین نفرات خود با هدایت و فرماندهی عناصری از ارتشهای ترکیه، عربستان، اردن، رژیم صهیونیستی و... در شرایطی که به اصطلاح آتشبس محسوب میشد به این جبهه هجوم آوردند.

سردار رستمیان اظهار کرد: رزمندگان شجاع و سلحشور مازندرانی و فاطمیون قهرمان در مقاومت عاشورایی خود آنچنان عرصه را بر دشمن تنگ کردند که در یک نبرد سنگین و مقاومت 14 ساعته در مقابل تمام توان دشمن، تلفات و خسارات سنگین را به آنان وارد کردند.

وی ادامه داد: در این مقاومت جانانه، 700 نفر از نیروهای جبهه کفر در جبهه خانطومان کشته و زخمی شدند و تعداد 10 دستگاه تانک، نفربر و خودروی محمول نیز توسط رزمندگان اسلام، منهدم شد.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا بیان کرد: مقاومت عاشورایی رزمندگان اسلام در نبرد با تکفیریها تا بامداد روز جمعه 17 اردیبهشت ماه در خانطومان با استقرار خطشکنان لشکر عملیاتی 25 کربلا بر روی ارتفاعات نجم «پشت خانطومان» ادامه داشت.

وی یادآور شد: در این حماسه بزرگ، بیشترین خسارات و تلفات بر دشمن تکفیری وارد شد و حماسهسازان این نبرد با انهدام بخش زیادی از قوای جبهه النصره و... مانع ادامه پیشروی آنها برای بازپسگیری مناطق قراصی، الحمراء، الحویز، قلعجیه، خلصه و... شدند.

سردار رستمیان با بیان اینکه مقاومت فرزندان علویتبار مازندرانی با همراهی فاطمیون قهرمان آنچنان لرزه بر اندام تکفیریها انداخت که جرأت ادامه عملیات از آنها گرفته شد، تصریح کرد: آنچنان خسارت و تلفات بر دشمن وارد شد که تا ابد در ذهن آنها حک شده میماند که یاران عاشورایی رهبر معظم انقلاب اسلامی، عاشورای دیگری را به نمایش گذاشته و انتظار فرج و نوکری در رکاب امام عصر(عج) را میکشند.

وی با اعلام اینکه رزمندگان اسلام، رهروان شهیدان، پیروان ولایت و امامت سراسیمه منتظر اعزامهای بعدی برای نبرد با تکفیریها هستند، اظهار کرد: خانواده معظم شهیدان همچون کوهی استوار به این فداکاریهای همسران، پدران و فرزندان شهیدشان عشق میورزند.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا با عنوان اینکه جانبازان، ایثارگران، همه و همه آماده و مهیا برای نبردهای بعدی با استکبار جهانی هستند، گفت: ما آماده نبرد در هر شرایطی و در هر جبههای هستیم و این تعهد را به همه میدهیم تا زندهایم، رزمندهایم.

سردار رستمیان در پایان علو درجات را برای شهدای عزیزی که با نثار جان خود از حریم آلالله و بیبی دو عالم حضرت زینب(س) دفاع کردند از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار