مدیریت هنری و ادبی اداره کل حفظ آثار استان مرکزی:

10 کتاب در حوزه ایثار و شهادت سال 94 به چاپ رسید

مدیریت هنری و ادبی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: خوشبختانه در سال 94 توانستیم تعداد 10 کتاب با محتوای ایثار و شهادت و ترویج این فرهنگ به چاپ برسانیم.
کد خبر: ۸۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴ - 29May 2016

10 کتاب در حوزه ایثار و شهادت سال 94 به چاپ رسید

داود کرمی در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی، با اشاره به کتب چاپ شده از سوی اداره کل بنیاد حفظ آثار استان مرکزی اظهار داشت: کتب صخرههای خاموش، مهر عروج ، کوی بی نشان ونشانی، 3کتاب مربوط به سرداران شاخص استانمرکزی(سردار شهید رحیم آنجفی، کاوه نبیری، محمد حسن الله دادی)، سردار صبور با محوریت شهید علی اصغر فتاحی، تاریخ شفاهی نوربابا، نفخ صور و کتاب آسیدمجتبی از شهدای ترور خمین از جمله کتاب های چاپ شده در سال 94 هستند.

وی افزود: کتاب های " زندگی نامه 22 شهید، زندگی نامه 28 شهید روستای قورچی باشی، خمین از انقلاب تا دفاع مقدس، از سایدی به زین الدین، حماسه آفتاب، خاطرات مطیع پور از زمان اسارت تا آزادی و سرگذشت همسر جانباز شهید ثامنی نیز از جمله کتاب های آماده به چاپ توسط این اداره کل هستند.

مدیریت هنری وادبی اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: البته در کنار چاپ و انتشار کتب گوناگون و حمایت از صاحب قلمان این عرصه اقدامات دیگری نظیر برگزاری جشنواره "داستان نویسی راهیان نور" برگزار شده که در راستای آن بتوان استعدادها و توانایی های این عرصه را شناسایی کرد.

کرمی با اشاره به برگزاری کارگاه خاطره نویسی به عنوان یکی دیگر از گام های موثر در مسیر شناسایی استعدادهای ادبی گفت: در بهمن 94 با همکاری نهاد کتابخانه های استان مرکزی توانستیم با حضور مرتضی سرهنگی کارگاه خاطره نگاری و کارگاه داستان نویسی را با حضور استاد جزینی برگزار کرده و جلسه نقد کتاب " نگهبان تاریکی" را با بهره مندی از نظرات مجید قیصری داشته باشیم.

وی ادامه داد: بی شک برگزاری این گونه از جلسات میتواند تاثیرات مفید و سودمندی در زمینه ارتقاء وضعیت ادبیات دفاع مقدس و پرورش و افزایش استعدادهای این حوزه باشد چرا که یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ثبت نوشتاری وقایع و خاطرات مربوط به آن سالها است که این به واسطه قلم نویسندگان محقق می شود.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار