معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان:

نسل جوان باید با سیره و اهداف امام خمینی(ره) آشنا شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: همه باید یاد امام راحل را گرامی بداریم و تلاش کنیم نسل جوان با سیره و اهداف امام خمینی(ره) کاملا آشنا شود.
کد خبر: ۸۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ - 30May 2016

نسل جوان باید با سیره و اهداف امام خمینی(ره) آشنا شود

به گزارش دفاع پرس از کرمان، حمید ذکاء اسدی روز گذشته(9 خرداد) در نشست هماهنگی ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند این انقلاب هیچ جای دنیا بدون نام امام خمینی(ره) شناخته شده نیست، افزود: 15 خرداد نقطه عطف نهضت اسلامی ماست و اگر اتفاق نمی افتاد شاید رسیدن به اهداف کند صورت می گرفت.

وی گفت: اگر ما سازمان، تشکیلات، حکومت، نظام مردمسالار ولایتی و نظام براساس منویات شرعی و قانونی در کشور داریم و 37 سال پس از انقلاب با سربلندی و سرافرازی پیش بردیم، مدیون تلاشهای امام راحل و در ادامه مقام معظم رهبری است.

معاون استاندار کرمان گفت: حکومت و نظام ما از نظر قانونی، اخلاقی و شرعی یک نظام عقیدتی و اسلامی و واجب است همه یاد امام راحل را گرامی بداریم و تلاش کنیم نسل جوان با سیره و اهداف امام خمینی(ره) کاملا آشنا شود.

وی اظهار کرد: تمامی مراسم و جلسات بزرگداشت ارتحال امام راحل برای شناخت قله رفیع و عظیمی است که امام خمینی(ره) برای رسیدن به اهداف ترسیم کردند.

ذکاءاسدی با طرح این سوال که آن قله و اهداف چیست؛ گفت: نسل جوانی که اکنون امام(ره) را به یاد ندارد و 15 خرداد برای او شناخته شده نیست، باید بداند برای چه این انقلاب صورت گرفت و امام(ره) چه مسیری را دنبال می کردند و الان کجای دامنه قرار داریم و چقدر مانده به قله برسیم.

وی اظهار کرد: ما در متن جامعه قرار گرفته ایم و اگر مراسمی که برگزار می کنیم این هدف را بشناساند که کجا هستیم تا چه تلاش کنیم تا به آن قله برسیم آن زمان ما موفق خواهیم بود.

وی افزود: اگر این مراسم موجب شناخته شدن اهداف و این که کجا هستیم و باید به کجا برویم باشد انشاءالله موفق می شویم و برنامه های فرهنگی و هنری به این سمت رهنمون شود.

ذکاءاسدی بیان کرد: همه دستگاه ها در برگزاری باشکوه این مراسم تلاش کنند و امیدواریم روح ملکوتی امام(ره) و شهدا از نحوه انجام کارهای ما راضی و خرسند باشند و رهبری را در رسیدن به دستورات ازجمله اولویت امسال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، یاری برسانیم. 

مهدی صدفی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه امام(ره) را احیاگر بینش اسلام ناب محمدی(ص) دانست و افزود: بزرگداشت امام راحل بزرگداشت خوبی ها و ارزش هاست.

وی افزود: جامعه ما بهویژه جوانان، تشنه معارف دینی، الهی، اخلاقی و انسانی هستند و ما باید در ترویج معارف الهی، دینی و مکتبی برنامه ریزی و حرکت کنیم و انشاءالله برنامه هایی در شأن حضرت امام پیشبینی کنیم.

صدفی گفت: با همان نگاهی که در جهت تکریم شعائر مذهبی و دینی حرکت و برنامه اجرا می کنیم در جهت بزرگداشت امام راحل هم با همان نگاه اعتقادی به عنوان یکی از روزهای فراموش نشدنی برای ملت ایران، مشارکت کنیم.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: قریب پنج هزار نفر از استان کرمان به حرم امام راحل اعزام خواهند شد که اعزام زائران از شهرستان های جنوبی استان از 12 خرداد و اعزام زائران از شهرستان های شمالی از 13 خرداد انجام میشود.

وی اظهار کرد: آئین محوری گرامیداشت سالروز ارتحال امام راحل در شهر کرمان نیز 14 خرداد در مصلای امام علی (ع) ساعت 10:30 صبح با سخنرانی حجتالاسلام سعادت عضو ستاد کل نیروهای مسلح برگزار میشود.

صدفی تصریح کرد: برگزاری دعای ندبه در محل مهدیه مسجد صاحبالزمان(عج)، برگزاری مراسم شب ارتحال در اداره کل آموزش و پرورش، برگزاری مراسم در مساجد سطح شهر همراه با قرائت دعای کمیل، ویژهبرنامههای کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف از جمله برنامه های ستاد گرامیداشت 14 و 15 خرداد است.

وی گفت: برپایی نمایشگاه عکس، کتاب و محصولات فرهنگی، شب شعر، ویژهبرنامههای صدا و سیمای مرکز کرمان، دعوت از سخنرانان و صاحبنظران برای سخنرانی در ادارات و ارگان ها، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، راهاندازی دستهجات عزاداری و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر برنامههای گرامیداشت مناسبتهای 14 و 15 خرداد است.

صدفی به برگزاری محافل انس با قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: در سالروز بزرگداشت ایام سالگرد ارتحال امام راحل و قیام 15 خرداد ماه، مراسم ویژهای در 50 بقعهی متبرکه و نشستهای تبیینی و پرسش و پاسخ نیز در کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های بسیج برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها