گنجی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

انحراف در آرمان‌های امام ثمره عدم منزلت در برخی مسئولین انقلابی

این تحلیل‌گر سیاسی گفت: عدم منزلت در برخی مسئولین انقلابی سابق باعث شده احساس ‌کنند در صدر انقلاب جایگاه اجتماعی و تأثیرگذاری بیشتری داشتند و میل دارند همچنان خود را بانی و وارث انقلاب بدانند.
کد خبر: ۸۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ - 30May 2016

انحراف در آرمان‌های امام ثمره عدم منزلت در برخی مسئولین انقلابی

دکتر عبدالله گنجی تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره چرایی تحریف و انحراف در دیدگاههای امام خمینی (ره) گفت: عدم منزلت در برخی مسئولین انقلابی سابق باعث شده احساس کنند در صدر انقلاب جایگاه اجتماعی و تأثیرگذاری بیشتری داشتند و میل دارند همچنان خود را بانی و وارث انقلاب بدانند. این گروه از سیاستمداران  حسرت دوران امام را میخورند و آن دوران را طوری تفسیر میکنند که گویی مرکز ثقل انقلاب فقط آنان بودهاند و امام نیز غیر آنان کسی را در شعاع نگاه خود نمیدیده است. برای موجه جلوه دادن حرف و منطق امروز خویش به کد آوری از امام روی میآورند. این کدآوری هم کانالیزه شده است و هم معمولاً در قلم و بیان امام که طبق وصیتش حجتهای دوگانه بعد از خودش هستند، وجود ندارد.

وی ادامه داد: برخی از همراهان دیروز امام بر این باورند که فرآیند مواجهه انقلاب اسلامی آرمانی و غیرواقعی بوده است لذا به جای اینکه به تغییر و تصحیح افکار و باورهای خود اعتراف کنند، تلاش میکنند «امام را به عرف بینالملل برگردانند»، بنابراین مواضع استکبار ستیزانه امام را پنهان میکنند تا اینگونه به غرب بگویند ما هم مثل شما هستیم و استانداردهای شما را قبول داریم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره اندیشههای امام پیرامون غرب بیان کرد: امام در پایان حیاتشان به همین نکته اشاره دارند و معتقدند آنان(غرب) زمانی ما را به رسمیت میشناسند که غربیها آقا باشند و ما فرمانبردار و جیرهخوار آنان و زمانی ایرانیان را به رسمیت میشناسند که هویت ما را آنان صادر کرده باشند. همانگونه که امروز شاهدیم این رویه و مشی در میان برخی مسئولان جمهوری اسلامی رواج دارد و فرزندان خود را برای زندگی یا تحصیل به غرب میفرستند تا تعلق خود به آرمان های غربی را تسهیل کنند.

گنجی همچنین تصریح کرد: برخی از همراهان امام هرگز نمیپذیرند که به هر دلیل تن به اتهام قضایی دهند و اگر در این مسیر قرار گرفتند تمام آسمان و رسیمانها را به هم میدوزند تا اثبات نمایند «این آن چیزی نیست که امام میخواست» و با ذکر خاطره از صحنههای گذشت امام نسبت به افراد یا نادیده گرفتن تخلفات افراد از سوی امام برای فرار خود توجیه تاریخی بتراشند. حال آنکه امام با صراحت میفرمود «خدا میداند ذرهای حق و مصونیت برای خود قائل نیستم. از من هم اگر تخلفی سر زند مهیای مؤاخذهام». جناحگرایی در کشور نیز به این موضوع کمک شایانی نموده است و این عده از انقلابیون با نگاه رویایی به درون حیات امام تلاش مینمایند وضع موجود را متفاوت از آن دوران ترسیم نمایند.

وی تاکید کرد:برخی از مشکلات کشور همچون تورم، بیکاری، اعتیاد، طلاق و... بهانهای است برای تقلیل امام از مبارزه به زندگی. لذا فتیله انقلاب امام را به بهانه تلاش برای حل مشکلات پایین میکشند و تلاش میکنند امام را مانند رهبران سایر کشورها که دغدغه نان و آب مسئله اصلی آنان بوده، است معرفی کنند.ولی امام با صراحت و صداقت خطاب به مردم میفرمود: «شما قدری مشکلات را تحمل نمایید تا مسئولان به وظیفه مهم صدور انقلاب مشغول شوند.»

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار