اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم برگزار شد

اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم شب گذشته باحضور جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، مسئولان کشوری و لشکری و هنرمندان در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹ - 31May 2016

اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم برگزار شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، شب گذشته نخستین جشنواره مدافعان حرم با معرفی برگزیدگان و سخنرانی مسئولان، هنرمندان و 2 تن از مادران شهدای مدافع حرم به کار خود پایان داد.

در این مراسم که حجتالاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، داریوش ارجمند، ابراهیم حاتمیکیا، مسعود دهنمکی و ابوالقاسم طالبی حضور داشتند، از خانوادههای شهدای مدافع حرم حسین همدانی، محسن قطاسلو، عمر ملازهی، محمدرضا خاوری، مجتبی و مصطفی بختی و محمد بلباسی و خبرنگار جانباز حسینی بای تجلیل شدند.

مادر شهید خاوری که فرزندش از فرماندهان لشکر فاطمیون بود پس از گفتوگو با حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی گفت: محمدرضا در حلب سوریه دو موشک به بدنش اصابت کرد و بدنش تمامی سوخت. از او نه سری، نه دستی و نه پایی برای من نیاوردند.

مادر شهیدان بختی نیز بیان داشت:  افتخار میکنم که فرزندانم فدای اسلام، حرم حضرت زینب و رهبری شدند. کاش 10 فرزند دیگر هم داشتم و در این راه فدا می کردم. فرزندانم مرا سربلند کردند و به شهادتشان افتخار میکنم.

همچنین حسینی بای یادی از دوستان خبرنگار خود که در عراق و سوریه فعالیت دارند، کرد و گفت: محمدحسن حسینی که جانباز خبرنگار مدافع حرم است با وجود اینکه یک چشمش را از دست داده بود، اما باز هم عرصه خبر را ترک نکرد و به جبهه مقاومت بازگشت.

در مراسم شب گذشته علیرضا افتخاری و محسن چاوشی قطعه آهنگهایی که برای شهدای مدافع حرم ساخته بودند را اجرا کردند.

چاوشی گفت: این کار من دلی بوده است و امیدوارم مدافعان حرم دستگیر بنده باشند.

پس از قرائت متن بیانیه هیات داوران توسط ابراهیم حاتمی کیا که بیانیه ای متفاوت از دیگر جشنواره ها بود، در بخش کلیپ و نماهنگ از حامد زمانی و اثرهای موج دریا و لبیک ساخته شده توسط جواد مزدآبادی و محمد و حسین بوشهری، در بخش کارگردانی مستند از اثرهای خالد و مجتبی به کارگردانی روح الله رفیعی، رد پای فرشته به کارگردانی ناصر نادری، فرمانده به کارگردانی محمدهادی نعمت الهی و بیجی به کارگردانی وحید فراهانی تقدیر شد.

فیلم های پل و مجموعه آثار محسن اردستانی رستمی نیز به عنوان فیلم های برتر معرفی شد.

لازم به ذکر است که در این مراسم از تمبر یادبود مدافعان حرم نیز رونمایی شد.

ایروانی معاون بازرسی دفتر معظم انقلاب اسلامی نیز در این مراسم طی سخنانی کوتاه گفت: مهمترین دستاورد اقتدار، امنیت ملی است. دفاع از مرزهای عقیدتی امنیت ملی ما را تضمین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: 20 سال قبل دشمنان تصمیم به خاورمیانه جدید گرفتند که این نقشهشان نقش بر آب شد. امید است با مجاهدت مدافعان حرم دیگر توطئههای دشمنان نیز خنثی شود.

فروتن از بازیگران برنامه فیتیله جمعه تعطیله نیز گفت: حضور در کنار خانواده های شهدای مدافع حرم برای من یک افتخار است. فرزندان شما برای حرمت و آبروی ما جان دادند.

وی اضافه کرد: به نمایندگی از کودکان کشور و برنامهسازان کودک و نوجوان بر دستان فرزندان خانواده های شهدای مدافع حرم بوسه می زنم و این بوسه را تا آخر عمر به نشان افتخار بر پیشانی خود می گذارم.

در پایان این مراسم مسئولان و هنرمندان دست در دست یکدیگر و در حالی که این دست های حلقه شده به نماد از وحدت بالای سر خود برده بودند، عکس یادگاری گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار