قاسم قلی پور:

بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند در مورد سقوط "ایرباس" فیلم بسازد

در حوزه تولید فیلم آن چیزی که بسیار زشت و ناپسند است کپی کردن و سوء استفاده یک نفر از دسترنج دیگران است ولی اگر کسی دیدگاه جدیدی در این زمینه داشته باشد و بتواند به صورت مستقل یک اثر سینمایی ناب را از یک موضوع واحد عرضه کند بسیار پسندیده و قابل دفاع است.
کد خبر: ۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۰ - 04July 2013

بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند در مورد سقوط

قاسم قلی پور در گفتگوی  اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: تولید چند فیلم درباره سقوط هواپیمای "ایرباس" نه تنها عیب ندارد بلکه کاری است بسیار پسندیده و لازم و ضروری و حتما باید این اتفاق بیافتد و ازچند زاویه مختلف به این حادثه پرداخته شود.

وی افزود: در حوزه تولید فیلم آن چیزی که بسیار زشت و ناپسند است کپی کردن و سوء استفاده یک نفر از دسترنج دیگران است ولی  اگر کسی دیدگاه جدیدی در این زمینه داشته باشد و بتواند به صورت مستقل یک اثر سینمایی ناب را از یک موضوع واحد عرضه کند بسیار پسندیده و قابل دفاع است.

تهیه کننده فیلم "آتش سبز" اظهار داشت: درمدت یک سال گذشته من به همراه آقای اسدی یک بار دیگر با دقت و حوصله فیلمنامه "مرثیه ای برای یک دوست" را مطالعه و آن را باز نویسی کردیم و در حال حاضر با اطمینان به شما می گویم که فیلمنامه ای در دست ما است که پلان به پلان آن هم به لحاظ بصری و هم به لحاظ دفاعی که از ارزشهای جمهوری اسلامی ایران می کند، کاملا قابل دفاع است.

قلی پور تاکید کرد: اگر گرفتن بودجه برای تولید این فیلم مستلزم داشتن روابط خاص است باید بگویم که متاسفانه ما هیچ گونه رابطه خاصی با فرد خاصی نداریم و راه و روش آن را هم به آن شکلی که امروزه در بعضی از پروژه ها دیده می شود را بلد نیستیم و نمی خواهیم هم یاد بگیریم.

تهیه کننده فیلم "عروس آتش " تصریح کرد: بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند در مورد سقوط "ایرباس" فیلم بسازد. برای تولید این فیلم احتیاج به هواپیما است و همین طور باید اجازه داده شود که در آبهای خلیج فارس اقدامات لازم برای فیلمبرداری داده شود که همه اینها در اختیار دولت است و بخش خصوصی به این امکانات دسترسی ندارد. مساله دیگری که بخش خصوصی را از تولید این فیلم باز می دارد این است که تولید این فیلم بودجه بسیارزیادی را می طلبد که با توجه به تعداد سینماهای موجود قابلیت بازگشت سرمایه  درایران دیده نمی شود .

وی ادامه داد: ما بزرگترین حماسه را در هشت سال دفاع مقدس به وجود آوردیم اما نگاهی که بعضی از دوستان در مقوله تولید فیلم به دفاع مقدس داشتند نگاهی طایفه ای و قشری بوده که بیشتر ازآنکه منافع همه مردم ایران را مورد توجه قرار دهد  فقط و فقط منافع طایفه ای  خودشان و دوستانشان را مورد توجه قرار دادند و سعی کردند جنگ را به نفع خودشان مصادره کنند.

تهیه کننده فیلم " بلندی های صفر" خاطر نشان کرد: دوستان اقلیت ما که در این کشور زندگی می کنند شهدای بسیاری را تقدیم جمهوری اسلامی کردند. ارتش به عنوان یک نهاد نظامی قدرتمند شهدای بسیاری را تقدیم جمهوری اسلامی کرده و برای جنگ بسیار زحمت کشیده است اما ما به عنوان متولیان فرهنگ باید بپذیریم که نتوانستیم زحمات گرانقدر شهدای ارتش و شهدای اقلیت را به خوبی پوشش دهیم.ما نتوانستیم مفهوم واقعی دفاع مقدس را به جهانیان عرضه کنیم .  

قلی پور گفت: الان یک بحثی راه افتاده در حوزه فیلمسازی این کشور که کارگردان و تهیه کننده از خارج از کشور می آورند این در حالی است که ما خودمان بهترین نویسنده ها و کارگردانها را در داخل کشور داریم. حکیم ابوالقاسم فردوسی اولین سینماگر دنیا است، اولین تصویر ساز دنیا است و بهترین تصویر سازی ها در شاهنامه فردوسی انجام شده است. با این سابقه روشن و پر ابهتی که ملت ایران دارد برخی چطور به خودشان اجازه می دهند که به نوادگان فردوسی توهین کنند و بگویند که اینها نمی توانند فیلم خوب بسازند؟

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار