کوچک‌شوشتری در گفت و گو با دفاع مقدس:

شهید رهبر همانند خورشید در عرصه رسانه می‌درخشید

همرزم شهید غلامرضا رهبر گفت: شهید رهبر در عرصه رسانه از ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی برخوردار بود. او به واقع خون‌نگاری بود که در جاده پر خطر رسانه عاشقانه جنگید.
کد خبر: ۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴ - 22January 2014

شهید رهبر همانند خورشید در عرصه رسانه می‌درخشید

"غلامرضا کوچک شوشتری" همرزم شهید غلامرضا رهبر (خبرنگار شهید) در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: شهید رهبر نسبت به آموزههای دینی علاقه وافری داشت و به راستی پایبندی متعهدانه و مخلصانه او به اصول شرعی بیانگر روح پاک و بیآلایش او بود.

وی به موقعیت کاری شهید در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: من در آن دوره مدیر خبر مرکز رادیویی در آبادان بودم. شهید رهبر نیز از خبرنگاران بسیار برجسته دوران دفاع مقدس و از مدافعان در عرصه جنگ بود که در زمینه اخبار و وقایع جنگ، فعالیتهای گسترده و بیشماری را انجام میداد.

وی افزود: شهید رهبر در زمینه خبر و اطلاع رسانی از ویژگیهای خاص و منحصر به فردی برخوردار بود که این ویژگی سبب شد تا او حتی دوران بعد از شهادتش مانند خورشید در عرصه خبر رسانی و رسانه بدرخشد.

وی با اشاره به اینکه شهید رهبر پیرو واقعی مکتب تشییع و شخصیتی خودساخته بود، گفت: با توجه به اینکه همه فعالیتها در زمان جنگ تحمیلی داوطلبانه بود اما شهید رهبر در زمینه کار و رعایت همه ضوابط اداری و حتی حقوق بیت المال در سازمان توجه بسیاری داشت و در این گونه مسائل مراعات میکرد.

شوشتری با بیان اینکه شهید رهبر رفتار انقلابی و جهاد گونهای داشت، اذعان داشت: این شهید بزرگوار در زمینه کاری پیش از آغاز فعالیت خود در سازمان صدا و سیما، در رادیو آبادان کار گویندگی و گزارشگری را شروع کرده بود.

وی تصریح کرد: رهبر کسی بود که در زمینه برنامه سازی برای وضعیت آن روز آبادان که در محاصره بود با جدیت کارش را انجام میداد.

مصاحبه با رزمندگان در خطوط دفاعی ایجاد روحیه میکرد

وی با اشاره به اینکه رادیو آبادان در دوران دفاع مقدس، به عنوان رادیو مقاومت شناخته شده بود، ادامه داد: مردم در خوزستان و خارج از آن برنامههای رادیویی حماسی را دنبال میکردند و در جریان وقایع جنگ قرار میگرفتند. مصاحبههایی که با رزمندگان در خطوط دفاعی انجام میگرفت باعث ایجاد روحیه و جذب نیروهای داوطلب در عرصههای جهادی میشد.

خبرنگاری که در شب و روزهای عملیات مورد اعتماد فرماندهان بود

کوچک شوشتری با بیان اینکه در آن دوره از جنگ به خبرنگاران لقب خون نگاران داده میشد، خاطرنشان کرد: شهید رهبر مورد اعتماد همه فرماندهان جنگ بود و با عشقی که به کارش داشت، نمایندگی سازمان صدا و سیما در قرارگاه خاتم النبیاء (ص) را در دورهای به عهده گرفت. این شهید خبرنگار، رهرو خون نگاران بود.

فعال جاده پرخطر خبررسانی جنگ

وی گفت: شهید غلامرضا رهبر در جاده پرخطر خبررسانی جنگ فعالیت میکرد به هر حال زمینه برای اعتماد به خون نگاران فراهم شده بود و فرماندهان جنگ هم علاقهای به رفتار متواضعانه و رئوف وی داشتند و هم سابقه و تاثیر حضور خون نگاران را در عرصههای دفاع مقدس دیده بودند.

همرزم این شهید عرصه رسانه ادامه داد: شهید رهبر به منظور نشان دادن علائم پیروزی خیلی تاثیر گذار بود به همین دلیل اطلاعات لازم برای حضور در مناطق جنگی در اختیار او قرار میدادند.

وی اذعان کرد: گاهی اوقات موضع آزاد شده دشمن چند ساعت ممکن بود در تصرف ما باشد ولی شهید رهبر بنا به اعتماد و توانایی بالایی که داشت در آنجا حضور پیدا میکرد. مثلا زمانی که اسکله «الامیه» در اختیار ما بود وی حضور پیدا کرده و با یاری خداوند تهیه این گزارش برایش امکان پذیر شد.

مهر و محبت ائمه در دلش موج میزد

شوشتری با تاکید بر اینکه شهید رهبر یک چهره رسانهای بود، تصریح کرد: در عملیات کربلای ۴زمانی که با مشکل مواجه شدیم حضور شهید گزارشگر در مناطق تحت تسلط و بیان نوع اخبار او به گونهای بود که توانست روحیه دشمن را شکست دهد و صداقت رزمندگان ما را در اخباری که اعلام شد نشان دهد.

وی با بیان اینکه بسیج رسانهای با نام شهید رهبر آمیخته شده است، افزود: روز شهادت او همواره بهانهای برای تداعی همه شهدای عرصه دفاع مقدس است چرا که بسیاری از خبرنگاران در سرزمین خونین خوزستان به شهادت رسیدهاند و یاد آنها را باید برای آیندگان و جوانان زنده نگه داریم.

وی افزود: شهدای زیادی در این عرصه فعال بودند که همه آنها عاشقانه در دفاع از سرزمین و میهن خود جنگیدند امیدواریم خبرنگارانی که در حال حاضر در حوزه خبر و خبر رسانی فعال هستند رسالتشان را با آرمانهای حضرت امام (ره) همراه باشد.

نظر شما
پربیننده ها