علویه بنت‌الهدی صدر؛ میدان‌دار پرده‌نشین حماسه

دختری از تبار هدایت، به نویسندگی فریبا انیسی در ۲۷۸ صفحه و یازده بخش تدوین شده و از سوی انتشارات مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸ - 04January 2014

علویه بنت‌الهدی صدر؛ میدان‌دار پرده‌نشین حماسه

خبرگزاری دفاع مقدس: زنان در پهنه تاریخ؛ میدان داران پرده نشین حماسه بودهاند و این حقیقتی است که برگ برگ تاریخ بشری بدان شهادت میدهد. اسلام، نسبت به زن رویکرد احقاق حق و احیای هویت انسانی او در پیش گرفت تا بدان حد که به فرموده بنیانگذار انقلاب، خدمتی که اسلام به زنان داشته؛ به هیچ قشری نداشته است.

درمیان تودهی حرکت آفرینان زنان؛ ستارگانی تجلی یافتند که پرچم دار قیام و انقلابهای لرزشی برای جامعه انسانی شدهاند.

علویه بنت الهدی صدر، یکی از آن ستارگان پرفروغی است که به مدد پرتوهای خورشیدی سرور بانوان دو جهان؛ حضرت زهرای مرضیه، پلههای تکامل و تجلی را پشت سر نهاد و در حافظهٔ حماسههای قرن، جاودانگی را رقم زد.

امروز که ناقوسهای بیداری اسلامی در اذهان جهانیان طنین انداز شده است، بازخوانی شخصیتهای انقلابی و مرور پیامهای حماسی آنان لازمه حرکت در این مسیر مقدس است.

نام بانو صدر بر صدر فهرست زنان حماسی قرن قرار گرفته تا امروز هم نوا در صور اسرافیلی بیداری اسلامی، سرود جهاد و حرکت سرداده و در صف مبارزان جبهه بصیرت به میدان آییم.

دختری از تبار هدایت (علویه بنت الهدی صدر)

دختری از تبار هدایت، مجموعه خاطراتی است از دوستان و آشنایان بنت الهدی صدر که به قلم فریبا انیسی به رشته تحریر درآمده است.
 
این کتاب در ۲۷۸ صفحه و یازده بخش تدوین و از سوی انتشارات مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به چاپ رسیده است.
 
در صفحه ۹۴ کتاب، برادرزاده شهید خاطراتی از بنت الهدی صدر بازگو میکند که او مبتکر نامهایی با مدلول تربیتی و دینی شد که معانی و صفات زیبایی همراه داشت. وی میگفت که صاحب نام، از خود نام بهرهمند میشود و اگر اسم نیکویی داشته باشد، برای او بهتر خواهد بود.
 
در مثل میگویند فلانی اسم با مسمایی دارد. در این راستا علویه بنت الهدی نامهای زیبایی برای دختران برادرش و همچنین دختران آشنایان و سایر دوستان انتخاب میکرد.

برای قهرمانان داستانهایش نیز نامهای اصیل و خوبی را انتخاب میکرد و بسیاری از مردم، همین نامها را به عنوان تبرک بر دختران خود میگذاشتند. از جمله نامهایی که علویه در کتابهایش استفاده کرده میتوان به رحاب (سرزمینهای سرسبز)، مصطفی (برگزیده)، وفاق (دوستی)، حسنات (نیکیها)، وفا (محبت) و عفاف (پاکی) اشاره دارد.

علاقه مندان میتوانند جهت تهیه کتاب به نشانی تهرنف خیابا حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان هنری کربن، روبروی سازمان حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس، پلاک ۱۲، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مراجعه و یا با شماره تلفن ۶۴۴۵۳۱۶۲-۳ تماس بگیرند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار