معاون سابق سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس مطرح کرد

اشتیاق دانشجویان نسبت به موضوع دفاع مقدس/ تدریس درس دفاع مقدس مرهون زحمات سوداگر است

معاون سابق سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس گفت: دانشجویان با اشتیاق درباره دفاع مقدس حرف می‌زنند و بحث می‌کنند و این باب را آقای سوداگر باز کردند.
کد خبر: ۸۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ - 01June 2016

اشتیاق دانشجویان نسبت به موضوع دفاع مقدس/ تدریس درس دفاع مقدس مرهون زحمات سوداگر است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «حسن رسولی» معاون سابق سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در آیین رونمایی از کتاب «آنک جنگ، اینک داستان» که عصر دیروز 11خرداد95 در سرای اهل قلم برگزار شد، گفت: در حوزه ادبیات دفاع مقدس مدیریت باید به همه ابعاد حوزه های شعر، داستان، خاطره، جشنوارهها و نقد نگاه عالمانه داشته باشد. هر کدام از این بخشها در جایگاه خود کاربرد و آثار مخصوص خودش را دارد؛ ولی آنچه که من از قدیم به آن اعتقاد دارم فعالیتهای پژوهشی است که در این عرصه ماندگار خواهد بود.

وی افزود: امروز اگر در دانشگاهها درس دفاع مقدس تدریس می شود یک فعالیت پژوهشی است که در دروس عمومی مثل «آشنایی با مبنای دفاع مقدس» یا رشته ادبیات در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود.

رسولی ادامه داد: اگر مثلاً ما به یک کتاب داستانی، خاطره یا زندگینامه مراجعه میکنیم، بهعنوان مصداق است؛ وگرنه با خود کتاب در فضای پژوهشی کاری نداریم. ما در شورای پژوهشی سازمان ادبیات دفاع مقدس از اساتید برجستهای استفاده میکردیم و آثار خوبی را برای مواد درسی دانشگاهی استخراج کردیم.

معاون سابق دفتر هنری و ادبیات دفاع مقدس عنوان کرد: با توجه به حضور 20 ساله من در معاونت تحقیقات بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس، اگر روزی از من سوال شود "علاقه دارید ثمره کار شما در چه چیزی مثل آثار کتاب خاطره، داستان، شعر یا مسائل حقوقی، نظامی و همه ابعاد جنگ مثل فنی مهندسی یا پزشکی متبلور شود" خواهم گفت من دوست دارم اینها وارد کتاب درسی دانشگاهی شود.  این امر قله و نهایت کار در دانشگاه است. اگر نتیجه زحمات ما در کتاب درسی آمد کار پژوهشی است؛ که بالاتر از آن نداریم.

رسولی گفت: در این زمینه خیلی زحمات کشیده شده است. شهید سوداگر در این زمینه فوق العاده زحمت کشیدند. اگر توانستیم در دانشگاه ها تدریس کنیم به خاطر زحمات ایشان بود. تدریس درس دفاع مقدس از سال 1387 در دانشگاه شروع شد و امروز هر کلاس ما حدود 40 دانشجو دارد که  همیشه دانشجویان در هر ترم می گویند ای کاش این درس ها را در دوران دبیرستان به ما ارائه می کردند و البته این را با حسرت بیان می کنند. دانشجویان با اشتیاق درباره دفاع مقدس حرف می زنند و بحث می کنند و این باب را آقای سوداگر باز کردند؛ که برای آن خون دل خورد.

وی در پایان اظهار داشت: ما را هر جایی رها کنند به حوزه دفاع مقدس برمیگردیم و افتخاری هم خواهیم آمد. من شخصاً خیلی از دفاع مقدس بهره گرفته ام. روح من در این فضا ترقی و رشد پیدا کرد و هنوز هم خودمان را مدیون شهدا می دانیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار