دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

هدف آمریکا در غرب آسیا؛ نبرد با «داعش» یا تأمین امنیت «رژیم صهیونیستی»!

با وجود اینکه نظامیان آمریکایی در غرب آسیا به بهانه مبارزه با داعش روز به روز در حال افزایش هستند، ولی هدف آنها همچنان تامین امنیت رژیم صهیونیستی و مبارزه با هر تهدیدی که منافع آمریکا را تهدید می‌کند، است.
کد خبر: ۸۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ - 01June 2016

هدف آمریکا در غرب آسیا؛ نبرد با «داعش» یا تأمین امنیت «رژیم صهیونیستی»!

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، پنتاگون بارها تاکید کردهاست که نیروهای نظامی آمریکا که به عراق سوریه اعزام میشوند، در درگیری و نبردهای مستقیم شرکت نمیکنند؛ اما در روزهای گذشته خبرهایی از مجروح شدن نیروهای نظامی آمریکایی در سوریه و عراق منتشر شد؛ که متناقض با اظهارات پنتاگون است.

«جف دیویس» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا دیروز (سهشنبه 11 خرداد) اعلام کرد: دو نظامی آمریکایی در اوایل هفته جاری در سوریه و عراق زخمی شدند. این دو نفر در خطوط مقدم مبارزات نبودند؛ اما بر اثر آتش غیر مستقیم زخمی شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: در عراق این حادثه نزدیک اربیل رخ داد؛ در حالی که این اتفاق در سوریه در شمال رقه، پایگاه خودخوانده داعش به وقوع پیوست.

بر اساس این گزارش، منطقه غرب آسیا شاهد حضور روزافزون نیروهای نظامی آمریکایی است؛ تامین امنیت منابع انرژی، حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی و مبارزه با هر تهدیدی که منافع آمریکا را تهدید میکند، اولویت سیاستهای آمریکا در این منطقه است، مبارزه با تروریسم هیچ اولویتی برای آنها ندارد؛ بلکه بهانه است. آمار دقیقی از شمار نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق که به بهانه مبارزه با داعش به عنوان مستشاران نظامی اعزام شدهاند، وجود ندارد و یا اگر وجود دارد، این آمار ضد و نقیض است.

پنتاگون پیشتر اذعان کرد که بیش از 300 نظامی آمریکا در سوریه حضور دارند که مأموریت این نیروها فقط مشاوره دادن به نیروهای کردی است. اما این اظهارات درحالی مطرح میشود که تصاویری از نظامیان آمریکایی در کنار نیروهای دموکراتیک سوریه در عملیات آزادسازی «رقه» که در زمانی نامناسب شروع شدهاست، از سوی برخی منابع آگاه منتشر شدهاست.

خبرگزاری فرانسه تصاویری از نظامیان آمریکایی را که در کنار نیروهای دموکراتیک سوریه علیه داعش در حال جنگ هستند، منتشر کرد و نوشت: "حضور این نظامیان موجب اعتراض ترکها شده است." چون آمریکا با حضور در کنار کردها قصد دارد ترکیه را زیر فشار قرار دهد تا با درخواستهای آمریکا درباره داعش و کردها نرمتر رفتار کند و منافع آمریکا را در این زمینه در نظر داشته باشد.

از سوی دیگر کارشناسان نظامی معتقدند که ارتش سوریه برای گشایش جبهه «الرقه» آمادگی ندارد؛ لذا گشایش این جبهه به مفهوم آن است که ارتش مجبور تن دادن به نبردی است که به اندازه کافی آمادگی آن را ندارد. چراکه ارتش سوریه فرصت نبرد حلب را از دست میدهد و احتمال دارد دستاورد آن در تدمر هم تهدید و در رقه هم شکست بخورد و یا اینکه رو به فرسایش رود.
 
در رابطه با حضور نظامیان آمریکایی در عراق نیز آمارهای غیر رسمی حدودا 4 هزار نفر را نشان میدهد که طبق ادعای آمریکاییها این نیروها در عملیات نظامی مشارکت نمیکنند؛ بلکه نقش مشاور و آموزش نیروهای عراقی را دارند.

نیروهای آمریکایی در سال 2011 بعد از کشوقوسهای فراوان که مجبور شدند از عراق خارج شوند؛ اما بلافاصله به بهانه مبارزه تروریسم که بدون شک خود آنها در توسعه آن سهیم بودند، مجددا در عراق حضور پیدا کردند و ائتلاف ضد داعش تشکیل دادند که بیش از یک سال از تشکیل این ائتلاف میگذرد؛ اما شاهد هیچ دستاورد قابل توجهی از سوی ائتلاف نمایشی آنها نیستیم.
 
به نظر میرسد افشای زخمی شدن دو نظامی آمریکا در عراق و سوریه شاید نقطه شروع جنگی باشد که احتمال دارد چند ماه و یا چند سال طول بکشد. ما اصولا زمان شروع جنگها را میدانیم، ولی نمیدانیم چگونه این جنگها پایان مییابد. این قاعده به درستی بر جنگهایی که هماکنون در سوریه و عراق در جریان است، مطابقت میکند. پس باید منتظر باشیم تا ببینیم این بحران چه زمانی پایان مییابد.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامیهای مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهشهای سیاسی سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامیها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شدهاند. در جنگ پنج ساله سوریه میلیونها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شدهاند.

کشور عراق نیز از سال 2003 که نیروهای آمریکایی به بهانه براندازی حکومت منحوس بعثی اشغال کردند، درگیر بحران است؛ تحلیلگران معتقدند نظام سیاسی نادرستی که آمریکاییها در عراق پیاده کردهاند باعث ایجاد بحران سیاسی در این کشور شده است.

با این تفاسیر به نظر میرسد آمریکا قصد ندارد بحران کشورهای عراق، سوریه و یمن حل و فصل شود؛ چون اقدامات خصمانهای که در منطقه انجام میدهد، نشان میدهد در پی تجزیه کشورهای منطقه، تضعیف محور مقاومت و ایجاد اختلافهای قومی و مذهبی است؛ تا امنیت دشمن شماره یک مسلمانان که رژیم اشغالگر قدس است، تامین شود؛ چراکه در مدت زمانی که گروههای تروریستی منطقه غرب آسیا را دچار بحران کردهاند، به هیچ عنوان شاهد تهدید امنیت رژیم صهیونیستی از سوی تروریستها نیستیم.

با این وجود ملت مقاوم منطقه نسبت به اهداف شوم آمریکا و متحدان منطقهای آن آگاه شدهاند و با مقاومت، ایستادگی و تکیه بر اتحاد و همدلی ریشه تمامی گروههای تروریستی را در منطقه میخشکانند و مانع تحقق اهداف شوم استکبار میشوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار