پیام سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی؛

این جنایت آمریکا هیچ گاه از حافظه ملت ما و تاریخ بشریت پاک نخواهد شد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد فاجعه سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناو جنگی ایالات متحده آمریکا پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴ - 03July 2013

این جنایت آمریکا هیچ گاه از حافظه ملت ما و تاریخ بشریت پاک نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد فاجعه سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناو جنگی ایالات متحده آمریکا پیامی صادر کرد.
 
متن این پیام که در مراسم بزرگداشت شهدای واقعه انفجار هواپیمای مسافربری ایرباس در سال ۶۷ توسط حمله ناو آمریکایی "وینسنس"، که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار شده است، به شرح زیر است:
 

پروردگارا بر ما صبر و مقاومت فرو ریز و قدم های ما را استوار دار و ما را برظالمان، نصرت و پیروزی عطا کن.

اگر آمریکا تمامی نیروهایش را برای ضربه زدن به این انقلاب بسیج کند، نخواهد توانست هیچ غلطی کند (رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای).

سلام و درود بر امت اسلامی و ملت حماسه ساز قهرمان ایران و درود بر شاهدان امام شهیدان؛

بازخوانی دخالت ها، توطئه ها و نقشه های آشکار و پنهان آمریکا برای شکست انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران برای آگاهی نسل ها از واجبات است.

تحمیل جنگ 8 ساله محاصره اقتصادی- سیاسی، انواع تحریم ها و فشارهای گوناگون بخشی از اقدامات برای به زانو درآوردن ملت مقاوم و سرفراز ایران اسلامی بوده؛ اما ملت قهرمان ایران اسلامی، با اتکال به قدرت لایزال الهی، رهبری های داهیانه حضرت امام خمینی و جانشین فرزانه ایشان حضرت امام خامنه ای عزیز، ثابت نموده است که برای حفظ انقلاب خود و استقلال  سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این سرزمین در مقابله با قدرت های استکباری و در راس آن آمریکا همیشه ایستاده و آماده است.

در صفحات پرونده قطور جنایت های آشکار آمریکا علیه ملت ایران، دوازدهم تیرماه 1367 برابر 3 ژوئیه 1987، از جمله روزهایی است که هیچ گاه از حافظه ملت ما و تاریخ بشریت پاک نخواهد شد.

در چنین روزی هواپیمای ایرباس مسافربری خطوط هوایی ایران پرواز آی آر 655 توسط ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا، بر منطقه خلیج فارس، به دستور سردمداران جنایتکار آن روز کاخ سفید، مورد هدف موشکی قرار گرفت و یکی از فجیع ترین جنایات غیر انسانی و بی سابقه در تمام طول تاریخ پروازهای مسافربری رقم زده شد و در این جنایت ننگین تروریستی، تعداد 290 سرنشین بی دفاع و بی گناه اعم از زن، مرد، کودک و کهنسال با ملیت های مختلف به شهادت رسیدند و با این فاجعه قلب و روح ملت ایران و مردمان آزاده و بیدار جهان متأثر و آزرده گشت و دست ننگنین مدعیان حقوق بشر برای جهانیان رو شد.

اکنون که 25 سال از آن واقعه شرم آور و فراموش نشدنی در تنگه هرمز می گذرد، هنوز ملت سرفراز ایران و خانواده های معزز شهدای هواپیمای مسافربری در سوگ عزیزان خود نشسته اند و بار دیگر وجدان بیدار هر انسانی در اقصی نقاط گیتی را به قضاوت دوباره درباره این جنایت جهانی دعوت می نماید.

این سرباز فدایی میهن و مردم مقاوم و شجاع ایران اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم کشورمان و قربانیان این حادثه جانگداز و همدردی با خانواده های معزز، از همه وجدانهای بیدار و طرفدار حق و مجامع بین المللی می خواهیم همچون ملت حماسه افرین ایران اسلامی ضمن محکومیت جهانی شیطان بزرگ آمریکا  بر نقص حقوق بشر خواستار رعایت مقررات و رویه های بین المللی در مورد ایمنی هوانوردی کشوری، بویژه ضمائم این گونه کنوانسیون ها به منظور جلوگیری از تکرار اقدامات و جنایت مشابه از سوی آمریکا و هم پیمانانش با استفاده از ابزارهای بازدارنده و پیشگیر باشند.

ضمن تکریم حضور پرشور و شعور همه شرکت کنندگان در آیین بزرگداشت بیست و پنجمین سالگشت شهدای مظلوم هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر اعلام می دارم آحاد ملت قهرمان و سلحشور ایران اسلامی در سنگر دفاع از ارزشهای خود، در برابر زورگویی دولتهای استکباری با همت و اتحاد و غیرت پشت سر رهبر شجاع، آگاه و بصیر انقلاب اسلامی، فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای ایستاده اند و با خون پاک شهیدان 12 تیرمان، پیمان می بندیم  که هرگز پرچم مبارزه و جهاد مقدس در راه عدالت را بر زمین نخواهیم گذاشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار