آیت‌الله حسینی بوشهری:

فریب خوردگان فتنه 88 اظهار پشیمانی کنند

امام جمعه قم با بیان اینکه فریب خوردگان باید از آنچه انجام داده‌اند اظهار پشیمانی کنند، گفت: روز 9 دی برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد و باید این روز را بزرگ بشماریم.
کد خبر: ۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶ - 27December 2013

فریب خوردگان فتنه 88 اظهار پشیمانی کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبههای نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، در سخنانی با اشاره به برپایی مراسم عزاداری روز اربعین حسینی در کربلای معلی و همچنین سراسر ایران اسلامی اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی(ع) امسال با شکوهتر از سالهای گذشته برگزار و اعلام شد که در کربلا حدود ۲۰ میلیون نفر در این مراسم حضور یافتند.

وی ابراز داشت: ملت ایران و به خصوص مردم شریف و وفادار شهر قم در این روز حماسهای دیگر در ابراز ارادت به سرور و سالار شهیدان خلق کردند و برگ ذرینی در کارنامه خود به ثبت رساندند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، از همه مسئولانی که در راه اندازی مراسم پیاده روی حرم تا جمکران برنامه ریزی و تلاش کردند و همچنین از عموم مردمی که در این مراسم معنوی حضور یافتند تقدیر و قدردانی کرد.

وی گفت: ملت ایران در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) نیز با برپایی مراسمها و مجالس عزاداری ارادت خود را به ساحت پیامبر اکرم(ص) و خاندان ایشان نشان خواهند داد.

۹ دی تجلی اداره خدا توسط ملت ایران بود

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه نهم دیماه، اظهار داشت: ۹ دی در حقیقت تجلی اداره خدا توسط ملت ایران و حماسهای فراموش نشدنی بود که دوستان و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی شناخته شدند.

وی افزود: در این روز کار بزرگی صورت گرفت و ملت ایران ارادت خود را به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) نشان دادند و ثابت کردند که ملت ایران توهین به مقدسات را بر نمیتابند.

۹ دی ملت ایران برای همیشه دشمنان را ناامید کرد

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اگر ما صدها بار شکر داشتن نعمت چنین مردمی را به جا بیاوریم باز هم کم است و در روز ۹ دی ملت ایران برای همیشه دشمنان را ناامید کردند.

وی با بیان اینکه در فتنه سال ۸۸ دشمن آمده بود تا توسط مزدوران داخلی، کار انقلاب را یکسره کند، افزود: دشمن در این مدت تمام امکاناتش را بسیج کرد و عدهای نیز در این مسیر فریب خوردند و برخی از آنان هم تاکنون بر همان طبل توخالی میکوبند و انتظار دارند ملت ایران دست دوستی و آشتی به آنها بدهد.

آیت الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه ملت و رهبری ایران اسلامی بزرگ هستند، افزود: فریب خوردگان باید از آنچه انجام دادهاند اظهار پشیمانی کنند و روز نهم دیماه نیز برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد و باید این روز را بزرگ بشماریم.

وی با بیان اینکه در این روز مراسمی در مدرسه فیضیه قم با حضور طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم قم برگزار خواهد شد، افزود: فتنه سال ۸۸ بسیاری از مسائل را روشن کرد و چهره واقعی دوست و دشمن را برایمان نشان داد که اگر در این راستا هزاران کار دیگر قرار بود انجام دهیم تا چنین افشاگری رخ دهد قابل اجرا نبود.

کارشکنی آمریکاییها مانع از نتیجه رسیدن جلسات کارشناسی شد

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبههای نماز جمعه به مسئله مذاکرات هستهای ایران با گروه ۵+۱ اشاره کرد و افزود: جلسات کارشناسی در روزهای گذشته بدون رسیدن به نتیجه خاصی به اتمام رسید و به بعد از تعطیلات سال جدید میلادی موکول شد که بررسیها نشان میدهد آمریکاییها کارشکنی داشتهاند.

وی با بیان اینکه امروز آمریکاییهای علنی و با صراحت میگویند که ایران اول باید به آنچه در توافق نامه آمده عمل کند، افزود: من از زبان ملت حماسه ساز 9 دی صحبت میکنم که ملت ما زیر بار زور و تهدید و بیمنطقی نخواهد رفت.

تذکر به مسئولان مذاکرهکننده هستهای

آیت الله حسینی بوشهری همچنین به مسئولان مذاکره کننده تذکر داد که زیرکی به خرج دهند و هوشمدانه رفتار کنند و به دشمن اعتماد نکنند.

امام جمعه قم، با بیان اینکه مسئولان مذاکره کننده باید بدانندکه ملت و رهبری از آنان حمایت میکنند، افزود: مسئولان مذاکره کننده هستهای نباید به گونهای موضع بگیرند که دشمن در آنان احساس ضعف کند.

تقدیر از طرح هستهای نمایندگان مجلس

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خاطر آماده کردن طرحی جهت غنی سازی تا ۶۰ درصد گفت: کلوخ انداز را پاداش سنگ است و امروز کنگره آمریکا در حالی که ملت ایران را به تحریمهای جدید تهدید میکند نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را آماده کردند که اگر دشمن بخواهد کارشکنی و سنگ اندازی کند، غنی سازی تا مروز ۶۰ درصد را ادامه خواهیم داد.

آیت الله حسینی بوشهری، اضافه کرد: برای سوخت پیشرانهای دریایی و زیر دریایی به غنی سازی ۶۰ درصد نیازمندیم که اگر دشمن دست از پا خطا کند با تمام وجود در برابر آنها خواهیم ایستاد و خم به ابرو نمیآوریم و پاسخی دندان شکن به آنان خواهیم داد.

نظر شما
پربیننده ها