کامران باقری لنکرانی:

متاسفانه در داخل کشور برخی در جورچین دشمن حرکت می‌کنند

عضو جبهه پایداری گفت: وقایع سال۸۸، طراحی یک شبه نبوده بلکه پشتوانه آن دو دهه برنامه‌ریزی برای براندازی نظام بود که با فرصت طلبی در وقایع سال ۸۸ سعی کردند آن را عملیاتی کنند.
کد خبر: ۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۲ - 28December 2013

متاسفانه در داخل کشور برخی در جورچین دشمن حرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از دانا، گفتگو با دولت مرد سالهای ۸۴ تا ۸۸ احمدینژاد در خصوص اتفاقات سال ۸۸ که برخی این روزها از به کار بدن کلمه فتنه درباره آن اِبا میورزند و تلاش دارند آن را در سطح یک اعتراض مدنی و با کمی انصاف به عنوان یک سرکشی اجتماعی جا بزنند نکات قابل توجهی دارد. اظهار نظر لنکرانی در خصوص مذاکرات هستهای و عملکرد دولت دکتر روحانی نیز در نوع خود جالب است.

اگرچه از لنکرانی این روزها اخبار کمتری در رسانهها دیده میشود و شاید این موضوع به تغییر سخنگویی جبهه پایداری بیارتباط نباشد اما دکتر همچنان همان پزشک مسلمان سیاسی است که با اشتیاق و حرارت و البته با آرامش درباره ۹ دی حرف میزند.

آنچه در ادامه میخوانید نتیجه گفتگو مفصل کامران باقریلنکرانی است:

مطلع کلام او اشاره به حرف آقاست که میگویند: «هر چقدر از ۹ دی دورتر میشویم، عظمت این روز را بهتر متوجه میشویم» پس حماسه ۹ دی در قله حوادث سالهای اخیر کشور ما قرار دارد و ما چون در دامنه این قله بودیم، عظمت و بزرگی آن را به خوبی درک نکردیم که با گذشت زمان و امکان مقایسه با حوادث مشابه در سایر نقاط جهان به ارزش آن بیشتر پی خواهیم برد.

وی با اشاره به اتفاقات سالهای اخیر در منطقه و جهان بیان کرد: بسیاری از آشوبها و شورشها به پشتوانه نظام استکبار در جهت تغییر نظامهای مردمسالار دنیا طراحی و اجرا شده است که در برخی نقاط توانست اثرگذار باشد اما با خواست خدا کشور ما جزو معدود کشورهایی بود که توانست توطئهها را خنثی کند.

برای فتنه ۸۸ دو دهه برنامه ریزی شده بود

عضو جبهه پایداری با اشاره به وقایع سال ۸۸، نگاه به این وقایع را صرفاً به عنوان یک اعتراض انتخاباتی، قابل قبول ندانست و استدلال کرد که وقتی رئیسجمهور آمریکا در مرداد سال ۸۸ رسماً به میدان آمد و از تغییر نظام در کشور ایران صحبت کرد و کنگره و سنای آمریکا در خصوص وقایع جزیی آن روزها، موضوعات دروغ را دستمایه بیانیه قرار میدادند که برخی از آنها به عنوان برگههای فضاحتبار در تاریخ قوه مقننه آمریکا باقی ماند و بعد هم با افشای اسناد در جریان ویکیلیکس؛ به تدریج اذهان منصف متوجه شدند که وقایع سال۸۸، طراحی یک شبه نبوده بلکه پشتوانه آن دو دهه برنامهریزی برای براندازی نظام بود که با فرصت طلبی در وقایع سال ۸۸ سعی کردند آن را عملیاتی کنند.

لنکرانی ادامه داد: متاسفانه برخی هم در داخل کشور بدون توجه به منافع ملی کشور و فقط برای تسکین خودشان به آن وقایع دامن میزدند و در جورچین دشمن حرکت کردند و نهایتاً باعث شدند برای دشمن این توهم به وجود آید که نظام پشتوانه مردمی را از دست داده است یا مردم از باورهای دینی دست کشیدهاند که برپایه این توهم شاهد نوعی حرکت تهاجمی سازماندهی شده در داخل کشور بودیم از جمله اینکه در ۱۶ آذر ۸۸ به ارزشهای مبنایی انقلاب اسلامی جسارت شد و بعد از آن خاطره تلخ حمله به موکب عزاداری سیدالشهدا اتفاق افتاد که در چنین پسزمینهای مردم بصیر ایران به صحنه آمدند و حماسه ۹ دی را آفریدند.

۹ دی نماد پیوند عاشورا و انقلاب

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز حماسه ۹ دی را نمادی از پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این حماسه که در ایام عزاداری عاشورا رقم خورد تاکیدی بر پیوند انقلاب با فرهنگ عاشورا بود.

وی حضور با عظمت بیش از ۴۰ میلیون نفر از سراسر کشور در پای خیمه انقلاب اسلامی در ۹ دی سال ۸۸ را یکی از قلههای بلند مردمسالاری دینی عنوان کرد و گفت: این پشتوانه عظیم مردمی به عنوان اساس مردم سالاری دینی طی سالهای متمادی همواره گرهگشای امور کشور بوده است.

اگر دعوای انتخاباتی بود که قانون پیش بینیهای لازم را کرده بود

وی یادآور شد: عدهای میخواستند توهم اشتباهی از وقایع سال ۸۸ در اذهان قرار دهند و آن را دعوای بین دو رقیب انتخاباتی و طرفداران آنها جلوه دهند که این تلقی اشتباهی بود. چراکه اگر مبنا اعتراض به نتایج بود که قانون پیشبینیهای لازم را کرده و حتی فراتر از آن، رهبر معظم انقلاب دستور دادند صندوقهایی که نسبت به آن اعتراض وجود دارد، بازشماری شود.

لنکرانی تبیین کرد: در انتخابات سال۸۸ عدهای میخواستند برخلاف قانون اساسی کشور و برخلاف مردم سالاری دینی و آراء عمومی به پشتوانه نظام استکباری و با تکیه بر اهرمهای فشار و تبلیغاتی آنها، نظر خودشان را به نظر مردم تحمیل کنند. آنها به هیچوجه زیر بار قانون و تمکین به آن نمیرفتند و تا جایی پیش رفتند که مجبور شدند به دروغ و شبههآفرینیها و حتی زیر سوال بردن ارزشهای مبنایی انقلاب اسلامی دست بزنند. این عده با رفتارشان عملاً نشان دادند که در جدال بین حق و باطل تا جایی با حق هستند که به نفع آنان است.

حضور فتنه گران در پستهای حساس کشور یعنی اخلال در مسیر پیشرفت کشور

وی با بیان اینکه به مرور زمان افراد متنبه و متوجه شدند که بازی خورده و مورد سوءاستفاده قرار گرفتهاند و در مواضع خود تجدید نظر کردند، افزود: متاسفانه برخی هنوز در دام آن شبهات هستند و میخواهند وقایع ۸۸ را از منظر رقیب پیروز و شکست خورده تحلیل کنند که در واقع این افراد به نوعی انجماد فکری مبتلا هستند. منطقی است که این عده نخواهند توانست در فضای بالنده و روبه جلو کشور نقشآفرینی کنند چرا که هنوز خوشان را در چالشهایی محصور میبینند که مردم ما مدتهاست از آنها عبور کردهاند. حضور این عده در پستهای تصمیمساز کشور باعث خواهد شد که مسیر پیشرفت دچار اخلال شود.


صیانت نظام از ۶۵ صدم درصد رای مردم و بیآبرویی آنها که گفتند تقلب شده

لنکرانی انتخابات خردادماه ۹۲ را برای کسانی که شبههآفرینی میکردند، حجت آشکاری دانست و گفت: این انتخابات نشان داد که نظام ما حتی در برابر ۶۵ صدم درصد از آراء هم حساس است و بنابر تاکید مقام معظم رهبری نظام متعهد به حفظ و صیانت از آراء تک تک مردم است. نتیجه انتخابات چیزی است که از صندوقها درمیآید و کسی نمیتواند بگوید

وی ابعاد و عمق توطئههای سال ۸۸ را بیش از چیزی دانست که تا کنون تبیین شده است و خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ تمام تلاش جهان استکبار این بود که در جهت تغییر نظام ما از درون اقدام کند و متاسفانه برخی جورچین دشمن را تکمیل کردند.

لنکرانی با بیان اینکه تاکید بر رفتارهای غیرقانونی و دفاع از رفتارهای ساختارشکنانه مانع ایجاد آرامش در کشور است، گفت: دولت شعارهایی مبنی بر ایجاد آرامش و پرهیز از تنش را مطرح کرد که در این راستا باید از افراد تنشآفرین دور باشد و از کسانی در مصادیق تاثیرگذار استفاده کند که اعلام کردند سرباز و مدافع نظام هستند.

وی با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نظامی نیست که کسی با پشتوانه مستکبرین غربی توان لطمه زدن به آن را داشته باشد، گفت: این نظام ریشه در باورهای عمیق مردمی دارد و مردم اگر به آن هم انتقاد دارند به دنبال اصلاح آن هستند نه براندازی.


حضور در مناصب قدرت دغدغه اصلی اصحاب فتنه

لنکرانی با یادآوری اینکه عدهای در سال ۸۸ نشان دادند که حاضرند منافع ملی را به خاطر منافع شخصی پایمال کنند، گفت: متاسفانه این عده به دنبال حضور شخصی در مناصب قدرت هستند و در برخی نقاط کشور به دلیل اینکه چهرههای مورد نظر آنها در رأس مسئولیتها قرار ندارند باب انتقاد از دولتی را باز میکنند که برای آنها امکان حضور اجتماعی را فراهم آورده است.

وی پیشبینی کرد که رفتارهای زیادهخواهانه این عده که برای خودشان حقوقی فراتر از قانون قائل هستند، باعث انزجار عمومی از آنان خواهد شد.

لنکرانی تاکید کرد: مردم ما نمیپسندند در شرایطی که کشور با مشکلات عدیدهای در عرصههای مختلف روبرو هست، دغدغه عدهای حضور خودشان در مناصب قدرت باشد.

اگر کسی داعیه خدمت گزاری به مردم دارد به قوای مجریه و مقننه و قضائیه کمک کند نه سهم خواهی سیاسی

وی ضمن تاکید بر اینکه کسانی که حاضر نیستند منافع شخصی و قبیلهای خودشان را در پای منافع ملی و آرمانهای کشور هزینه کنند، نسبتی با مردم سالاری دینی ندارند، اظهار کرد: اگر کسی داعیه خدمتگزاری به مردم را دارد، باید کمک کند که قوه مجریه، مقننه و قضائیه بهتر عمل کنند ولو اینکه خودش هم در منصب قدرت نباشد.

توافقنامه ژنو مفتاح الفتوح نیست، مرصادی برای دشمنان است

لنکرانی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به مذاکرات ژنو و با اعتقاد بر اینکه برای ارائه تحلیل دقیق از آثار وقایع ژنو به گذشت زمان نیاز داریم، گفت: غربیها تلاش دارند که از تفاهمنامه ژنو، شکست مقاومت را ترسیم کنند درحالی که ترسیم ما از این تفاهمنامه استحکام مقاومت است ولو اینکه به برخی لغات و عبارات آن انتقاد داشته باشیم.

وی ادامه داد: اینکه جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ حمایت خارجی به جایی میرسد که یک طرف مذاکره با همه قدرتهای مطرح جهان است، نشاندهنده پیروزی مقاومت و جایگاه ژئوپلیتیک ایران است که به دلیل ۳۵ سال مقاومت و پایداری بر اصول آن را به دست آورده است.

لنکرانی با اشاره به سخنان کلیدی و راهبردی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه این مذاکرات چه به پیروزی ختم شود و چه شکست بخورد، در هر صورت نقطه پیروزی برای کشور ما خواهد بود، گفت: توافقنامه ژنو مفتاحالفلاح یا مفتاحالفتوح کشور ما نیست، بلکه مرصادی برای دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه وقایع ژنو نشان میدهد که غربیها بسیار زیادهطلب هستند، خاطرنشان کرد: درخواست رژیم پوشالی و در حال اضمحلال اشغالگر قدس مبنی بر حضور در مذاکرات در حالی که میداند کیان این رژیم را غیرمشروع میدانیم؛ سخنان وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه در مذاکرات آتی از اسقاط کلیه تجهیزات هستهای ایران صحبت خواهیم کرد؛ اعمال تحریمهای جدید علیرغم تفاهم نامهای که امضاء کردند؛ تصویب قطعنامه علیه حقوق بشر ایران در سازمان ملل با خرید آراء برخی کشورها علیرغم اینکه میدانند ایران آزادترین کشور منطقه است؛ همه اینها نشاندهنده این است که غربیها در مذاکرات شکست خوردهاند و اهرمهای تبلیغی از دستشان خارج شده و نمیتوانند بهانههای قبلی را مطرح کنند اما با این وجود باز هم از رفتار مستکبرانه خود دست برنمیدارند.

لنکرانی تاکید کرد: آمریکا که مدعی دفاع از آزادی و حقوق بشر است، نمیتواند در برابر این جمله که «استراتژیکترین شریک ما در خاورمیانه عربستان است»، پاسخگو باشد چرا که عربستان هیچ نهاد مردم سالارانهای ندارد و در این کشور یک عالم دینی صرفا به خاطر اینکه در یک سخنرانی اعلام کرده از فوت ولیعهد سابق عربستان ناراحت نیستیم، او را بیش از یک سال است که بدون ملاقات در مخوفترین شرایط ممکن نگه داشتهاند و هیچ کس هم در جهان اعتراض نمیکند و قطعنامه نمیدهد و همه به خاطر پولهای نفتی عربستان از این کشور دفاع میکنند.

وی ضمن بیان اینکه تمام همپیمانان آمریکا در منطقه خاورمیانه حکومتهای سلطنتی غیرمشروطه هستند که هیچ لجامی بر قدرت آنها نیست و هنوز در قرن ۲۱ رفتارهای بردهداری دارند، این همپیمانی را یکی از حجتهای آشکار دروغگویی مدعیان حقوق بشر و آزادی در دنیا دانست.

گردش قدرت در کشور مبتنی بر نظر مردم

لنکرانی با تاکید بر اینکه گردش قدرت در ایران که مبتنی بر آراء مردم است در هیچ کشور دیگری رخ نداده است، گفت: گردش قدرت در ایران نشاندهنده واقعی بودن مردم سالاری دینی ما و بیپایه و اساس بودن بهانههای غربیها است.

وی افزود: ایران کشوری است که نتیجه انتخاباتش در قوه مجریه و مقننه مشهود است؛ چرا که تمام ارکان اجرایی کشور پس از انتخابات سال ۷۶، ۸۴ و ۹۲ از نتیجه انتخابات متاثر شد.

لنکرانی با تاکید بر اینکه ملت ایران نسبت به ارزشها و غرور ملی خود بسیار حساس هستند، خاطرنشان کرد: خاطره تلخ اینکه طرف مذاکرهکنندهای بعد از مذاکرات از اغواگری و فریبکاری ایرانیان سخن میگوید، هیچگاه از نظر مردم ایران خارج نخواهد شد و رفتار غربیها آزمون بزرگی برای آنها خواهد بود.

پشتوانه اصلی دولت اقشار ضعیف و مومنان گمنام هستندکه باید آن را حفظ کند

وی با بیان اینکه مردم ضمن اعتمادی که به دولت دارند، نظارهگر اقدامات هستند، خاطرنشان کرد: اینکه از این به بعد چه اتفاقی خواهد افتاد بخشی از آن به نگاه ما به ارکان قدرت در کشور برمیگردد. مهمترین رکن قدرت در کشور ما پشتوانه مردمی است که ریشه در اقشار ضعیف و مومنان گمنامی دارد که در سراسر کشور حضور دارند و نشان دادند هرگاه نظام به حمایت نیاز دارد چیزی کم نگذاشتهاند بنابراین دولت باید این پشتوانه مردمی را به عنوان بزرگترین سرمایه خود حفظ کند.

اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده

لنکرانی با بیان اینکه هنوز اقتصاد مقاومتی را به صحنه ظهور نیاوردهایم، تاکید کرد: باید باور کنیم که برای حل مشکلات اقتصادی باید از همه ظرفیتهای داخلی استفاده کرد.

دنیا منحصر به آمریکا و اروپا نمیشود!

وی با اشاره به اینکه دنیا منحصر به آمریکای شمالی و اروپای غربی نیست، گفت: قدرتهای اقتصادی بزرگی در دنیا وجود دارد که برخی از آنها به همکاری نزدیک با ایران علاقهمند هستند که باید با استفاده از ظرفیت درونزا و ظرفیتهای بینالمللی مشکلات را حل کنیم.

لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود تکریم خانواده شهدای هستهای و عرصه جهاد علمی کشور را وظیفه دولت دانست و گفت: خانواده شهدا با خدا معامله کردهاند و تقدیر دولت از آنها چیزی از مقام آنها کم یا زیاد نمیکند اما به تعهدات و افتخارات دولت میافزاید.

وی با بیان اینکه سیالیت اجتماعی (social mobility) خوبی در ایران وجود دارد و این از افتخارات و ظرفیتهای نظام ما است، خاطرنشان کرد: در جوامع غربی احتمال اینکه از اقشار ضعیف جامعه یک نفر به جایگاه والایی دست یابد نزدیک به صفر است در حالی که بسیاری از دانشمندان موثر عرصههای مختلف سیاسی، هستهای، سلولهای بنیادی و سایر فناوریهای نوین عمدتا از اقشار ضعیف جامعه بودهاند که مومنانه در صحنه جهاد حضور یافتهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار