نخستین همایش رزمندگان تیپ 38 زرهی ذوالفقار کرمان برگزار می‌شود

فرمانده تیپ زرهی 38 ذوالفقار کرمان گفت: تیپ زرهی ذوالفقار را همگان به نام شهید حمید عرب‌نژاد می‌شناسند و سعی کرده ایم زیرساختی را که وی آماده کرده است به همان نحو ادامه دهیم.
کد خبر: ۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴ - 29December 2013

نخستین همایش رزمندگان تیپ 38 زرهی ذوالفقار کرمان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان،  سردار حسین افشارمنش شامگاه چهارشنبه و در جلسه شورای فرماندهی اولیه تیپ ذوالفقار در دفاع مقدس اظهار داشت: تیپ 38 زرهی ذوالفقار کرمان از دوران دفاع مقدس تا کنون 208 شهید و نیز بیش از 50 جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: از سال 87 که سازماندهی جدید سپاه پاسداران شکل گرفت، این تیپ زیر نظر نیروی زمینی فعالیت میکند و در 2 حوزه دفاعی و امنیتی در منطقه جنوب شرق و همچنین استان هرمزگان انجام وظیفه می کند.

افشارمنش تصریح کرد: به اعتراف همگان تیپ زرهی 38 ذوالفقار در میان تیپهای تکاور و زرهی خوش نام است و در همه موارد از جمله بحث رزمایش، مسابقات مختلف مدهبی و نظامی اقتدار مناسبی از خود نشان داده است.

وی در ادامه به برگزاری نخستین همایش بزرگ رزمندگان تیپ زرهی 38 ذوالفقار کرمان در 28 بهمن ماه امسال اشاره کرد و گفت: در مقطع کنونی بنا به دلایلی با شهدای زرهی فاصله گرفتیم و برگزاری این همایش بهترین بهانه برای یادآوری روزهای گذشته و نزدیکتر کردن این فاصله است.

افشارمنش تصریح کرد: تعداد رزمندگان تیپ زرهی ذوالفقار در دوران دفاع مقدس بیش از 10 هزار نفر بود که البته اکثر افراد را سربازان وظیفه تشکیل می دادند و هم اکنون تنها اطلاعات یک هزار و 500 رزمنده را در اختیار داریم که نیاز است با همکاری دوستان و رزمندگان این اطلاعات کامل تر گردد.

وی افزود: نقش شهید عرب نژاد در شکل گیری تیپ زرهی 38 ذوالفقار بی بدیل است و این تیپ را به نام شهید حمید عربنژاد میشناسند و سعی کرده ایم زیرساختی را که وی آماده کرده است به همان نحو ادامه دهیم.

فرمانده تیپ زرهی 38 ذوالفقار کرمان راهاندازی سایت اینترنتی و چاپ کتاب تاریخ زرهی را مقدمه برگزاری این همایش دانست و افزود: از انجا که اطلاعات ما در مورد رزمندگان و شهدای تیپ زرهی ناقص است، از تمامی رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس می خواهیم جهت تکمیل این اطلاعات ما را یاری نمایند.

همچنین منصور ایران پور  مشاور فرمانده تیپ ذوالفقار در ابتدای این نشست از جمع آوری 3000 صفحه خاطرات رزمندگان در طی 3 سال خبر داد و پیرامون چگونگی تشکیل تیپ ذوالفقار گفت: در سال ۱۳۶۱گردان زرهی حضرت ابوالفضل(ع) بر اساس غنایم جنگی پایه ریزی گردید که این گردان بعدها تبدیل به تیپ زرهی ۳۸ذوالفقار گردید.

وی افزود: پس از عملیات والفجر 4، 60 دستگاه تانک توسط پرسنل تیپ نوسازی و به کارگیری شد و همچنین با مدیریت شهید حمید عرب نژاد نزدیک 25 تانک از میان تانک های اسقاطی موجود در دریاچه نمک قم بازسازی و در میان تعجب همگان در خط مقدم جبهه به انجام عملیات مشغول شدند.

در ادامه این نشست فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس تیپ ذوالفقار به بیان خاطرات و همچنین پیشنهادات خود در زمینه هر چه باشکوه تر برگزار کردن این همایش پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار