آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

هیچ سیاستمداری نتوانست با امام خمینی(ره) دست و پنجه نرم کند/ امام راحل اهتمام ویژه‌ای به اسلام و مسلمین داشت

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به شخصیت امام خمینی(ره) ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حکیم بودن است و عقلانیت نیز یکی از جلوه‌های ویژه زندگی امام راحل بود.
کد خبر: ۸۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ - 03June 2016

هیچ سیاستمداری نتوانست با امام خمینی(ره) دست و پنجه نرم کند/ امام راحل اهتمام ویژه‌ای به اسلام و مسلمین داشت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله کاظم صدیقی امامجمعه موقت تهران در خطبههای این هفته نمازجمعه ضمن تسلیت سالروز رحلت جانگداز امام خمینی(ره)، گفت: امام(ره) بزرگوار عارف دوران، مجاهد زمان، بتشکن عصر، فقیه نوآور، انسانی صبور و عنصر تاریخساز بود.

وی شهادت مظلومانه اولین خیل شهیدان در نهضت اسلامی را که افشاگر نفاق منافقین و گروههای شرق و غرب بود و در 15 خرداد 42 در قم، تهران و ورامین رخ داد به ملت و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به شخصیت امام خمینی(ره) ادامه داد: یکی از ویژگیهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حکیم بودن است نتوانست با امام خمینی(ره) دست و پنجه نرم کند.

آیتالله صدیقی ابراز کرد: البته اینگونه به نظر میرسد که عقلانیت با عشق و محبت سازگاری ندارد که تلقی درستی نیست. امام راحل عقلی عاشق داشت و عشقی عاقل داشت که این شخصیت تنها در وجود انسانهای عرشی قابل جمع است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ سیاستمداری نه در داخل و نه در خارج نتوانست با امام خمینی(ره) دست و پنجه نرم کند، افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حق بود و هر کس به جنگ او آمد زمین خورد.

 خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: امام خمینی(ره) اسلام وحیانی، نبوی، علوی و ناب را که اسلام حکومت، زندگی، اقتدار، عزت و استقلال، احیاگر، استکبارستیز، ظلمستیز و فسادستیز است احیا کرد و چهره غبارآلود اسلام را از پیرایههای آمریکایی بودنش زدود.

آیتالله صدیقی تصریح کرد: امام خمینی(ره) اسلام ذهنی و کتابخانهای را به صحنه مقابله با قدرتهای شرقی و غربی کشاند و اقتدار اسلام قرآنی، وحیانی و ناب را ثابت کرد.

وی اظهار کرد: هرگاه خدشهای به اسلام وارد میشد، امام خمینی(ره) مجاهد بود که نمونهاش را در فتوای تاریخیای که درباره سلمان رشدی داشت دیدیم. وجود بنیانگذار انقلاب اسلامی مملو از غیرت دینی بود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه امام خمینی(ره) اهتمام ویژهای به اسلام و مسلمین داشت
، ادامه داد: اسلام سکولار، اسلام را منجی نمیداند، اما امام خمینی اینگونه فکر نمیکرد. براساس همین حکم امام خمینی(ره) نمیتوانست اشک یتیمان و مشکلات مستضعفان را تحمل کند.

آیتالله صدیقی با تأکید بر اینکه امام خمینی اهتمام ویژهای به امور مظلومین جهان داشت، اضافه کرد: امام مجموعهای از فضائل بود که باید برای همگان درس باشد.

وی با اشاره به تشکیل مجلس خبرگان جدید گفت: ملت سرافراز ایران حماسهای دیگر را در انتخابات خبرگان رهبری رقم زدند که نهتنها دشمنشاد نشد، بلکه آنها عصبانی شدند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با ابراز اینکه پنجمین دوره مجلس خبرگان با محتوای مجتهدان انقلابی تشکیل شده است، گفت: انتخاب آیتالله جنتی را که دشمن از او هراس دارد و نفاق داخلی نسبت به آن حساسیت دارد باید به فال نیک گرفت.

آیتالله صدیقی با اشاره به تشکیل مجلس دهم شورای اسلامی افزود: بحمدالله در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران با خلأ مجلس قانونگذاری مواجه نشدهایم.

وی  با بیان اینکه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کمال امنیت و آرامش برگزار شد، گفت: توصیهام به نمایندگان این است که به قسمی که الزامآور و شرعی است، پایبند باشند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: نمایندگان توجه کنند که این نظام  نظامی انقلابی است که حاصل خون شهدا و خون شکنجهدیدهها و تبعیدشدهها است و باید آنها توجه داشته باشند سر سفره چهکسی نشستهاند و با تمام وجود پاسدار انقلاب و دستاوردهای آن باشند.

آیتالله صدیقی با تذکر اینکه وکلای ملت تابع ولایت فقیه باشند، گفت: خدا نکند نمایندهای وجود داشته باشد که التزام به رهبری نداشته باشد.

وی با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس شورای اسلامی و تأکید بر اقتصاد و تعمیق فرهنگ اسلامی، تصریح کرد: امیدوارم نمایندگان به این دو توصیه توجه داشته باشند و به قسم خود پایبند باشند.
 

نظر شما
پربیننده ها