وزیر آشتی ملی سوریه:

حضور ایران در کنفرانس ژنو۲ لازم و ضروری است

وزیر آشتی ملی سوریه حضور ایران در کنفرانس ژنو۲ را که قرار است با هدف پایان دادن به بحران داخلی سوریه تشکیل شود مهم، لازم و سازنده ارزیابی کرده است.
کد خبر: ۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲ - 28December 2013

حضور ایران در کنفرانس ژنو۲ لازم و ضروری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، "علی حیدر" وزیر آشتی ملی سوریه روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری العالم تصریح کرد، ایران دوست قدیمی و متحد دولت و ملت سوریه به شمار میرود. ایران دوست و یاور همه ملتهای آزادیخواه است و نقش تهران در کنفرانس ژنو2 که قرار است 22 ژانویه 2014 برگزار شود سازنده و ساختاری خواهد بود.

بر اساس این گزارش، حمایت از حضور ایران در مذاکرات صلح سوریه محدود به مقامات سوری نمی شود. دبیرکل سازمان ملل نیز در کنفرانس خبری 23 دسامبر [2 دی ماه] در شهر نیویورک تأکید کرد، ایران باید برای شرکت در کنفرانس بین المللی ژنو2 دعوت شود. هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس یافتن راهکاری سیاسی برای پایان دادن به بحران داخلی سوریه اعلام شده است.

بان کی مون افزود: ایران میتواند نقش بسیار مهمی ایفا کند. ایران یک قدرت منطقهای بسیار مهم است. بنابراین از نظر منطقی و عملی و واقعی آنها باید در کنفرانس ژنو2 حضور داشته باشند.

نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه نیز 20 دسامبر [29 آذر ماه] تأکید کرد، مشارکت ایران در کنفرانس صلح سوریه بهعلت مخالفت آمریکا هنوز قطعی نشده است. سوریه از مارس 2011 میلادی تاکنون با بحران داخلی و جنگ روبهرو است. بر اساس آمارهای سازمان ملل بیش از 100 هزار نفر در جریان درگیریهای داخلی سوریه کشته و میلیونها نفر نیز آواره شدهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار