مدیر رصدخانه آیت الله صالحی مازندرانی(ره) مطرح کرد؛

احتمال رؤیت ماه رمضان در روز دوشنبه در حد صفر است

مدیر رصدخانه آلاشت شهرستان سوادکوه، گفت: احتمال اینکه روز دوشنبه ماه رمضان باشد تقریبا در حد صفر است؛ اما باز هم با این وجود یک‌شنبه عصر منجمان برای رویت هلال اقدام می کنند.
کد خبر: ۸۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳ - 05June 2016

احتمال رؤیت ماه رمضان در روز دوشنبه در حد صفر است

به گزارش دفاع پرس از مازندران، موسی فرهادی مدیر رصدخانه آلاشت شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه بر اساس ضوابط و معیارهای رویت هلال ماه مبارک رمضان سال ۹۵ و با توجه به اینکه در غروب روز یک شنبه عمر هلال ماه و مدت زمان مکث آن بسیار اندک است، عملا امکان رویت هلال بسیار ضعیف خواهد بود، اظهار کرد: ستاد استهلال ماه استان مازندران زیر نظر دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در محل دفتر آیت الله طبرسی تشکیل شد و رصدخانه آلاشت بهعنوان بازوی علمی ستاد فعالیت می کند و طبق برنامه ریزی انجام شده غروب یکشنبه و غروب دوشنبه اقدامات لازم برای رویت هلال ماه رمضان برنامه ریزی شد.

وی با بیان اینکه هلال ماه رمضان در روز ۲۹ ماه شعبان باید رویت شود، افزود: آنچه که در فقه شیعی مد نظر است خود رویت هلال باید اتفاق بیفتد؛ بنابراین باید هلال ماه تشکیل شود و تا هنگامی که مقارنه اتفاق نیفتاد کسی نمی تواند اعلام کند که چه زمانی ماه رمضان است.

فرهادی تصریح کرد: اما بر اساس پیش بینی و ضوابطی که برای رؤیتپذیری وجود دارد و آن هم بر اساس تجربه پارامترهای گذشته علمی می توان تا حدودی پیش بینی کرد که چه زمانی ماه رمضان آغاز میشود.

مدیر رصدخانه آلاشت شهرستان سوادکوه، یادآور شد: احتمال اینکه روز دوشنبه ماه رمضان باشد تقریبا در حد صفر است؛ اما باز هم با این وجود یکشنبه عصر منجمان برای رویت هلال اقدام می کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در غروب روز دوشنبه مطمئنا هلال ماه رمضان دیده می شود، گفت: اگر به هر دلیلی در روز دوشنبه هلال ماه رمضان دیده نشود چون ماه قمری از ۳۰ روز بیشتر نمی شود روز بعدش آغاز ماه جدید خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار