مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه:

نباید بگذاریم فاجعه سرنگونی ایرباس فراموش شود / تنفر نسبت به نظام های لیبرال سرمایه داری افزایش یافته است

12 تیرماه، سالروز سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس در آبهای نیلگون خلیج فارس توسط ناوگان آمریکاست.بدون شک 12 تیرماه سال 67 روز جنایت بی شرمانه و ضدبشری استکبارجهانی و در رأس آن آمریکا بود که هیچ گاه این فاجعه از یادها فراموش نخواهد شد.
کد خبر: ۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷ - 03July 2013

نباید بگذاریم فاجعه سرنگونی ایرباس فراموش شود / تنفر نسبت به نظام های لیبرال سرمایه داری افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایرانایر با شناسه «IR655» که از بندر عباس به مقصد دبی در حرکت بود با شلیک موشک از ناو یواساس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

در آستانه سالروز حمله ددمنشانه و وحشیانه به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناوگان دریایی آمریکای جنایتکار، با سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه به گفت وگو پرداختیم که  متن گفت وگو به شرح زیر است:

سردار؛ اهداف استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار از سرنگونی هواپیمای مسافربری و انجام این جنایت ضدبشری که منجر به کشته شدن همه سرنشینان از جمله کودکان بی گناه شد، چه بود؟

حرکت آمریکایی ها در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران اقدامی برخلاف تمامی معاهدات بین المللی بود و این اقدام نشانه نیات شوم آمریکایی ها و غربی ها در روند تحولات سیاسی نظامی بود، چرا که شکست های  پی درپی قبل از این جنایت نصیب عراقی ها شده بود.

جنگی را که عراقی ها در سال 59 آغاز کردند، مبتنی بر یک اطمینان و باوری بود در این که آنها در کوتاهترین زمان پیروز این جنگ خواهند بود؛ چرا که از حمایت تمامی قدرت ها از جمله غربی ها و در راس  آن آمریکایی ها برخوردار بودند.

صدام تصور می کرد مبتنی بر یک استراتژی جنگ برق آسا، برخورداری از حمایت های قدرتهای خارجی و کشورهای غربی و همچنین کشورهای عربی در منطقه، می تواند به اهداف خود در جنگ برسد؛ اما ایستادگی و مقاومت ملت ایران و حماسه آفرینی رزمندگان در عملیات های بزرگی که انجام شد، شرایط را کلا تغییر داد و معادله جنگ به نفع ملت ایران تغییر پیدا کرد و صدام در آستانه یک سقوط نظامی قرار گرفت.

غربی ها تحلیلشان از روند تحولات نظامی این بود که صدام ممکن است در برابر فشارهای جمهوری اسلامی نتواند مقاومت کند و سقوط کند و این سقوط می توانست یک شکست راهبردی برای غرب و حامیان صدام تلقی شود؛ این جا بود که در این شرایط، آنها با اقدام ددمنشانه، زدن هواپیمای مسافربری ایران می خواستند این پیام را بدهند که حاضرند هر نوع جنایتی را مرتکب و به هر نوع عملیاتی دست بزنند؛ اما با این حال  نگذارند صدام به لحاظ نظامی سقوط کند.

گرچه آنها اعلام کردند که این هواپیما در بدو امر شناسایی نشده بود که مسافربری است و تصورشان بر این بود که یک هواپیمایی است که به سمت ناو اهدافی را  دنبال می کند، اما مشخص بود این مسأله، توجیهی بیش نیست و آنها با علم به اینکه این هواپیما یک هواپیمای مسافربری است، دست به چنین جنایت ضد بشری زدند چرا که آمریکایی ها  در مرامشان کشتن انسانها امری عادی است.

 آمریکایی ها طی دهه های گذشته نشان دادند، پایبند به رعایت حقوق بشر و رعایت معاهدات بین المللی نیستند و این گونه دست به یک جنایت جنگی زدند و تعدادی از بیگناهان را که قصد سفر داشتند را به شهادت رساندند.

گذشت زمان نشان داد که اقدام آمریکایی ها در نهایت به ضرر آنها تمام شده و پیروز عرصه جنگی که صدام با حمایت غربی ها به راه انداخت، جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران بوده و ما دستاوردهای این پیروزی را در حوزه های بعدی مشاهده کردیم و امروزه هر کسی که دوران دفاع مقدس را مطالعه و ملاحظه کند، این قضاوت را خواهد کرد.

درحالی که غرب حامی صدام بود و صدام با تصور پیروزی قطعی وارد عرصه شده بود، این ملت ایران بود که توانست از منافع و حقوق خود دفاع کند و دفاع مقدس ما منشأ تحولات بعدی شد که امروزه یکی از تحولات ناشی از دفاع مقدس را در بیداری اسلامی منطقه به خوبی ملاحظه می کنیم.

چرا مجامع بین المللی در مقابل این جنایت بی شرمانه و ضدانسانی آمریکا، سکوت اختیار کردند؟

غربی ها و عمده سازمان های مدافع حقوق بشر در شعار دادن از هیچ تلاشی دریغ نمی کردند ولی در عمل منافع خودشان را دنبال می کردند. رفتار دوگانه آنها نشان می دهد که شعارهای جذاب و دوست داشتنی و حقوق بشری آمریکا و هم پیمانانش یک پوشش و ابزاری است برای پیگیری اهداف زیاده خواهانه و استعماری آنها.

شعار حقوق بشر امروزه یک لفظ جذاب، گول زننده و عوام فریب گونه است. آنها نمی توانند با شعار دفاع از منافع خود به کشورهای دیگر لشکرکشی کنند و در دیگر نقاط دنیا مداخله کنند. به هر حال آنها برای اینکه بتوانند افکار ملت خودشان را به نوعی فریب داده و گمراه کنند، مداخلات و لشکرکشی و جنایت خود را با شعارهای دفاع از حقوق بشر، پوشش دادند تا کمتر آسیب ببینند؛ اما خوشبختانه امروزه ملت ها هوشمندی خاصی پیدا کرده اند، بگونه ای که در سرزمین های متجاوزان و استعمارگران امروز می بینیم تعداد معترضان با هیچ دوره زمانی قابل قباس نیست.

امروزه در آمریکا و کشورهای اروپایی تنفر نسبت به نظام های لیبرال سرمایه داری بسیار افزایش یافته است؛ چه در خارج از غرب و چه در جهان اسلام. امروزه در هر کشور اسلامی، اگر افکارسنجی صورت بگیرد، می بینیم که درصد بالایی نسبت به آمریکا تنفر و انزجار دارند و این نشان دهنده این است که شعارهای دفاع از حقوق بشر آنها رنگ باخته و ملتها نسبت به ماهیت تروریستی دولتهای غربی کامل آگاه شده اند و دیگر چنین شعارهایی برای ملتها، تأثیری که در گذشته داشت را ندارد؛ دلیل این است که ملتها متوجه شدند این ها شعارهایی برای عوام فریبی است.

سردار، چه اقداماتی باید کرد تا همواره تصویر این جنایت شوم ضدانسانی برهمگان روشن و آشکار باقی بماند؟

جمهوری اسلامی ایران  و همه ملتهای آزادی خواه، این اقدام تروریستی را محکوم کردند و مجموعه اقداماتی که لازم بود در آن زمان برای افشای ماهیت تروریست انجام دادند.

گرچه جا داشت موضوع اصابت قرارگرفتن هواپیمای مسافربری توسط آمریکا با پیگیری بیشتری دنبال شود. رسانه های کشورهای مستقل و رسانه های جمهوری اسلامی ایران نباید بگذارند این حادثه تاریخی به فراموشی سپرده شود. برخی جنایت هایی که قدرتهای شیطانی انجام دادند باید در مقاطع زمانی خاص مورد توجه قرار گیرد و افکار عمومی با این جنایات شوم توطئه گران آشنایی بیشتری پیدا کنند؛ مثلا اقدام جنایتگونه آمریکایی ها در بمباران هسته ای هیروشیما و ناکازاکی، یک مسأله ای است که هرگز نباید فراموش شود.

باز تأکید می کنم اقدام جنایتکارانه در زدن هواپیمای مسافربری ایران از جمله موضوعاتی است که نباید هرگز فراموش شود، بویژه اقدامات شرم آور بعدی که آمریکایی ها انجام دادند و فرمانده ناو را به جای محاکمه، مورد تقدیر قرار دادند؛ این موضوع  باید به صورت دقیق مشخص شود. با مرورهای تاریخی و ارائه اسناد و مدارکی که این جنایت ضدبشری را آشکار می کند، می توان به خوبی  ماهیت واقعی استکباری آمریکا را برای ملتها بیشتر آشکار کنیم.

نظر شما
پربیننده ها