یادداشت؛

خداوند ید بیضایی قدرت خود را در فتنه 88 به یاری جبهه حق رساند

حرمت‌شکنی ارزش‌های مقدس مردم در عاشورای سال 88 توسط فتنه‌گران علاوه بر نشان‌دادن ماهیت انحرافی این جریان باعث شد خشم مقدس مردم به جوش بیاید تا حماسه تاریخی ملت ایران در نهم دی سرمنشاء بسیاری از تحولات قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷ - 30December 2013

خداوند ید بیضایی قدرت خود را در فتنه 88 به یاری جبهه حق رساند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مسعود اللهیاری مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داده به بازخوانی شاخصههای برجسته حماسه 9 دی پرداخته است:

نهم دی ماه سال 1388، خداوند ید بیضایی قدرت خود را به یاری جبهه حق رساند و حق را بر سر باطل کوبید. حرمت شکنی بی محابای ارزشهای مقدس مردم در عاشورای سال 88 توسط فتنه گران علاوه بر نشان دادن ماهیت انحرافی این جریان باعث شد خشم مقدس مردم به جوش بیاید تا حماسه تاریخی ملت ایران در نهم دی سرمنشاء بسیاری از تحولات قرار بگیرد. در این زمینه شایسته است به 5 شاخصه اصلی در این حماسه اشاره کنم:
 
1. حضور عظیم و خودجوش مردم

پیوند عمیق و ناگسستنی مردم ایران با انقلاب اسلامی، نظام ، حضور متعهدانه و موثر در صحنه های دفاع از آرمانها و دستاوردهای آن در طول بیش از سه دهه گذشته، نشان داد که جمهوری اسلامی ایران، مردمی ترین نظام سیاسی در جهان معاصر است. ملت ایران در روند تثبیت انقلاب و پیشرفت نظام نمونه و الگو بوده و همواره در مواجهه با تهدیدات و فتنه های سی و چندساله، افتخارآفرینی و حماسه سازی کرده است.

2. ایمان دینی و بصیرت سیاسی مردم
 
اسلام خواهی و پیاده سازی آموزه های دینی در تمامی زوایای حکومت و جامعه، انگیزه اصلی ملت ایران در برپایی انقلاب سال 57 و یکی از سه رکن آن محسوب می شود. طی حدود دو دهه از زمان پیروزی انقلاب، دشمنان به خوبی دریافتند که راهبردهای منازعات آنها با ایران بی حاصل است و رمز آن نیز ایمان و باورهای دینی و بصیرت نافذ سیاسی آحاد ملت است که برگرفته از آموزه های دینی و انقلابی است.
 
3. پیوند عاشورا و انقلاب

آن روز که امام امت(ره) فرمودند که "محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است... اگر بخواهید نهضت شما محفوظ بماند باید این سنت ها را حفظ کنید". بیان این واقعیت بود که انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران برگرفته از آموزه ها و عبرت های عاشورا است.ملت ایران هر سال در محرم و صفر و در مناسبت های مختلف درس ها و عبرت های عاشورا را بازخوانی و مرور می کند.

این ملت، انقلاب اسلامی خود را بر اساس آموزه های عاشورا، پایه گذاری کرد و مبتنی بر همین آموزه ها، از گردنه های سخت و دشوار توطئه ها و فتنه ها، با عزت و سربلندی عبور نمود. حماقت بزرگ فتنه گران داخلی و اربابان شیطان صفت آنها این بود که از درک این عنصر اساسی عاجز بوده و در ماه محرم، به ارزش های دینی مردم تاختند و در روز واقعه، با تعرض به عاشورائیان و محافل و نمادهای عزاداری، یک بار دیگر رفتار یزیدی به نمایش گذاشتند.

4. بیعت مجدد با ولی

یکی از مهم ترین عوامل و رموز پیروزی انقلاب و ماندگاری آن، مدیریت و رهبری بی بدیل ولی فقیه چه در دوره معمار بزرگ انقلاب حضرت امام(ره) و چه در دوره رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی) است. عشق و دلدادگی ملت به آنان نیز بی تردید ناشی از همان معرفت دینی و بصیرت سیاسی مردم و همچنین خصوصیات منحصر به فردی است که در سیره نظری و عملی آن دو بزرگوار و نوع مدیریت و رهبری آنها در پیشبرد انقلاب و نظام دیده شده است. ملت ایران که آموزه ها و عبرت های غدیر، جمل، نهروان، صفین و عاشورا را درک کرده اند، در طول سه دهه و به ویژه در حماسه 9 دی، ثابت کردند که بیعت آنان با امام شان، ناگسستنی و غیر قابل خدشه است.

5. عنایت الهی

شاخصه دیگری که 9 دی را متمایز می کند، عنایت الهی است که بار دیگر اما، در یکی از سهمگین ترین میدان ها به مدد ملت ایران آمد؛ میدانی که چنان غبارآلود شد که خواص بسیاری در آن لغزیدند، برخی سقوط کردند و در اردوگاه فتنه و اصحاب فتنه صف آرایی نمودند، بسیاری در تردید ماندند و جالب تر اینکه، برخی نیز هنوز با گذشت چهارسال، همچنان بر غفلت و تردید اصرار دارند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار