با حضور هیئت محبین اهل بیت(ع)؛

یادواره شهید محمد بلباسی در قم برگزار شد

یادواره شهید بلباسی از شهدای مدافع حرم با حضور هیئت محبین اهل بیت(ع) در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸ - 06June 2016

یادواره شهید محمد بلباسی در قم برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از قم، حجت الاسلام احمد پناهیان طی سخنانی در یادواره شهید بلباسی به فرازهایی از سخنان و هشدارهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در سالهای اخیر، اواخر دولت قبل و بعد هم در این دولت، تذکرات آقا بیشتر در بحث «اعتماد به خدا» بود و «عدم اعتماد به دشمن» اما مشکل امروز نظام را مقام معظم رهبری صریحا فرمودند که «تبعیت از دشمن» است و اهتمام کافی برای تحقق این رهنمودها وجود ندارد.

وی با اشاره به جایگاه و نقش شهدای مدافع حریم اهلبیت (ع) در پیشبرد اهداف انقلاب و کشور و فرامین مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که تنها راه عبور از تحریمها اقتصاد مقاومتی است. اما اهتمام کافی به این امر در برخی مسئولین ما دیده نمیشود و حتی عده ای تمام همت شان را گمارده اند تا حرف و امر رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی پیش نرود.

پناهیان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم یادآور شد: اینکه خداوند در قرآن میفرماید کسانیکه راه خدا را سد میکنند، خدا اعمالشان را از بین میبرد بخاطر این است که کسانیکه از باطل تبعیت میکنند، کارشان به جایی میرسد که ایمانشان و اعمالشان از بین میرود.

این رزمنده سالهای دفاع مقدس افزود: ما نباید به اسم میانه روی و اعتدال، تبعیت از کفر و امریکا را تبلیغ و توجیه کنیم. در آیات متعددی خداوند به پیغمبر و مسلمین هشدار جدی میدهد که مبادا از کفار و راه و روش آنها پیروی کنید: "یهود و نصاری از شما راضی نمیشود، تا اینکه از ملت انها تبعیت کنید."

خداوند در جایی دیگر خطاب به پیغمبر میفرمایند اگر بعد از آنکه علم و دانش پیداکردی از کفار تبعیت کنی، دیگر از طرف خدا نه راهنمایی به تو میرسد و نه کمک.

وقتی خداوند با پیغمبر اینگونه محکم و تند صحبت میکند، تکلیف جامعه و مسئولین ما دیگر مشخص است. اگر ما مردم یا مسئولین از دستورات خدا غفلت کردیم و به جریان باطل کفار روی اوردیم، خدا این نظام و انقلاب را یاری نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه در پایان یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری در سالهای اخبر بارها تاکید کرده و تذکر داده اند باید مراقب نفوذ جریان فکری دشمن در مسئولین و دانشگاهها و حوزه ها و بیوت مراجع باشیم و اگر از نفوذ جریان فکری دشمن غفلت کنیم، دشمن فکر و معادلات جوانان و مسئولین ما را بسمت پیشبرد اهداف خود هدایت خواهد کرد، و این خطرناک است.

یادواره شهید مدافع حرم محمد بلباسی با حضور هیأت محبین اهلبیت (ع) و  خانواده و همرزمان شهید در مسجد سیدالشهدا واقع در بلوار شهید صدوقی برگزار شد؛ روایتگری و پخش کلیپ در مورد شهید بلباسی نیز بخشی از این مراسم بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار