در آستانه پیاده روی 16 مرداد صورت گرفت؛

فراخوان کاروان پیاده ‌روی "یا زینب" از قم به مشهد مقدس

کاروان پیاده روی هیات یا زینب از قم به مشهد مقدس برای حرکت در روز 16 مرداد ماه فراخوان داد.
کد خبر: ۸۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳ - 06June 2016

فراخوان کاروان پیاده ‌روی

به گزارش دفاع پرس از قم، از دیرباز سنت مقدس زیارت پیاده حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران کما بیش وجود داشته و در سالهای اخیر به همت بزرگمردانی چون مرحوم سید علیاکبر ابوترابی به رونق آن افزوده شده است.

اطرافیان شهید ابوترابی پس از شهادت ایشان سنت پیادهروی را از قم ادامه دادند و اکنون هیأت یا زینب(س) قم بانی این حرکت است.

این کاروان با هدف احیای مراسم معنوی پیادهروی تشکیل شده است و در مسیر حرکت کاروان با حضور در شهرهای مختلف به تبلیغ و ترویج این فرهنگ غنی شیعی میپردازد و شرکت کنندگان در این طرح حدود 19 روز در راه هستند و پس از آن به مدت سه روز در مشهد حضور دارند.

مدیر کاروان هیأت یا زینب(س) در خصوص تعداد افراد شرکتکننده در این کاروان بیان کرد: تعداد اعضای کاروان از 20 نفر آغاز شده و اکنون به حدود 500 نفر رسیده است. بیشتر افراد شرکت کننده در این کاروان را جوانان دانشجو و طلبه کل کشور تشکیل میدهند ولی افراد میان سال نیز در این کاروان حضور دارند.

خادم حسینی اظهار کرد: علاقه مندان برای ثبت نام در کاروان پیاده روی مشهد مقدس میتوانند به سایت www.yazeinaba.irمراجعه کرده و یا با شماره تماس 09198700188 تماس حاصل کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار