یادبود سردار سامرا در گلزار شهدای تهران رونمایی شد

سنگ مزار یادبود سردار شهید حاج حمید تقوی‌فر در قطعه ۲۹ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران رونمایی شد.
کد خبر: ۸۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ - 06June 2016

یادبود سردار سامرا در گلزار شهدای تهران رونمایی شد

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) سنگ مزار یادبود سردار شهید حمید تقویفر در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران رونمایی شد.

این مراسم عصر دیروز یکشنبه 16 خردادماه با حضور جمعی از همرزمان این فرمانده شهید، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده شهید تقویفر برگزار شد.

سردار شهید حمید تقوی فر در سال 1337 در اهواز به دنیا آمد و در مدارس ابتدایی و راهنمایی منطقه محروم کوت عبدالله درس خواند. برای ادامه تحصیل به دبیرستان سعدی اهواز رفت و در آنجا بود که با آشنایی با مبارزان انقلابی به فعالیتهای سیاسی همراه شهید اسماعیل دقایقی، محسن رضایی و علی شمخانی در گروه منصورون پرداخت.

در همان روز نخست جنگ تحمیلی بهعنوان داوطلب اعزام شد و در 8 سال دفاع مقدس حضور فعالی داشت. شهید تقوی چون فرزند بزرگ خانواده بود با پدرش ارتباط بسیار صمیمی و خوبی داشت. با توجه به اینکه خانواده 9 نفری بودند اما توانست پدرش را جهت حضور در جبهههای نبرد حق علیه باطل تشویق کند.

پدر ایشان «سید نصرالله تقویفر» و برادرش «سید خسرو تقویفر» در عملیاتهای خیبر و والفجر 8 به شهادت رسیدند.

شهید تقوی از فرماندهان قرارگاه رمضان در دوران دفاع مقدس نیز بود. او همچنین از مستشاران نظامی ایران در شهر سامرای عراق بود که سال93  بهدست تکتیراندازان داعشی به شهادت رسید.

بنابر اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار تقوی در حین انجام مأموریت مستشاری به ارتش و بسیج مردمی عراق برای مقابله با تروریستهای تکفیری و داعش در شهر سامرا و در جوار مرقد مطهر امام عسکری(ع) به شهادت رسیده است.

 پیکر این فرمانده شهید در گلزار شهدای اهواز در جوار مزار پدر شهیدش به خاک سپرده شده است.

نظر شما
پربیننده ها