عاشقانه‌ای برای سردار «صف فولادی» نوشته می‌شود

«صف فولادی» عنوان کتابی درباره «شهید حسین شکوری» است و کتاب نیمه پنهان که از زبان همسر شهید شکوری روایت می‌شود تکمله‌ای است بر این کتاب که در حال نگارش است.
کد خبر: ۸۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ - 06June 2016

عاشقانه‌ای برای سردار «صف فولادی» نوشته می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، در اردیبهشت سال جاری کتاب «صف فولادی» نوشته «سمانه خاکبازان» همزمان با سالروز ولادت حضرت عباس رونمایی شد.

این کتاب که شرح مبارزات «شهید حسین شکوری» معروف به عباس است توسط نشر فاتحان منتشر شده است. حسین شکوری از همرزمان «شهید محمد بروجردی» است که به اتفاق هم و چند نیروی دیگر گروه «صف» را تشکیل دادند و به مبارزاتی علیه رژیم شاه دست زدند.

این گروه فعالیت خود را تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی و ورود امام خمینی(ره) به ایران ادامه داد و بعد از دستور امام خمینی(ره) مبنی بر یکی شدن گروهها «شهید شکوری» و «شهید بروجردی» به سپاه پیوستند. همچنین این شهید بزرگوار از موسسین وزرات اطلاعات بوده که بعد از آن در عملیات بیت المقدس به شهادت میرسد. جنازه شهید شکوری مدتی مفقود بوده و همزمان با روز آزادسازی خرمشهر پیدا میشود.

به گفته «سمانه خاکباز» کتاب «صف فولادی» از دید دانای کل نوشته شده و فقط به عقاید، نظرات و دیدگاههای «شهید حسین شکوری» میپرداخت و به دلیل ضرورت پرداختن به زندگی این شهید لازم بود کتاب دیگری نوشته شود.

کتاب دوم که در واقع تکمله کتاب اول است توسط انتشارت روایت فتح در مجموعه «نیمه پنهان» منتشر خواهد شد. این کتاب که حال و هوایی عاشقانه دارد از زبان همسر شهید شکوری روایت میشود.

نویسنده کتاب «صف فولادی» در ادامه گفت: کتاب دیگری در دست نگارش دارم که به زندگی «شهید حمیدرضا اسداللهی» اختصاص دارد و قرار است در رده «مدافعان حرم» توسط انتشارات روایت فتح منتشر شود. این کتاب تا به حال 70 درصد از مراحل کار را پشت سر گذاشته و به زودی به پایان میرسد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار