علیرضا سربخش :

چرا این فیلم ها نظام را مورد حمله و هجمه قرار می دهند؟

کشور جمهوری اسلامی ایران به مرحله ای رسیده که باید سراغ پروژه های جهانی برود و پل ارتباطی اش را از طریق سینما با همه دنیا برقرار کند. جمهوری اسلامی باید فیلمهای جهانی تولید کند
کد خبر: ۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹ - 03July 2013

چرا این فیلم ها نظام را مورد حمله و هجمه قرار می دهند؟

علیرضا سربخش در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: تا آنجا که اطلاع دارم گروه هایی در آمریکا و کانادا وجود دارند که این گروه ها با سیاست های دولت آمریکا موافق نیستند وهمیشه علیه دولت آمریکا وسیاست های دولتمردان آن موضع گیری می کنند. امیدوارم شرکتی که قرار است با همکاری موسسه رسانه های تصویری فیلم "ایرباس" را بسازد ازهمین گروه ها باشد و بتواند جان مطلب را ادا کند.

وی افزود: موسسه رسانه های تصویری یک تجربه دیگر هم در این زمینه داشته که مربوط می شود به فیلم " برلین منفی هفت " که آن را با مشارکت کشور آلمان تولید کرده است." برلین منفی هفت " فیلم بسیاربدی است وموسسه رسانه های تصویری در این امتحان نمره منفی می گیرد. "برلین منفی هفت" چهره بسیار زشتی از مردم ایران و عراق به بیننده نشان می دهد و کاملا در چهار چوب منافع اروپا و آلمان است و به غیر از تبلیغ برای کشور آلمان و اتحادیه اروپا و تخریب چهره مردم ایران چیز دیگری برای عرضه ندارد.

منتقد سینما تصریح کرد: تنها نقطه قوت فیلم "ایرباس " حضور آقای طالب زاده است. حضور ایشان به ما قوت قلب می دهد وما را مطمئن می کند به اینکه در این فیلم مراقبتهای لازم انجام می پذیرد واز منافع جمهوری اسلامی به خوبی پاسداری می شود. نمی دانم در پروژه "ایرباس" سهم ایران چقدر است و سهم شرکت آمریکایی چقدراما لازم است معاونت سینمایی دقت به خرج دهد و مراقبت های ویژه را انجام دهد تا ارزشهای ما زیر سوال نرود.

سربخش اظهار داشت: بسیاری از فیلم های فاخری که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر دیدیم مثل فیلمی که درباره سومالی ساخته شده بود موضع گیری های نادرستی علیه جمهوری اسلامی وجود داشت. طرح این سوال که چرا این فیلم ها نظام را مورد حمله و هجمه قرار می دهند بسیار ضروری است!

وی ادامه داد: مساله دار بودن برخی فیلم های این موضوع است که معاونت سینمایی حساسیت لازم را درمورد فیلم هایی که با بودجه بیت المال تولید می شود به خرج نمی دهد و دقت لازم را مبذول نمی دارد.

کارشناس سینما و مسائل فرهنگی خاطر نشان کرد: آقای مجید مجیدی برای تولید فیلم محمد رسول الله (ص)از بودجه بنیاد مستضعفان استفاده کرده است. با توجه به اینکه ایشان نویسنده و کارگردان فیلم هستند و دراین فیلم از بهترین عوامل دنیا استفاده کرده اند پیش بینی می شود که فیلم بسیار خوب و آبرومندی درباره پیامبر تولید شود.

وی ادامه داد: عده ای به بودجه بسیار زیاد این فیلم انتقاد می کنند و آن را زیر سوال می برند اما به نظرم حرف این دوستان درست نیست و نقد این دوستان در مورد بودجه فیلم حضرت محمد(ص) وارد نیست چون همین حالا که هنوز فیلم تمام نشده بسیاری از کشورهای اسلامی  با عوامل فیلم وارد مذاکره شده اند تا رایت آن را بخرند. به نظرم فیلم در سراسر دنیا فروش بسیار خوبی خواهد کرد و پول خود را بر خواهد گرداند.

مدیر عامل موسسه سینمایی جانبازان تشریح کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران به مرحله ای رسیده که باید سراغ پروژه های جهانی برود و پل ارتباطی اش را از طریق سینما  با همه دنیا برقرار کند. جمهوری اسلامی باید فیلمهای جهانی تولید کند و روی مردم دنیا تاثیر بگذارد و مردم دنیا را با مکتب شیعه و فضیلت های بسیارارزشمند  آن آشنا کند. اینکه ما فیلم بسازیم و آن را به فلان جشنواره در خارج از کشور ببریم و از آن جشنواره چهار تا جایزه بگیریم دردی از ما  درمان نمی کند. ما باید به دنبال مخاطب جهانی باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار