معاون دانشگاه بقیة‌الله(عج) سپاه تشریح کرد

مزیت‌ های پذیرش دانشجو در دانشگاه سپاه

معاون دانشگاه بقیة‌الله(عج) سپاه از برداشتن محدودیت مهمی در پذیرش دانشجو برای دانشگاه بقیة‌الله(عج) خبر داد و در ادامه ۴ مزیت‌ پذیرش دانشجو در دانشگاه سپاه را نیز تشریح کرد.
کد خبر: ۸۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ - 08June 2016

مزیت‌ های پذیرش دانشجو در دانشگاه سپاه

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، محمد رئیسزاده، معاون آموزشی دانشگاه بقیةالله(عج) اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج)، بهعنوان یکی از دانشگاههای مطرح علوم پزشکی و تیپ یک در کشور بوده که در قالب چهار دانشکده پزشکی، داروسازی، پرستاری و بهداشت به پذیرش دانشجو روی آورده است.

معاون آموزشی دانشگاه بقیةالله(عج) در ادامه با بیان اینکه دانشجویانی که برای ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب میکنند، از چند ویژگی پذیرش دانشجو در این دانشگاه برخوردار میشوند، به بسیج پزشکی گفت: بر اساس توافقی که امسال با سازمان سنجش انجام شده است، دانشجو حین ثبتنام اولیه، نیازی به انتخاب گزینه خاصی ندارد.

وی با ارائه توضیحات بیشتر افزود: دانشجویان موقع انتخاب رشته میتوانند بین اولویت یک تا 9، دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله را انتخاب کنند، در حالی که قبلاً دانشجو موقع ثبتنام، باید گزینه مربوط به دانشگاه بقیةالله (عج) را انتخاب میکرد، درغیر اینصورت موقع صدور کارنامه این امکان را نداشت؛ اما با تصمیمات جدید این محدودیت برداشته شده است و دانشجو پس از دریافت کارنامه کنکور خود، بدون هیچ محدودیتی میتواند انتخاب رشته کند و دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) را در رشتههای اعلام شده انتخاب کند؛ این اقدام بسیار خوبی بود که با کمک سازمان سنجش و دانشگاه انجام شد.

مزیتهای پذیرش دانشجو در دانشگاه بقیةالله(عج) سپاه

رئیسزاده، مزیتهای پذیرش دانشجو در دانشگاه بقیةالله(عج) را اینچنین عنوان کرد: مزیت اول این است که دانشجویان از روز اول بورس میشوند و ضمانت شغلی خواهند داشت و حقوقی را با توجه به نُرمهای موجود دریافت میکنند؛ بنابراین آینده شغلی دانشجو از ابتدای پذیرش مشخص است؛ مزیت دوم این است که دانشجویان پسر، دوره سربازی نخواهند داشت و خدمت سربازی با حضور در این دانشگاه به حساب خواهد آمد؛ مزیت سوم، این است که دوران تحصیل، جزو سنوات خدمت به حساب میآید؛ مزیت چهارم، اعطای تسهیلاتی برای ارتقای تحصیلی و ورود به دوره تحصیلات تکمیلی بهخصوص برای دانشجویان رشتههای مختلف پزشکی جهت ورود به رشتههای دستیاری، درنظرگرفته شده است؛ این دانشگاه در 10 رشته دستیار دارد و رزیدنت میپذیرد.

رتبه یک دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) در شتاب رُشد آموزشی کشور

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، عنوان کرد: این دانشگاه چندین سال پیاپی - بیش از هفت سال - در جشنوارههای مختلف پژوهشی درمیان دانشگاههای همسطح خود، رتبه اول را کسب کرده است و بنا به اعلام وزارت بهداشت، در حوزه شتاب رُشد آموزشی در طرح "راد"، رتبه اول بین 57 دانشگاه علوم پزشکی کشور را کسب کرد و در جشنواره آموزشی وزارت بهداشت مورد تقدیر واقع شد.

وی درباره جو دانشگاه بقیة الله(عج) سپاه بهعنوان امتیاز برجسته آن گفت: این دانشگاه، محیط کاملاً فرهنگی و اخلاقی دارد و فضای اسلامی و سالم مبتنی بر علم و دانش بر آن حاکم است؛ اساتید بسیار برجستهای که در کشور و در سطح ملی و بینالمللی بنام هستند، در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند؛ برخی از اساتید این دانشگاه، چهرههای بارز و شناخته شدهای دارند و از بابت غنی بودن اساتید برجسته وضعیت خوبی داریم.

رئیسزاده گفت: در حوزههای پژوهشی 22 مرکز در اختیار داریم که دانشجویان میتوانند در امور تحقیقاتی ورود پیدا کنند؛ برای رشد، پیشرفت، پژوهش، آموزش و ارتقا شرایط دانشگاه بقیةالله (عج) مطلوب است و امکانات رفاهی در حد مقدور از جمله خوابگاه، وام و اردوهای دانشجویی فراهم است؛ فضاهای آموزشی کاملا بازسازی و نوسازی شدهاند و ساختمان آموزش کاملا مجهز به امکانات فنآوری اطلاعات و IT است؛ در یک کلام انتخاب این دانشگاه از سوی دانشجویان، میتواند یک انتخاب هوشمندانه، آیندهنگرانه و سرنوشت ساز باشد.

وی درخصوص پذیرش دانشجویان خواهر گفت: در رشته پزشکی، 10 نفر، داروسازی 5 نفر، پرستاری 5 نفر، هوشبری 5 نفر و اتاق عمل 5 نفر دانشجوی خواهر خواهیم داشت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) سپاه در پایان خاطرنشان کرد: این دانشگاه در 10 رشته تخصصی نیز دستیار میپذیرد که ازطریق آزمون رزیدنتی انجام میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار