محمدباقر نیکخواه بهرامی:

حمله به ایرباس ایرانی، لکه ننگ ابدی در تاریخ جنایات ضد بشری / مچ قطع شده زنی داخل لنگ کفش قرمز بود

اولین جسد یافت شده متعلق به دختربچه 8 ساله با دست و پاهای قطع شده و بدن تکه تکه شده بود و دومی پیرمردی که از وسط دونیم شده، بعد کودکی هشت ماهه و به دنبال آن تعدادی دست، مچ، پا سرهای قطع شده بر روی دریا شناور بود.
کد خبر: ۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷ - 03July 2013

حمله به ایرباس ایرانی، لکه ننگ ابدی در تاریخ جنایات ضد بشری / مچ قطع شده زنی داخل لنگ کفش قرمز بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، 12 تیرماه 1367، ساعت 10صبح یادآور وقوع فاجعه ضدانسانی آمریکا و انفجار هواپیمای مسافربری ایرباس 300 هواپیمای جمهوری اسلامی ایران(هما) با پرواز شماره 655 به مقصد دوبی با 290مسافر و سرنشین (156 مرد- 75 کودک 2 تا 12 سال- 8 کودک زیر 2 سال- 53 زن- 42 نفر با ملیت های هندی- پاکستانی- عرب- یوگسلاوی سابق و 16 کادر و خدمه پرواز) می باشد که توسط ناو غول پیکر «وینسنس» که در مورخ 8 خرداد 1367 از بندر «دیه گو» وارد خلیج فارس شده بود به فرمان ناخدا «ویل راجرز» با دو فروند موشک استاندارد2 زمین به هوا با برد 48 کیلومتر در ارتفاع 4هزارپا در ساعت 10:22 صبح در حوزه آب های سرزمینی کشور امارات تعمداً مورد هدف قرار گرفت و چند لحظه بعد از صفحه رادارهای زمینی محو شد و هواپیما در طوفانی از آتش و دود در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس فرو افتاد. برج مراقبت پرواز فرودگاه بین المللی بندرعباس که تا ساعت 10:17 دقیقه با خلبان رضائیان در تماس بود بناگه از سرنوشت هواپیما بی خبر گردید که آنها نیز اظهار بی اطلاعی نمودند. بلافاصله شورای تأمین استان هرمزگان تشکیل و وضعیت اضطراری اعلام نمود و جستجو برای یافتن هواپیما آغاز شد.

بلافاصله شناورهای نیروی دریایی ارتش و سپاه و بالگردها، عملیات شناسایی و تجسس را در منطقه آغاز نمودند، سرنشینان قایق های تندرو سپاه و ساکنان حاشیه جنوبی جزیره قشم خبر دادند که شاهد اصابت موشک و انفجار هواپیما و دونیم شدن آن بودند که با شناسایی محل دقیق سقوط هواپیما، بالگردها و شناورها در موقعیت 26درجه و 42 دقیقه عرض شمالی و 56 درجه و 3 دقیقه طول شرقی در ساعت 11:30صبح، خود را به محل حادثه رساندند و با 2 فروند ناو– 6 یدک کش –  1 فروند هاورکرافت – 8 فروند قایق- 4 فروند بالگرد و سایر شناورها مبادرت به شناسایی و جمع آوری اجساد قربانیان جنایت ضد انسانی آمریکا نمودند.

اولین جسد یافت شده متعلق به دختربچه 8 ساله با دست و پاهای قطع شده و بدن تکه تکه شده بود و دومی پیرمردی که از وسط دونیم شده، بعد کودکی هشت ماهه و به دنبال آن تعدادی دست، مچ، پا وسرهای قطع شده ( مچ زنی قطع شده داخل لنگ کفش قرمز رنگ)دیده شد. اجساد بی گناهان به تدریج به بندرعباس منتقل گردید.

دیدن صحنه های رقت بار بدن های تکه و پاره شده و اجزای بدن متلاشی و پخش شده در سطح آب آنچنان دهشت بار بود که امدادگران و جستجوگران را یارای دیدن و تحمل سنگینی درد و آلام قربانیان نبوده و به شدت تحت تأثرات و تألمات روحی قرار داشتند...

جنایت غم انگیز ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران یک فاجعه و جنایت عمدی و آگاهانه بوده است و به قطع و یقین به عنوان یک لکه ننگ ابدی در تاریخ جنایات ضد بشری و زمامداران خونخوار آمریکا باقی خواهد ماند.

در تحلیل عمدی بودن ارتکاب این جنایت باید تصریح کرد که اولاً هواپیمای ایرباس 300 از نظر شکل، حجم، اندازه و توانایی پرواز کاملاً با هواپیماهای جنگنده متفاوت و متمایز می باشد. ثانیاً از نظر ارتباط و تماس رادیویی نیز در کانال و باند VHFبا فرکانس های بین المللی به راحتی قابل تشخیص می باشد و کاپیتان جنایتکار ناو وینسنس نیز برای این مهم آگاه بوده است. مهمتر اینکه از کریدور هوایی بین المللی و در مسیر بندرعباس – دوبی در حرکت بوده(آمپر59) و از مسیر پیش بینی شده منحرف نگردیده است.

ادعای اشتباهی ساقط کردن هواپیمای ایرباس نیز با ادعای نشان شجاعت و لیاقت به ناخدای جنایتکار « ویل راجرز » ادعایی پوچ و مسخره می باشد.

پرداخت غرامت به بازماندگان حادثه توسط آمریکا در این فاجعه هولناک ضمن احراز حقانیت ایران، به اثبات رساند که منشأ و عامل بسیاری از فجایع ضد انسانی درجهان می باشد.   

یاد و نام قربانیان فاجعه ننگین سقوط هواپیمای ایرباس300 هما گرامی باد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار