به یاد فریادهای مظلومانه شهید آیت الله سعیدی

20 خرداد؛ چهل و ششمین سالگرد شهادت اولین مجتهد شهید انقلاب

20 خرداد، چهل و ششمین سالگرد شهادت آیت الله سعیدی اولین مجتهد شهید انقلاب به دست شکنجه گران رژیم منحوس طاغوت است.
کد خبر: ۸۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ - 09June 2016

20 خرداد؛ چهل و ششمین سالگرد شهادت اولین مجتهد شهید انقلاب

به گزارش دفاع پرس از قم، مجاهد شهید حضرت آیتالله محمدرضا سعیدی در دوم اردیبهشت 1308 چشم به جهان گشود. در کودکی مادرش را از دست داد و تحت نظر پدر مشغول تحصیل شد. پس از تحصیل در حوزههای مشهد و قم و استفاده از محضر بزرگانی چون آیتالله بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) به اجتهاد رسید.

این شهید بزرگوار مدتی برای تبلیغ اسلام به کویت عزیمت کرد و با شروع نهضت امام خمینی (ره) در 1341 به همراه بسیاری از روحانیون و مردم به فداکاری و مجاهدت در راه اسلام پرداخت. آیتالله سعیدی از تصمیم و عزم راسخ امام برای قیام لله و قدرت عجیب و عظیم ایمان و توکل امام نیروی تازه گرفت و راه سراسر رنج و مبارزه و خطر را با میل و اشتیاق انتخاب کرد و از هیچ کوشش و مجاهدتی دریغ نکرد و به فعالیتهای مختلف پرداخت به گونهای که چندین بار توسط عوامل ساواک دستگیر شد.

اردیبهشت 1349 پس از آنکه رژیم شاه از سرمایهگذاران آمریکایی دعوت کرد تا باصطلاح در ایران سرمایهگذاری کنند و در واقع در یک حرکت استعماری، اقتصاد ایران را کاملا در اختیار آمریکاییها قرار دهند، علمای حوزه علمیه قم با انتشار اطلاعیهای مردم را از این خطر بزرگ مطلع ساختند. در این میان آیتالله محمدرضا سعیدی علیه استعمارگران دست به فعالیتهای شدیدی زد و با انتشار اعلامیهای به زبان عربی خطاب به علمای کشورهای اسلامی، آنها را دعوت به قیام و مخالفت نمود. رژیم شاه که از حرکت پرخروش ایشان به وحشت افتاده بود، این عالم بزرگوار را دستگیر و در قزل قلعه زندانی کرد. سرانجام این مجاهد و مجتهد شهید در روز چهارشنبه 20 خرداد 1349 تحت شدیدترین شکنجهها، به شهادت رسید.

شهید سعیدی زیر شکنجه خطاب به عمال رژیم منحوس پهلوی گفته است: «به خدا سوگند اگر مرا بکشید و خونم را بر زمین بریزید، در هر قطره خونم نام مقدس خمینی را خواهید یافت»

پیکر مطهر شهید آیت الله سعیدی با مظلومیت و غربت تمام در آرامستان وادی السلام قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار