اسد از مواضع پاپ فرانسیس اول درباره تحولات سوریه تشکر کرد

رئیس جمهوری سوریه در پیامی به پاپ فرانسیس اول رهبر کاتولیک‌های جهان ضمن تشکر از مواضع آشکار وی در قبال تحولات سوریه و مخالفت با جنگ علیه این کشور، بر عزم دمشق در حمایت از همه آحاد ملت سوریه تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶ - 29December 2013

اسد از مواضع پاپ فرانسیس اول درباره تحولات سوریه تشکر کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، تلویزیون «الاخباریة السوریة» در گزارشی به پیام بشار اسد رئیس جمهور سوریه به پاپ فرانسیس اول رهبر کاتولیکهای جهان پرداخت و عنوان کرد که اسد در این پیام بر لزوم حل تحولات سوریه از طریق گفتوگوهای سوری – سوری بدون دخالتهای خارجی تاکید کرد.

این گزارش حاکی است که رئیس جمهور سوریه با یادآوری آمادگی دمشق برای شرکت در کنفرانس بینالمللی درباره سوریه، تاکید کرد که مبارزه با تروریسمی که شهروندان این کشور را هدف قرار میدهد؛ برای موفقیت هرگونه راه حل مسالمت آمیز، امری ضروری به شمار میرود.

اسد با تاکید بر عزم دمشق در حمایت از همه گروههای مذهبی و قومیتی ملت این کشور در برابر جنایتهای گروهکهای تکفیری افزود: پایان دادن به تروریسم مستلزم توقف حمایتهای نظامی، مادی و لجستیکی کشورهای (خارجی) از تروریستهاست.

واتیکان امروز روز شنبه اعلام کرده بود که هیئتی از جانب دولت سوریه با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکهای جهان دیدار کرده است.

بنا بر این گزارش، یکی از وزرای کابینه سوریه نیز در این دیدار حضور داشته است. هیئت سوری در این دیدار پیامی هم برای پاپ داشته که برآمده از موضع دولت سوریه بوده است.

مخالفان سوری به خصوص گروههای تروریستی چون داعش و جبههالنصره از آغاز درگیریها در این کشور مسیحیان زیادی را اعدام کردهاند. این گروهها اخیرا هم تعدادی راهبه را به گروگان گرفتهاند.
 

نظر شما
پربیننده ها