20 چاپ برای کارنامه یک لشکر در جنگ/"همپای صاعقه" تجدید چاپ شد

اثر برگزیده ششمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس در رشته پژوهش به چاپ بیستم رسید.
کد خبر: ۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰ - 28January 2014

20 چاپ برای کارنامه یک لشکر در جنگ/

به گزارش خبرگزاری دفاعمقدس، کتاب "همپای صاعقه" نوشته حسین بهزاد و گلعلی بابایی که به کارنامه عملیاتی لشکر۲۷محمد رسول الله در زمان جنگ تحمیلی اختصاص دارد برای بیستمین مرتبه به چاپ رسید.

در صفحات نخست کتاب، تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب به زیور طبع رسیده است.

مقام معظم رهبری در قسمتی از تقریظشان بر این کتاب نوشتهاند: "این کتاب منبع بسیار غنی و ارزشمندی است که از آن میتوان دهها کتاب و فیلمنامه و زندگینامه استخراج کرد. لحظات و حالات ثبت شده در سراسر این کتاب، همان ظرافتهای حیرت انگیزی است که از مجموع آن، تابلوی پرشکوه و با عظمت عملیاتی چون فتحالمبین و بیتالمقدس پدید آمده و برترینهای هنر جهاد و ایثار و شجاعت و ابتکار را در مجموعه نمایشگاه بینظیر هنرهای انقلاب اسلامی نشان میدهد."

همچنین گلعلی بابایی، با بیان اینکه "همپای صاعقه" یک کتاب پژوهشی است، تصریح کرد: این کتاب سیر تاریخی در یک مقطع زمانی ۴ ماهه از جنگ است که از اسفند ۱۳۶۰ آغاز و تا تیر ماه ۱۳۶۰ ادامه دارد. موضوع اصلی کتاب شکل گیری تیپ ۲۷ محمد رسول الله است و نقش این تیپ در دو عملیات بزرگ فتح المبین و بیت المقدس را بیان میکند و همچنین اعظام این تیپ به لبنان.

بابایی افزود: این لشکر یک تاریخچه داشت و آدمهای بزرگی هم در آن حضور داشتند، دوست نداشتم فراموش بشوند. تاریخچه این لشکر نشان میدهد که در ابتدا حاج احمد در مریوان، همت در پاوه، شهبازی در همدان حضور داشتند بعد این بچهها در یک مکانی به نام پادگان دوکوهه جمع میشوند و تشکیل یک یگان رزمی میدهند که در اولین عملیات در فتح المبین آن طور غوغا میکنند. بعد در بیت المقدس و همینطور تا ادامه جنگ سوابق درخشانی داشتند.

این کتاب که به قلم "حسین بهزاد" و "گل علی بابایی" تدوین شده است به عنوان اثر برگزیده ششمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در رشته پژوهش نیز انتخاب شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار