حجت الاسلام خاتمی:

تأثیرپذیری از بیگانگان عامل ارتجاع و عقب‌ماندگی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز بارزترین جلوه انقلابی بودن، ولایت‌مداری است، گفت: فراموش شدن آرمان‌های انقلاب، تأثیرپذیری از بیگانگان و همراهی نکردن با ولایت از عوامل ارتجاع و عقب‌ماندگی هستند.
کد خبر: ۸۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ - 10June 2016

تأثیرپذیری از بیگانگان عامل ارتجاع و عقب‌ماندگی است

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در سی و یکمین محفل انس تیم های اضطراری دوران دفاع مقدس بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه این محفل انس، محفلی ارزشی است که هدف آن انتقال فرهنگ دفاع مقدس به انقلابیون جوان است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری از اسفند سال گذشته تاکنون در دیدارهایی که اعضای خبرگان رهبری و مجمع نمایندگان طلاب با ایشان داشتند و نیز در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) عبارت «انقلابی بودن» محور فرمایشاتشان بوده که اگر بخواهیم اسمی بر این سخنان بگذاریم باید گفت که این سخنان «منشور انقلاب و انقلابی ماندن» هستند.

وی افزود: خطری را که قرآن کریم متذکر شده و حتی پیامبر اسلام(ص) هم آن را تبیین کردند، خطر «ارتجاع» است؛ قرآن کریم در آیه 143 سوره آل عمران درباره شایعه کشته شدن پیامبر(ص) در جنگ احد خطاب به مسلمانان عنوان می کند که اگر پیامبر به شهادت برسد، شما نسبت به اسلام عقبگرد خواهید داشت؛ خطری که برای همه انقلابها وجود دارد.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: فتنه های کور و گمراهکننده ابزارهای اجرایی ارتجاع هستند و آلودگی اخلاقی و اقتصادی را نیز می توان ابزار عملی ارتجاع دانست.

وی سپس درباره عوامل ارتجاع بیان داشت: عواملی که باعث می شود جامعه به سوی ارتجاع و عقبماندگی سوق یابد، پنج عامل کمرنگ شدن ارزشهای مبنایی و اصیل انقلاب، فراموش شدن آرمانهای انقلاب، حساس نبودن در برابر دشمن، تأثیرپذیری از بیگانگان و همراهی نکردن با ولایت، هستند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اولین عامل ارتجاع از اینجا شروع می شود که مبانی اصیل انقلاب که نفرت از استکبار باشد را فراموش کنیم؛ اگر روزی با استکبار برخورد صمیمانه هم داشته باشیم و رابطه سیاسی هم برقرار باشد، این نفرت از استکبار نباید از بین برود؛ چون دشمن، دشمن است؛ پس چنانچه لبخند هم میزند، می خواهد از پشت خنجر خود را وارد کند.

وی درباره دومین عامل ارتجاع نیز عنوان کرد: قله ای که امام(ره) و شهدا و عموم مردم دنبال آن بودند، رسیدن به تمدن اسلامی است؛ پس ارتجاع این است که بگوییم بگذارید ما هم مثل سایر حکومت ها، حکومت کنیم؛ در اینصورت باید گفت که پس چه نیازی به انقلاب کردن بود؟

حجتالاسلام خاتمی تأکید کرد: اگر با گذشت زمان به چنین تفکری برسیم، نتیجه این می شود که «مرگ بر آمریکا» باید منزوی شود و از رژیم صهیونیستی هم نباید نفرت داشته باشیم و حتی دَم از آرمان فلسطین هم نباید زد.

وی در ادامه به سومین عامل ارتجاع اشاره کرد و گفت: حساس نبودن در برابر دشمن ازجمله عوامل قطعی ارتجاع است؛ اگر فعالیت های دشمن را رصد نکنیم، توطئه های آن را هم نمی توانیم ببینیم؛ بنابراین چنانچه این روحیه بیتفاوتی در برابر دشمن بازارِ گرمی پیدا کند، عامل ارتجاع میشود.

امام جمعه موقت تهران همچنین درباره اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا که از احتمال حمله نظامی به ایران سخن گفته بود، اظهار داشت: سوگمندانه و دردمندانه بگویم که دشمنی آنها نسبت به ما روز به روز افزایش یافته؛ اما حساسیت این طرف نسبت به آنها کمتر شده است؛ آنها روز به روز بر دشمنی و کینه توزی و حتی لجنپراکنی خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران میافزایند؛ ولی این طرف کسانی می خواهند شعار مقدس «مرگ بر آمریکا» نباشد.

وی سپس در خصوص چهارمین عامل ارتجاع هم گفت: اگر بیگانگان خط دِهنده شدند و نقشه راه را ترسیم کردند، مجدد حادثه کربلا روی خواهد داد؛ به عبارت دیگر کسی که شکلگیری فکر و ذهنش در مکتب بیگانگان باشد، خروجی آن شهادت اهل بیت(ع) می شود.

حجت الاسلام خاتمی تصریح کرد: خطر قطعی ارتجاع این است که میخواهند در قالب نظم نوین جهانی و با قوانین سازمان ملل، دزدی را که 37 سال است از در بیرون کردیم، از پنجره وارد کنند.

وی در پایان درباره پنجمین عامل ارتجاع یعنی همراهی نکردن با ولایت هم توضیح داد: پیامبر اسلام(ص) در جمع 120 هزار نفر عنوان کردند «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»؛ اما متأسفانه بعد از رحلت ایشان آنچه نباید اتفاق میافتاد با کنار زدن ولایت روی داد؛ پس امروز هم بارزترین جلوه انقلابی بودن، ولایتمداری است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار