بیانیه نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور:

پیمان‌شکنی، سلطه‌گری و دروغ‌گویی از ویژگی های اصلی نظام آمریکایی است

نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور درمحکومیت اهانت‌های اخیرسران استکبار و گرامی‌داشت یوم الله نهم دی بیانیه‌ای منتشر کردند.
کد خبر: ۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵ - 29December 2013

پیمان‌شکنی، سلطه‌گری و دروغ‌گویی از ویژگی های اصلی نظام آمریکایی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، متن بیانیه نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور در محکومیت اهانتهای اخیر سران استکبار و گرامیداشت یوم الله نهم دی بهشرح ذیل است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

کَیفَ وَإِن یَظهَرُوا عَلَیکُم لایَرقَبُوا فیکُم إَلّاً وَلاذِمَّةً یَرضُونَکُم بِأَفواهِهِم وَتأبى قُلُوبُهُم وَأَکثَرُهُم فاسِقُونَ (توبه:8)

چگونه [براى آنان عهدى است] با اینکه اگر بر شما دست یابند درباره شما نه خویشاوندى را مراعات مىکنند و نه تعهدى را، شما را با زبانشان راضى مىکنند و حال آنکه دلهایشان امتناع مىورزد و بیشترشان منحرفند.

ملت شریف ایران

در شرایط کنونی که مستکبران زیادهخواه عالم همچون گذشته در پوششی جدید خواستههای استکباری خود را با انگیزههای غارتگرانه و ستمگرانه بر ملتهای مظلوم تحمیل میکنند، و در سرکوب افکار و اندیشههای آزادی خواهانه اصرار میورزند و با شعار طرفداری از حقوق بشر و پاسداری از امنیت جهانی با مایههای نژادپرستانه بشریت معاصر را با مشکلات پیچیدهای روبهرو ساختهاند و نگرانیهای عمیقی برای جهانیان منصف ایجاد کردهاند، شایسته است که بیش از هرزمان از کلام سرور آزادگان جهان و مکتب پربار عاشورا الهام گرفته برای بار دیگر اعلام کنیم: "هیهات منّا الذلّة، یابی اللّه ذلک لنا و رسوله و المؤمنون".

اهانتهای اخیر سردمداران آمریکایی و بیادبیهای آنان به ساحت پرافتخار ملت ایران باعث میشود که سکوت در چنین شرایطی را خلاف عزت و مصلحت نظام اسلامی و ملت ایران اعلام نموده در پاسخ به آنان بگوئیم که ملتی که در راه انقلاب و عزت خویش در کارنامه خود با رشادتهای بینظیر شهدای والامقامی را تقدیم نموده است، هیچگاه مهر خموشی بر لب ننهاده نفرت خود را از چنین اظهارات و سخنان سخیفی اعلام مینماید و با صدای رسا میگوئیم:

آمریکای جنایتکار که دستهای پلیدش تا مرفق به خون آزادگان فرو رفته است و اثر تیغ جائرانه او در بدن ملتهای مظلوم عالم مشهود و جای چکمههای اشغالگر او در جایجای جهان اسلام از فلسطین و لبنان و سوریه و عراق گرفته تا افغانستان و... پیداست، میکوشد تا بههمراهی اذناب بیاراده و دنبالهروهای منطقهای و فرامنطقهای خود راه مقاومت را که راه سید الشهداء است بر ملت ما مسدود جلوه دهد.

پیمانشکنی، سلطهگری، دروغگویی و نفاق، زیادهخواهی، درندهخویی، ستمگری و در نهایت تحقیر ملتها، تنها بخشهایی از مشخصه اصلی نظام آمریکایی است که برآمده از خوی استکباری سران بیفرهنگ و بهدور از انسانیت آمریکا میباشد.

توافقات و مذاکرات اخیر هستهای، صرفنظر از اینکه آمریکا و برخی کشورهای غربی عضو 1+5 به آن پایبند باشند یا نه، سرفصل تازهای است که در دولت جدید بهعنوان یک استراتژی در دستور کار قرار گرفته است، در اثبات حقانیت و صداقت و منطق ملت ایران مبنی بر ادعای صلحآمیز بودن فعالیتهای هستهای جمهوری اسلامی، همین بس که با همه بیاعتمادی به سران کشورهای غربی، فرزندان خویش را با صلابت هرچه تمام در قالب تیم دیپلماسی آن هم در عالیترین سطح در مقابل چشم جهانیان و افکار عمومی دنیا به عرصه مذاکرات هستهای ژنو گسیل داشته است. این خود نشان عظمت ملتی است که برخوردار از منطق و فرهنگ و تمدن است و اگرچه هماوردی با شیطان زورگوی غربی، اعتماد به نفس بالایی میطلبد که بتوان در برابر زیادهخواهیهای شیطان بزرگ با اقتدار ایستاد، فرزندان غیور دیار مقاومت و ایثار در بالاترین درجه آن را دارا بوده و شهد شیرین ثمره ایستادگی و مقاومت در برابر توطئهها ودشمنیها را چشیده است. واکنون در آستانه نهم دیماه که نمادی از این مقاومت است ملت ایران میروند تا پاسخ دندانشکنی به سردمداران زیادهخواه و نادان آمریکا و صهیونیست داده آنان را سر جای خود بنشانند.

آنچه پس از گفتوگوهای هستهای در ژنو جریان یافت گویای این حقیقت است که آمریکا بهعنوان عضوی از 1+5 بهتناسب خوی استکباریاش، در  بیماری مزمنی گرفتار آمده است و لذا بدون شناخت صحیح از جوهره ملت بزرگ ایران در نقش کدخدای گروه 1+5 ظاهر شده و با نیت پلید خود، در رابطه با توافقنامه و مذاکرات ژنو، ادبیات سخیف و توهینآمیزی را نسبت به مردم ایران به کار میبرد.

سخنان و اظهارات غیرمسئولانه و دور از منطق سران آمریکا بهترین گواه حق بودن هشدارها و فرمایشات امام راحل(ره) و رهبری عزیز و حکیم انقلاب اسلامی در خصوص سران استکبار، بهویژه آمریکاست، آنجا که فرمودند: هر ملتی که به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد».

لذا ائمه جمعه کشور، ضمن یادآوری این حقیقت که «آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند»، علیرغم تکرار حرف بیارزش «انواع گزینهها روی میز است.» نسبت به یاوهگوئیهای سران زیادخواه و زورگوی آمریکا که با نیت شوم و پلید تحقیر ملت بزرگ و متمدن و سلحشور ایران اسلامی بیان میگردد، اعلان انزجار کرده و با توجه به غیرقابل اعتماد بودن حامیان رژیم غاصب صهیونیستی، به اعضای تیم هستهای جمهوری اسلامی سفارش اکید میکنیم که تنها در راستای مباحث مربوط به هستهای و آنهم در قالب ساختار 1+5 و با رعایت همه خطوط قرمز و در نظر گرفتن راهبرد عزت و حکمت و مصلحت، با صلابت و غیرت، مذاکرات را دنبال نموده  مقابل زیادهخواهی نظام سلطه بهویژه آمریکای جهانخوار شجاعانه ایستادگی نمایند. چراکه نصرت الهی از آن مؤمنان مجاهد و بابصیرت است.

هیأت دیپلماسی ما میداند که آمریکا برای حل مشکلات خود در جهان و منطقه به مذاکره با مسئولین ایران نیازمندتر است، تا ما به مذاکره با آمریکا. چهکسی است که نداند امروز ایران اسلامی یکی از قدرتهای بزرگ منطقه است و هیچ مشکلی بدون رضایت و حمایت ایران حل نخواهد شد، آمریکا و مزدوران منطقهای آنان از همین قدرت به اضطراب افتادهاند وگرنه بهخوبی اطلاع دارند که ایران اسلامی بهدنبال تولید سلاح هستهای نیست.

شکستن هیبت و هیمنه نظام اسلامی و مقاومت ملت مسلمان ایران هدف است  که باید به هر شکلی از این سرمایه عظیمی که امروز در خدمت مظلومان و به بندکشیدگان عالم قرار گرفته است، حفاظت و پاسداری نمود.
ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس خویش و در طول بیش از سه دهه مقاومت و ایستادگی مردانه خود و در حماسههای پرشور سیزدهم آبانها و نهم دیها نشان داده است که در پیروی از ولی امر و امام امت خویش بصیرت، هوشیاری و درایت را با شجاعت و صبر به دست آورده  و از این رو با امید و شوق به آینده و با ایمان به وعده الهی که میفرماید «نَصرٌ مِنَ اللّهِ وَ فَتحٌ قَریبٌ وَ بَشِّرِ المُؤمِنینَ» در همه عرصهها با اتحاد و انسجام کامل و تبعیت از محور وحدت، رهبر فرزانه انقلاب، این کشور و این شور عاشورایی را تا رسیدن به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)، حمایت نموده به سرمنزل مقصود خواهد رساند، انشاءالله.

نظر شما
پربیننده ها