پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی هشدار داد:

کلاهبرداری با ترفند کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری با ترفند کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان هشدار داد.
کد خبر: ۸۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱ - 12June 2016

کلاهبرداری با ترفند کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان

به گزارش دفاع پرس از خراسان جنوبی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در ماه مبارک رمضان شاهد افزایش فعالیت های خیرخواهانه به نفع ایتام، نیازمندان، زندانیان و... هستیم، که متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از این فرصت در فضای سایبر اقدام به جمع آوری کمک تحت عنوان این عزیزان می کنند در حالیکه کمک های جمع آوری شده هیچ گاه به دست نیازمندان نمی رسد.

سرهنگ سید غلامرضا حسینی با  اشاره به این مطلب افزود: مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان با انتشار تصاویری از مستأجران بی خانمان یا کودکان بیمار و... در شبکه های اجتماعی تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران روزه دار را تحریک کنند تا بتوانند برنامه های مجرمانه خود را پیش ببرند. حتی در این خصوص شاهد بارگذاری سایت های جعلی هستیم که ادعای فعالیت خیرخواهانه دارند و در راستای رفع مشکلات نیازمندان و ایتام فعالیت دارند، در حالیکه این امر صحت ندارد.

وی گفت: از این رو به شهروندان توصیه می شود حتما برای کمک به نیازمندان و ایتام به موسسات شناخته شده و دارای مجوز مراجعه کنند و فریب پیام ها و سایت های جعلی را نخورند؛ حتی احتمال دارد درگاه های بارگذاری شده در سایت های دروغین خیریه ها فیشینگ(درگاه جعلی) باشد، لذا کاربران دقت داشته باشند تا در دام فیشرها نیفتند.

سرهنگ حسینی از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش تماس با ما گزارش کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار