تلاش دشمن برای جابجایی اولویت‌های انقلاب؛

اولویت امروز نیروهای انقلابی چیست؟/ اولویت‌شناسی به معنای حذف سایر دغدغه‌ها نیست

اما واقعا اولویت امروز نیروهای انقلاب کدام است؟ البته این به معنای حذف هیچ یک از این دغدغه‌ها نیست و تعیین اولویت به معنای نفی تقسیم کار هم نیست، اما پیدا کردن محور یا محورهای اصلی مهم است.
کد خبر: ۸۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ - 14June 2016

اولویت امروز نیروهای انقلابی چیست؟/ اولویت‌شناسی به معنای حذف سایر دغدغه‌ها نیست

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، این روزها اگر سری به رسانه بزنید به خوبی متوجه می شوید رسانهها که منعکسکننده و جهتدهنده به افکار عمومی هستند و نقش مهمی در تصمیمسازی دارند، از نظم و هارمونی خوبی برخوردار نیستند؛ به ویژه در فضای مجازی و نرم افزار های اجتماعی به لحظه با طرح یک موضوع ذهن همه معطوف همان مطلب می شود و به نام به روز بودن یک بی انضباطی مداوم در افکار عمومی شکل می گیرد.

مدتی قبل یکی از دوستان نقل می کرد که صهیونیست ها برای رسیدن به اهداف خود می گویند نیاز نیست با دشمنان وارد نزاع شوید همین که بتوانید اولویت های آنها را جابجا کنید آنها را شکست داده اید.

نمی دانم چقدر این حرف مستند است و پایه علمی دارد ولی تا حد زیادی درست است.

نظام جمهوری اسلامی با امکانات مشخص و زمان محدود و دشمنان و مشکلات فراوان، نیرو و انرژی انقلاب را باید صرف کدام موضوع نماید؟

اولویت امروز حزب الله چیست؟

پاسخ به این سوال می تواند بسیار راهگشا باشد. می توان برای پاسخ به این سوال وارد یک طوفان فکری بزرگ شد و بعد به نتیجه رسید اما راهکار دیگر و صحیح تر بررسی سخنان و رهنمودهای رهبر انقلاب است که می اولویت ها را از آن دریافت.

بطور مثال اگر دغدغه های امروز حزب الله را فهرست کنیم، می توانیم کمی وضع موجود را بهتر رصد و توصیف نماییم:  

- برجام و محقق نشدن ثمرات آن
- مشکلات آسیب های فرهنگی و بد حجابی و...
- گفتمان سازی و سند نویسی برای آینده انقلاب
- دفاع از حرم های مقدس اهل بیت (علیهم السلام)
- محرومیت زدایی و خدمت به مردم
- حقوق میلیونی مدیران
- غفلت مسؤلان از فرهنگ (سینما وتلویزیون و....)
- آسیب های اجتماعی (اعتیاد، طلاق، بیکاری....)
-  انتخابات ریاست جمهوری آینده
- انتخابات شوراها
-فعالیت های فرهنگی در مساجد و پایگاه های بسیج ترویج و فراگیری آن
- ساخت مساجد حسینیه ها و گسترش هیأت های مذهبی
- فریضه امر به معروف و نهی از منکر
- اوضاع مجلس شورای اسلامی و ترکیب کمیسیون ها و فراکسیون های آن
- مطالبه وعده های انتخاباتی دولت در سال آخر و....

بی تردید این فهرست را می توان کامل و کامل تر نمود و احتمالا به موضوعات مهمی خواهیم رسید که هر کدام به تنهایی انرژی و نیروی انسانی و امکانات و ایده و برنامه ریزی فروانی را طلب می نماید.

اما واقعا اولویت امروز نیروهای انقلاب کدام است؟ البته این به معنای حذف هیچ یک از این دغدغه ها نیست وتعیین اولویت به معنای نفی تقسیم کار هم نیست، اما پیدا کردن محور یا محور های اصلی مهم است.

جمله ای از امام در خاطرم هست که امام در زمان جنگ فرمودند جنگ در رأس امور است و تکلیف را برای همه مشخص فرمودند، والا در همان زمان هم دغدغه های فراوان ومهمی وجود داشت که پرداختن محوری به آن می توانست دفاع مقدس را تحت الشعاع قرار دهد.

چند سال پیش نیز رهبر انقلاب فرمودند موضوعات را اصلی و فرعی کنید و موضوعات اصلی را در صدر دستور کار خود قرار دهید؛ تذکر حکیمانه ای که بسیاری از آن غفلت کردند اما این روزها مدتی است امام و مقتدای ما از ما بصورت ویژه انتظاراتی دارد که به نظر هنوز جدی گرفته نمی شود.

برخی از عزیزان با ارجاع به گذشته با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری برای علاقه مندی های مقدس و دغدغه های درست خود دلیل می آورند و سعی می کنند همان موضوع را دغدغه همه نمایند اما این هم نادرست است موقعیت شناسی، تشخیص درست تکلیف، اقدام  صحیح و بهنگام نیاز است تا به مراد رهبر انقلاب برسیم.

حقیر به سهم خود در این مطلب کوتاه سعی کردم أصل موضوع را بیان نمایم تا انشالله با همفکری بزرگان و خوبان انقلابی بتوانیم رأس امور را در زمان حاضر و بر اساس نظر ولی امر خود به خوبی تشخیص دهیم وهمت و اراده خود را صرف همان اولویت نمائیم، والا بدانیم در تاریخ بسیاری بخاطر همین تشخیص غلط کربلا در کنار امام خود نبودند و دیر به وظیفه وتکلیف خود پی بردند.


نویسنده: محمد امین توکلی زاده (مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی)

منبع: جهان نیوز

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار