سردار کریمی خبر داد؛

ارائه تسهیلات جدید به مشمولان اعزام به خدمت

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا از ارائه تسهیلات جدید به مشمولان و سربازان متأهل در راستای خوشایندسازی خدمت سربازی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ - 15June 2016

ارائه تسهیلات جدید به مشمولان اعزام به خدمت

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ابراهیم کریمی از تسهیلات جدید اعزام به خدمت مشمولان خبر داد و گفت: این افراد  پس از فراغت از تحصیل با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) میتوانند با ثبت درخواست اعزام به خدمت، تاریخ اعزام را به انتخاب خود، تا موعد قانونی آن تعیین کنند؛ که این محدوده زمانی، یک سال است.

وی افزود: قبلاً شیوه اعزام به اینصورت بود که هر زمان که مشمول خود را معرفی میکرد، در اولین فرصت به خدمت اعزام میشد؛ اما اکنون بهمنظور اعمال خواسته مشمولان، امکان تعیین زمان اعزام تا موعد قانونی اعزام به خدمت توسط خود مشمول فراهم شده است.

سردار کریمی اظهار داشت: تعیین زمان اعزام به خدمت سربازی توسط مشمولان امکان تنظیم برنامه زندگی را به افراد میدهد؛ تا بر اساس انتخاب خودشان در زمان مناسب به سربازی اعزام شوند.

کریمی با بیان اینکه سازمان وظیفه عمومی ناجا در راستای بهکارگیری تخصصی سربازان، امکان ثبت توانمندیها و تخصص مشمولان را فراهم کرده است، گفت: مشمولان کارشناسی و بالاتر میتوانند در زمان ثبت درخواست اعزام به خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) رزومه خود را ارائه کنند؛ تا براساس توانمندی و تخصص بهکارگیری شوند.

وی تصریح کرد: این رزومهها قبل از اعزام مشمولان در اختیار سازمانهای مربوطه ازجمله ارتش، ناجا، سپاه و... قرار داده میشود و سازمانها بر اساس نیازشان میتوانند افراد را انتخاب و در یگانهایشان پذیرش کنند.

کریمی در خصوص اجرای این طرح افزود: این موضوع باعث کسب تجربه بیشتر سربازان و نیز بهرهوری بیشتر نیروی انسانی در نیروهای مسلح میشود و همچنین بهکارگیری تخصصی متناسب با توانمندی افراد، موجب کسب رضایت بیشتر آنان در دوران خدمت سربازی میشود.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در تشریح تسهیلات اعطا شده به سربازان متأهل از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر بهکارگیری سربازان متأهل در شهر محل سکونت همسر گفت: مشمولان متأهل در ابتدای ثبت درخواست اعزام به خدمت میبایست مشخصات تأهل خود و شهر مورد نظر را در سامانه دفاتر ثبت کنند.

این مقام مسئول افزود: مشمولان متأهل به نزدیکترین مراکز آموزشی شهر مورد نظر آنان، که نیروی مربوطه دارای یگان سازمانی باشد معرفی میشوند و پس از اتمام دوره آموزشی در شهر مورد نظر، خدمت میکنند.

سردار کریمی از انجام هماهنگی با معاونت نیروی انسانی نیروهای مسلح برای تحقق این موضوع خبر داد و گفت: پس از اتمام دوره آموزشی، معاونت نیروی انسانی سازمانهای مربوطه، یگان خدمتی کارکنان وظیفه را مشخص میکنند.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح، احتمال بهرهمندی همزمان مشمول از همه امتیازات وجود ندارد. برای مثال؛ مشمول متاهلی که دارای تجربه و تخصص خاصی است، درصورت بهکارگیری در محل زندگی همسر، ممکن است امکان بهکارگیری تخصصی وی میسر نشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار