سران بلاروس کابینه را مامور توسعه روابط با ایران کردند

رییس جمهوری و نخست وزیر بلاروس اعلام کردند که توسعه روابط با ایران در دستور کار همیشگی هیات دولت و سفارت این کشور در تهران قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ - 15June 2016

سران بلاروس کابینه را مامور توسعه روابط با ایران کردند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «آلکساندر لوکاشنکو» رییس جمهوری بلاروس، در نشست کاری با وزیر خارجه و رییس نهاد ریاست جمهوری با موضوع آغاز کار سفیران جدید این کشور، گفت: معیار ارزیابی کار نمایندگان دیپلماتیک بلاروس در خارج، توسعه روابط تجاری- اقتصادی در چارچوب های مشخص است.

بنا به گزارش امروز (چهارشنبه) بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مینسک، رییس جمهوری بلاروس با تاکید بر اینکه لزوم انجام کار مفید، برخورداری از صداقت و بی طرفی است، افزود: توسعه روابط با کشورها بویژه ایران و کره جنوبی برای بلاروس بسیار اهمیت دارد و باید همکاری های خود را گسترش دهیم.
وی در ادامه از ژاپن، ویتنام و برزیل نیز به عنوان کشورهای مهم دیگر برای توسعه روابط بویژه اقتصادی نام برد.

همچنین به گزارش خبرگزاری بلتای بلاروس، آندری کابیکف نخست وزیر این کشور در نشست دولت با موضوع روابط اقتصادی، متنوع سازی صادراتی و برنامه ملی توسعه صادرات برای سال های 2016-2020 گفت که اکنون با توجه به رفع تحریم های ایران، فرصت ها برای افزایش همکاری های اقتصادی بیشتر شده است.

کابیکف ادامه داد: در زمان حاضر، بازار ایران گشایش یافته و فرصت های جدیدی ایجاد شده است، اما بازرگانان بلاروسی از این بازار برای گسترش روابط با طرف های ایرانی بهره نمی گیرند.

نخست وزیر بلاروس اظهار کرد: باید اقلام جدید برای صادرات به ایران معرفی شود و محدود به محصولات سنتی صادراتی مانند تایر، کامیون، الیاف سنتزی و مصنوعی نباشد و لازم است به صورت اساسی رویکرد توسعه روابط تجاری- اقتصادی مینسک با تهران بازنگری شود.

وی در پایان تاکید کرد که وزیران بلاروس، پیشنهادهای خود را برای عملی کردن همکاری های بیشتر اقتصادی بین مینسک و تهران ارائه کنند.

رییس جمهوری بلاروس نیز ماه گذشته همزمان با نشست دو روزه کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرده بود که ارزش روابط اقتصادی تهران و مینسک باید از مرزهای کنونی فراتر برود.

لوکاشنکو با ضروری خواندن توسعه فراگیر همکاری های ایران و بلاروس در عرصه های مختلف، خواستار افزایش سه برابری ارزش روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور شد.

ایران و بلاروس ماه گذشته نقشه راه توسعه روابط اقتصادی دو کشور از سالانه 75 میلیون دلار کنونی به 250 میلیون دلار تا پایان سال 2017 را در جریان نشست کمیسیون مشترک دو کشور به ریاست محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و ویتالی وواوک وزیر صنایع بلاروس در مینسک امضا کردند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار