سردار شیبانی:

حاج احمد متوسلیان فرمانده شهید همت بود

مراسم یادبود سی و یکمین سال اسارت فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله سردار جاویداثر حاج احمد متوسلیان شب گذشته به همت پایگاه مقاومت شهدای معراج در کنار 5 شهید گمنام مسجد علی بن الحسین برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳ - 05July 2013

حاج احمد متوسلیان فرمانده شهید همت بود

به گزارش خبر گزاری دفاع مقدس، مراسم یادبود سی و یکمین سال اسارت فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان به همت پایگاه مقاومت شهدای معراج در کنار 5 شهید گمنام مسجد علی بن الحسین برگزار شد.

دراین مراسم که از ساعت 21 آغاز و حدود 2/5 ساعت به طول انجامید پس از قراعت قرآن و پخش کلیپی از زندگی مبارزاتی حاج احمد متوسلیان، سردار شیبانی از همرزمان ایشان به ایراد چند خاطره پرداخت.

شیبانی با اشاره به عدم شناخت ما از درجه و جایگاه شهدا گفت: مقام معظم رهبری یک نکته ای فرمودند که: شهدای ما را هیچ کسی نمی تواند بشناساند وقرآن می فرمایید: هیچ کس شهدا را نمی شناسد، شهید وقتی مقام خودش را می فهمد که به شهادت می رسد، شهدا زمانی که شهید می شوند، آن زمان است که مقام خودشان را می فهمند و آرزوی شهادت هزار باره می کنند، چون تازه جایگاه شهادت را می فهمند.

ایشان با ذکر یک خاطره به نحوه آشنایشان با حاج احمد متوسلیان پرداختند: کد اعزام ما 0/5 بود، به منطقه اعزام شدیم قطار جلوی پادگان دوکوهه اندیمشک توقف کرد، من حدود ده سال از همه بچه ها سنم بیشترو آن زمان حدود 37 سالم بود. به دلیل فاصله سنیم با بچه ها مسئولیت تدارکات  قطار را بر عهده ام گذاشتند.

رسیدیم به پادگان دو کوهه بچه ها فکر می کردند آمده اند پیک نیک، خیلی با انرژی و سرحال بودند، با شلوغی تمام وارد پادگان شدیم همه متوجه حضورمان شدند، رفتیم وسط میدان گرم پادگان روی آسفالت نشستیم، همه گشنه و تشنه بودیم، کمی که گذشت یکی از بچه های انتظامات آمد، دستور برپا داد، همه بلند شدیم.

دستور عقب گرد داد! گفت: همه از پادگان برید بیرون و برگردید تهران.

 متعجب بودیم! پرسیدیم: چرا برگردیم؟

گفتند: برادر احمد فرمانده تیپ دستور داده اند برگردید تهران.

گفتیم: چرا؟ گفتند دستور برادر احمد است.

خواهش کردیم که در منطقه بمانیم. رفتند و صحبت کردند، گفتند: که برادر احمد گفته است یک نفر به نمایندگی بیاید داخل ساختمان.

بچه ها من را به نمایندگی خدمت برادر احمد فرستادند.

داخل شدیم، سلام واحوال پرسی کردیم.

سوال کردند: شما کی هستید؟ خودم را معرفی کردم

از کجا آمدید؟ تهران. چند نفرید؟ جواب دادم

گفتند: پیک نیک آمدید؟ با ترس جواب دادیم: نه! آمده ایم جنگ.

برادر احمد گفتند: به بچه ها بگید قراراست به جنگ دشمن برویم ، دشمن شوخی نمی کند! همه شما را می کشد،

من فردای قیامت باید برای مسئولیت این بچه ها جواب پس بدهم.

در ادامه شیبانی به دلایل نامگذاری لشگر 27 محمد رسول الله از زبان حاج احمد پرداخت و گفت: زمانی که حاج احمد اسم لشگر 27 را گذاشت بچه ها گفتن چرا "27" گذاشتید؟ خیلی اصرار کردیم که جواب دادند و گفتند این نام گذاری سه دلیل دارد:

اول اینکه27 رجب مبعث حضرت رسول است.

دوم اینکه: 7-2 می شود پنج  به نیت 5 تن آل عبا

سوم اینکه: 7*2 مساوی چهارده به نیت 14 معصوم.

وی در ادامه با اشاره به بصیرت حاج احمد متوسلیان در آن زمان گفت: زمانی که پاوه اشغال شده بود پس از مدتی که نیرو های ما رفتند و آنجا را آزاد کردند، بنی صدر می خواست بیاید از شهر پاوه بازدید کند،  حاج احمد متوسلیان  یک تیربار را گذاشت روی دوشش و گفت اگر بنی صدر بیاید پاوه من هلی کوپترش را می زنم که بیفتد در زمانی که ما نمی دانستیم بنی صدر کی هست این حرف برایمان غیر قابل فهم بود که چرا یک فرمانده درباره رئیس جمهور کشور این چنین حرف می زند، رئیس جمهوری که بسیاری از ما و بعضی از بزرگان به او رای داده بودیم، حاج احمد متوسلیان در همان ابتدای جنگ به شخصیت پلید بنی صدر پی برده بود.

شیبانی در پایان با اشاره به جایگاه  متوسلیان گفت: فرمانده همه این بچه های که الان سرتیپ و سرلشگراند و درمجلس نماینده شده اند حاج همت بود و فرمانده حاج همت هم حاج احمد متوسلیان.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار