باکو دیدار سران آذربایجان، ارمنستان و روسیه را مثبت ارزیابی کرد

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نتایج دیدار روز دوشنبه روسای جمهوری این کشور و ارمنستان با حضور رییس جمهوری روسیه را مثبت ارزیابی کرد.
کد خبر: ۸۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵ - 20June 2016

باکو دیدار سران آذربایجان، ارمنستان و روسیه را مثبت ارزیابی کرد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، راهکارهای حل مناقشه قره باغ کوهستانی در دیدار الهام علی اف و سرژ سرکیسیان روسای جمهوری آذربایجان و ارمنستان با حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در شهر سنت پترزبورگ بررسی شد.

بنا به گزارش واحد مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، المار محمدیاراف وزیر امور خارجه این کشور دیدار روسای جمهوری را سازنده خواند و گفت: آذربایجان نتایج این دیدار را مثبت ارزیابی می کند.

محمد یاراف افزود: امیدوار هستیم ، این دیدار موجب پیشرفت در مذاکرات حل مناقشه قره باغ کوهستانی شود.
روسای جمهوری روسیه ، آذربایجان و ارمنستان همچنین در بیانیه ای مشترک در باره ادامه دیدارهای سه جانبه مرتب در رابطه با حل مناقشه قره باغ توافق کردند.

مناقشه میان دو کشور قفقاز جنوبی در سال 1988میلادی به دلیل تلاش های ارمنستان برای الحاق بخشی از سرزمین های آذربایجان آغاز و در سال 1992 میلادی به درگیری نظامی تبدیل شد.

درنتیجه این مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی و هفت شهرستان دیگر آذربایجان به اشغال نیروهای ارمنستان در آمد.

چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره این مناقشه که خواستار خروج بدون قید و شرط نیروهای ارمنستان از سرزمین های آذربایجان است تا به حال اجرا نشده است.

تلاش های میانجیگری بیش از20 سال گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک آمریکا، روسیه و فرانسه برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ کوهستانی نتیجه ای نداشته است.

درگیری های شدید اوایل ماه آوریل گذشته میان نیروهای آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی هر دو طرف مناقشه شد، میانجیگران بین المللی را وادار به افزایش تلاش های میانجیگری برای حل و فصل این مناقشه کرده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار