جمع سه نفره از مزار شهدای مدافع حرم + تصویر

روز گذشته با خاکسپاری شهید "محمد آژند"، در کنار مزار شهیدان صدرزاده و عفتی، جمع سه نفره این شهدا کامل شد.
کد خبر: ۸۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ - 21June 2016

جمع سه نفره از مزار شهدای مدافع حرم + تصویر

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، روز گذشته دوشنبه 31 خردادماه پیکر پاک شهید مدافع حرم "محمد آژند" در شهرستان شهریار تشییع و در گلزار شهدای بهشت رضوان به خاک سپرده شد. شهید آژند از بسیجیانی بود که سال گذشته داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) عازم سوریه شد.

شهیدان سجاد عفتی و مصطفی صدرزاده از دوستان نزدیک شهید آژند هر سه در محله کهنز شهریار سکونت داشتند. شهید مصطفی صدرزاده اولین شهید مدافع حرم کهنز شهریار اولین روز آبان ماه مصادف با تاسوعای حسینی به شهادت رسید. شهید صدرزاده از فرماندهان لشکر فاطمیون از آغاز درگیری ها در سوریه خود را به صف مدافعان حرم حضرت زینب(س) رساند و پس از چند سال مجاهدت سرانجام مزد خود را در محرم سال گذشته گرفت. بعد از آن بود که "سجاد عفتی" از دوستان شهید صدرزاده و از دوستان هممحلهای شهید نیز عازم سوریه شد و تنها هفت هفته بعد از شهادت مصطفی در آغوش دوست و همرزمش پس از دادن سلام بر اباعبدالله الحسین به شهادت رسید.

محمد آژند از دیگر دوستان شهیدان سجاد عفتی و مصطفی صدرزاده نیز 10 هفته بعد از شهادت شهید صدرزاده به دیدار معبود خود شتافت. در مراسم تشییع پیکر شهید صدرزاده تصاویر و فیلم های مختلفی از حضور شهیدان عفتی و آژند وجود دارد؛ که بی تابی آنان را برای پیوستن به دوست شهید خود نشان می دهد.

شهید 31 ساله مدافع حرم محمد آژند متولد سال 1359 و ساکن شهرستان شهریار بود که در 21 دی ماه در حومه حلب به شهادت رسید و پیکرش به دلیل قرار گرفتن در میدان دید دشمن چند ماه در منطقه باقی ماند. یادبودی از این شهید در جوار دو شهید گمنام محله کهنز شهریار احداث شده است. وی دانشجوی رشته مدیریت بود که دو پسر به نام های محمدمهدی 10 ساله و محمد طاها یک ساله از او به یادگار مانده است. پیکر شهید محمد آژند پنجشنبه 27 خردادماه پس از 5 ماه از زمان شهادتش به کشور بازگشت و در معراج الشهدای تهران مورد استقبال خانواده، دوستان و بستگان شهید قرار گرفت. روز گذشته پیکر مطهر شهید در شهرستان شهریار تشییع شد و در کنار دو دوست دیگرش شهیدان سجاد عفتی و مصطفی صدرزاده به خاک سپرده شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار