دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان:

کشور در حوزه فرهنگ نیاز به حرکت انقلابی دارد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت:کشور در حوزه فرهنگ نیاز به حرکت انقلابی دارد.
کد خبر: ۸۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ - 21June 2016

کشور در حوزه فرهنگ نیاز به حرکت انقلابی دارد

 به گزارش دفاع پرس از کرمان، دادخدا سالاری درحاشیه بازدید قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از ندامتگاه مرکزی کرمان اظهار داشت: مطالعه داستان زندگی هر یک از جوانانی که در ندامتگاه بسر می برند حکایت از یک خلاء فرهنگی عمیق دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکزاستان کرمان گفت: متأسفانه قریب سی درصد جمعیت حاضر در ندامتگاه مرکزی کرمان جوانان بین 19 تا 32 سال تشکیل می دهند و از اینکه این همه جوان را در بند می بینیم رنج آوراست.

 این مقام ارشد قضائی استان کرمان،اظهار داشت: هر کس دوران دفاع مقدس را درک کرده باشد و ظرفیت عظیمی که نیروی جوان آن زمان برای کشور و انقلاب بوجود آورده بود را دیده باشد می داند این آمار چقدر دردآور است.

وی تصریح کرد: هیچ سرمایه ای برای یک ملت بزرگتر از نیروی انسانی جوان، مومن و متعهد نیست.

سالاری با اشاره به این که در مقابله با ناهنجاریها همه نگاهها متوجه دستگاه های قضایی، امنیتی و انتظامی است و یا در یک جمله کلی همه کاسه کوزه ها سراقتصاد خراب می شود افزود: ما در دستگاه قضا مسئولیم، نیروی انتظامی مسئول است، نهادهای امنیتی مسئولند ولی همه مسئولیت متوجه ما نبوده و بقیه سازمان ها هم مسئولیت دارند.

سالاری خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی  در سخنان اخیر خود فرمودند "درست است که اقتصاد مسئله محوری و اولویت کنونی ما است اما مسئله فرهنگ مسئله مستمر و بسیار مهم است که حتی در قضیه اقتصاد هم مهم است." لذا درمان قطعی این معضلات توجه به اقدامات فرهنگ است.

 وی گفت: مقام معظم رهبری (مدظله)متولیان حوزه فرهنگ را مخاطب قرار داده و فرمودند " و لنگاری و بی اهتمامی فرهنگی درعموم دستگاههای فرهنگی وجود دارد."

سالاری ادامه داد: وقتی آن فقیه فرزانه اینگونه از مسئله فرهنگ ابراز نگرانی می فرمایند، یعنی کشور در حوزه فرهنگ نیاز به حرکت انقلابی دارد.

دادستان کرمان تصریح کرد: هرچند فرهنگ یک مقوله همه گیر است و همه از اولیا خانواده تا اولیا مدرسه تا مسئولین مختلف در کشور باید احساس مسئولیت کنند لیکن افرادی که ابزارهای فرهنگی در اختیارشان است باید به همه افرادی که احساس مسئولیت می کنند برنامه بدهند.

وی گفت: همیشه نمی شود با بازداشت و شلاق و زندان کار را درست کرد افرادی که مخاطب مجازات هستند سرمایه های کشورند لذا نباید امر به گونه ای باشد که کار به مجازات برسد.

سالاری اعلام داشت: امروز به همت برادران در سازمان زندانها، مددجویان در فضای ندامتگاه یک پکیج کامل فرهنگی اعم از باشگاه های مختلف ورزشی، سالن سینما و تئاتر، مراکز قرآن آموزی و حرفه آموزی، گود زورخانه، کلاسهای مشاوره و ... در اختیار دارند در حالی که باید این امکانات بیرون این فضا  از سوی متولیان در اختیار قشر جوان قرار گیرد تا مانع حضور افراد در ندامتگاه شود. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار