دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

بازتاب هشدار سردار سلیمانی به رژیم آل‌خلیفه در رسانه‌های بین‌المللی

هشدار بی‌سابقه‌ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی اقدام آل‌خلیفه مبنی بر سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.
کد خبر: ۸۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ - 21June 2016

بازتاب هشدار سردار سلیمانی به رژیم آل‌خلیفه در رسانه‌های بین‌المللی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی اقدام آلخلیفه مبنی بر سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم با صدور بیانیهای به حکومت بحرین هشدار داد که در صورت هرگونه تعدی به شیخ عیسی قاسم با مقاومت مسلحانه بیسابقهای روبرو میشود که اسقاط این رژیم گوشهای از تبعات آن خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

هشدار سردار سیلمانی بازتاب گستردهای در رسانههای بینالمللی داشتهاست؛ که مشروح آن از منظرتان میگذرد:    

** المیادین با انتخاب این بخش از اظهارات سردار سلیمانی مبنی بر اینکه "سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم شعلهای از آتش را در بحرین و سراسر منطقه پدید خواهد آورد"، نوشت: سردار سیلمانی به آلخلیفه هشدار داد که از حرکت مسالمتآمیز مردم سوء استفاده کرده و برآورد دقیقی از خشم مردم ندارد.

** پایگاه خبری العهد لبنان نیز نوشت: سردار سلیمانی در گفتوگو با خبرگزاری «یونیوز» اظهار داشت: تجاوز به حریم آیتالله شیخ عیسی قاسم خط قرمزی است که عبور از آن شعلهای از آتش را در بحرین و سراسر منطقه پدید خواهد آورد و برای مردم راهی جز مقاومت مسلحانه باقی نخواهد گذاشت.

** شبکه خبری المنار نیز به اظهارات سردار سلیمانی اشاره کرد و گزارش داد: حامیان آلخلیفه بدانند که اهانت به آیتالله شیخ عیسی قاسم و استمرار فشارهای بیش از حد به مردم بحرین سرآغاز انتفاضه خونینی است که عواقب آن بعهده کسانی خواهد بود که به گستاخی حکام بحرین مشروعیت میدهند.

** روزنامه الاخبار لبنان نیز در گزارشی نوشت: سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه حامیان آلخلیفه بدانند اهانت به آیتالله شیخ عیسی قاسم و استمرار فشارهای بیش از حد به مردم بحرین سرآغاز انتفاضه خونینی است که عواقب آن بعهده کسانی خواهد بود که به گستاخی حکام بحرین مشروعیت میدهند.

این روزنامه در ادامه نوشت: سردار سلیمانی تجاوز به حریم آیتالله شیخ عیسی قاسم خط قرمزی دانسته و گفتهاست که عبور از آن شعلهای از آتش را در بحرین و سراسر منطقه پدید خواهد آورد و برای مردم راهی جز مقاومت مسلحانه باقی نخواهد گذاشت.

** شبکه الجزیره نیز با اشاره به هشدار حزبالله لبنان به رژیم آلخلیفه گزارش داد: فرمانده نیروی قدس سپاه ایران نیز گفت که رژیم آلخلیفه برای لغو تابعیت آیتالله عیسی قاسم بهای سنگینی خواهد پرداخت.

** شبکه خبری «بیبیسی» که یک رسانه معاند نظام جمهوری اسلامی ایران است، در پایگاه اینترنتیاش نوشت: سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفتهاست که این اقدام رژیم بحرین سبب مقاومت مسلحانه در بحرین خواهد شد و عواقب وخیمی را برای این رژیم در بر خواهد داشت.

** روزنامه گاردین در همین رابطه ضمن انتشار گزارشی با عنوان "ایران اعلام کرده که بحرین با سلب تابعیت روحانی شیعه تخطی کردهاست"، نوشت: سردار سلیمانی گفتهاست که اقدام بحرین علیه آیتالله عیسی قاسم به مقاومت مسلحانه منجر خواهد شد.

گاردین همچنین عنوان داشت، اقدام علیه آیتالله عیسی قاسم کمتر از یک هفته پس از آن صورت گرفته که دادگاهی در بحرین فعالیتهای گروه الوفاق را ممنوع اعلام کرد.

** شبکه خبری دویچهوله نیز در گزارشی با عنوان "بیانیه بیسابقه سلیمانی: رژیم بحرین با حرکت مسلحانه شیعیان نابود میشود"، نوشت: سردار قاسم سلیمانی در واکنشی بیسابقه و شدیداللحن به سلب تابعیت یکی از روحانیون شیعیه بحرین به نام شیخ عیسی قاسم، این اقدام را سوءاستفاده آلخلیفه از حرکت مسالمتآمیز مردم دانسته و رژیم را به برآورد اشتباهی از میزان خشم مردم متهم کردهاست.

** شبکه خبری راشا تودی نیز با انتخاب این بخش از اظهارات سردار سیلمانی که "آلخلیفه بهای سنگینی خواهد پرداخت"، نوشت: سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آلخلیفه به خاطر سلب تابعیت از شیخ عیسی أحمد قاسم روحانی برجسته شعیان در بحرین بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار