سردار نقدی:

بسیج در امر به معروف و نهی از منکر موفق عمل کرده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر بسیج به صورت ایجابی و مردمی است، گفت: بسیج فقط عواملی را که با این روش اصلاح نمی‌شود به نهادهای حاکمیتی برای برخورد با تخلفات معرفی می‌کند.
کد خبر: ۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶ - 04July 2013

بسیج در امر به معروف و نهی از منکر موفق عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک با حضور آیت الله دری نجف آبادی و اعضای این ستاد برگزار شد، گفت: ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر بسیج پس از 13 سال فعالیت به دلیل عدم کارایی کافی در سال 1388 تعطیل شد که پس از تشکیل سازمان بسیج مستضعفین با احساس نیاز به امر به معروف و نهی از منکر با آسیب شناسی روند گذشته، روش جدید بسیج در امر به معروف و نهی از منکر به صورت ایجابی، مردمی و متنوع، تدوین و عملیاتی شد و در حقیقت در سال 88 امر به معروف و نهی از منکر بار دیگر توسط بسیج، متولد و احیا شد.


وی با اشاره به تشکیل و آموزش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد تحت نظر امام جماعت، اظهار داشت: این شوراها در هر محله با انجام مراحل هفتگانه در شرایط مثبت و محبت آمیز برای امر به معروف و نهی از منکر موثر در هر محله فعالیت می کنند.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین به دستاوردها و نمونه های موفق و موثر با روش جدید بسیج در امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: برنامهها و روشهای مناسب، موثر و جذاب توسط بسیج برای اجرای این فریضه با تغییر فضای محیط های گردشگری و تفریحی در سراسر کشور انجام شده که دستاوردهای خوبی داشته است.


نقدی، برنامه امر به معروف و نهی از منکر را توسط بسیج در اقشار و اصناف جامعه یادآور شده و ادامه داد: فقه تخصصی اصناف مختلف در جامعه توسط بسیج تدوین و منتشر می شود و همچنین نشست ها و کارگاههای آموزشی برای تبیین و ترویج اخلاق حرفهای و فقه هر صنف برای فعالان صنفی برگزار میشود و پس از این تذکرات، مجامع و اتحادیه ها برای برخورد با متخلفان وارد خواهند شد.
 

وی، توجه مردم را به لوازم التحریر با تصاویر شخصیت های داخلی و ارزشی یادآور شد و خاطرنشان کرد: بسیج، پیشنهاد تولید لوازم التحریر با تصاویر داخلی و ارزشی را به تولید کنندگان داخلی ارائه کرد که توسط تولیدکنندگان عملی نشد ولی با پیگیری بسیج در سال گذشته یکصد هزار کیف و یک میلیون نسخه دفتر تحریر با تصاویر ارزشی و داخلی تولید شد که به سرعت توسط مردم خریداری و استفاده شد.
 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر بسیج به صورت ایجابی و مردمی است، بیان کرد: بسیج فقط عواملی را که با این روش اصلاح نمیشود به نهادهای حاکمیتی برای برخورد با تخلفات معرفی میکند.


نقدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: الگوهای موفق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با روش جدید بسیج توسط رسانه ها منتشر می شود تا با احساس تعهد همه نسبت به وضع اطراف خود، این الگوها توسط مردم در جامعه تکرار و اثرات خوب آن مشاهده شود.


همچنین آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک طی سخنانی با مقایسه وضعیت بازارهای قدیم و بازارهای امروز در شهرهای کشور، اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی، بازار بدون پیوند با روحانیت و دین، معنی ندارد.


وی، راه پیشگیری در جامعه را کادرسازی حکیمانه در جامعه دانست و افزود: امروز فشار بر شیعیان جهان و مقاومت توسط استکبار و دشمنان برای فشار به انقلاب اسلامی ایران است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار