اخلاص؛ اولویت شب های قدر

حجت الاسلام میرباقری در خصوص فضیلت شب گفت: ولی تلاش در اخلاص و برای خدا کار کردن شاید اولویت داشته باشد؛ ما باید تلاش کنیم که در این شبها برای خدا اخلاص داشته باشیم تا به برکات شب‌های قدر راه پیدا کنیم.
کد خبر: ۸۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ - 24June 2016

اخلاص؛ اولویت شب های قدر

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، شب های ماه رمضان بهترین شب ها برای عبادت و مناجات با خدا و نزدیک شدن به پرودگار است. چنانچه خداوند در ابتدای ماه رمضان به بنده های خود این نوید را می دهد که در ماه ضیافت الله درهای جهنم به روی آنان بسته شده است و شیطان در غل و زنجیر کشیده می شود. از بهترین شب های ماه رمضان لیالی قدر است که فضیلت این شب برابر هزار شب است. شبی که در آن مقدرات یک سال انسان ها نوشته می شود.

اولویت شب های قدر؛ تلاش در اخلاص

حجت الاسلام میرباقری در خصوص شب های قدر می گوید:  شبهای قدر ماه رمضان به حدی اعمال دارد که یک شب، وافی به انجام آن اعمال نیست (مگر برای کسانی که خداوند متعال برکت به عمر آنها میدهد)

به خصوص در شبهای کوتاه تابستانی که ما با آن مواجه هستیم و انسان اگر از همه لحظاتش هم استفاده کند برای انجام آن اعمال کفایت نمیکند. البته انسان باید در انجام آن اعمال بکوشد؛ مثل قرآن سر گرفتن، خواندن هزار مرتبه سوره اناانزلناه، خواندن دعای جوشن کبیر و صغیر و دعای ابوحمزه ثمالی و دعای افتتاح، اعمال مخصوص شب های قدر... اینها کارهایی است که انسان باید به آنها مشغول باشد.

ولی تلاش در اخلاص و برای خدا کار کردن شاید اولویت داشته باشد؛ ما باید تلاش کنیم که در این شبها برای خدا اخلاص داشته باشیم تا به برکات شبهای قدر راه پیدا کنیم.

شب سرنوشت انسان

حاج آقا مجتبی تهران در نقل روایاتی از امام صادق(ع) نسبت به ماه مبارک رمضان و لیالی قدر اینطور بیان می کند: امام صادق(ع) میفرماید: برجسته ترین ماه در بین ماه ها ماه مبارک رمضان و در بین شب ها هم لیله القدر است که به قلب شهر رمضان معروف است.

در روایاتی که داشتیم شبهای قدر 19 21 و 23 لیالی قدر است. شب 19 امرو انسان بررسی میشود شب 21 شبی است که امور نگاشته می شود که لیله القضا نام دارد و شب 23 لیله الاملاء است، که به اصطلاح ما تقدیر ثبت و ضبط می شود برای سال آینده که به دست ولی الله اعظم می رسد تا تصدیق شود.

اینکه در بین روایات ما بسیار به شب 23 سفارش شده به این جهت است که فرصت یک فرصت مغتنم و به تعبیر بنده شب سرنوشت همه ما نسبت به سال آینده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار