آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران:

مدعیان حقوق بشر ننگ ابدی را بر تاریخ برای خود ثبت می‌کنند/ اقدام حکومت آل‌خلیفه نشانه استیصال و ذلت این رژیم است

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه اقدام اخیر حکومت آل‌خلیفه در سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم، نشانه استیصال و ذلت این رژیم است، گفت: سرنوشت محمدرضا شاه پهلوی در انتظار آل‌سعود و آل خلیفه است.
کد خبر: ۸۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ - 24June 2016

مدعیان حقوق بشر ننگ ابدی را بر تاریخ برای خود ثبت می‌کنند/ اقدام حکومت آل‌خلیفه نشانه استیصال و ذلت این رژیم است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله کاظم صدیقی در خطبههای نماز جمعه این هفته تهران (4تیر) با بیان اینکه ماه رمضان، ماه پذیرایی خدا از صاحبدلان است، گفت: در این ماه با کم کردن از علایق جسمانی و کنترل زبان، چشم و گوش، حجابها کنار میرود و اشخاص به خدا نزدیک میشوند. عمل سخت روزه برای روح انسان آزادگی و گشایش و رسیدن به اسماء جلال و جمال الهی است.

وی با بیان اینکه شبهای قدر شمول رحمت خداوند است، اظهار کرد: بهرهگیری از نعمات بهشتی، نجات از آتش جهنم و جواز دریافت عبور از پل صراط از ویژگی شبهای قدر است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ضمن عرض تسلیت واقعه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، یادآور شد: آنها نخبه بودند و کارشان دلسوزی بود. شهید بهشتی مجمع فضائل بود. وی اندیشمند و دارای افق فکری بلندی بود و تحمل و سعهصدر زیادی داشت.

آیتالله صدیقی با اشاره به اینکه شهید بهشتی با زیرمجموعهاش مانند یک پدر با عطوفت برخورد میکرد، خاطرنشان کرد: صداقت در برابر آمریکا و استکبار و شجاعت و شهامت ایشان حرف نداشت.

وی افزود: شهید بهشتی تسلیم ولی امر خودش بود و طرح مسئله ولایت فقیه را پیروزی جدیدی برای عالم اسلام میدانست و نهایت تسلیم را در برابر ولیامر خودش داشت.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه مسئولان نباید به نحوی سخن بگویند که آنها را در برابر ولیفقیه نشان دهد، اظهار کرد: این مسئله هم از نظر معنوی برای این افراد سقوط است و هم از نظر سیاسی به نفع هیچکس نیست.

آیتالله کاظم صدیقی با اشاره به اقدام اخیر حکومت آل خلیفه در بحرین در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم اظهار کرد: این مسئله نشانه استیصال، بیچارگی و ذلت آل خلیفه است. حکومتی که فلسفهاش خدمت به مردم است به مردم خیانت میکند.

وی افزود: مردم بحرین یک تقاضای مشروع دارند و 5 سال است که این حرکت مسالمتآمیز با گلوله پاسخ داده میشود. شیخ سلمان به 9 سال حبس محکوم شده، رهبر معنوی این کشور سلب تابعیت میشود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه ما این حرکت را ظالمانه میدانیم خاطر نشان کرد: این حرکات، مثل حرکات شاه سابق است که از سال 42 تا 57 با کشتن مردم خودش ضعیفتر شد و چنین سرنوشتی در انتظار آلسعود و آلخلیفه است.

آیتالله کاظم صدیقی با اشاره به فتوای اخیر خاخامهای یهودی مبنی بر جواز مسموم کردن آب شرب مردم فلسطین گفت: لعنت بر این خشونت و وحشیگری و ادعای پیروی از حضرت موسی کلیم(ع). این مدعیان حقوق بشر ننگ ابدی را بر تاریخ برای خود ثبت میکنند.

وی افزود: نهایت ذلت و بیمبنایی است که سازمان ملل تروریستهای کودککش آلسعود را از لیست ناقضان حقوق کودک خارج میکند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران، در پایان سخنانش با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: رعایت اخلاق، مدارا و دقت نظر را به قضات کشور توصیه میکنم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار