سید حسن نصرالله اعلام کرد؛

پرونده‎های جهادی در عراق و سوریه مسئولیت شهید « مصطفی بدرالدین»

دبیرکل حزب‎الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت چهلمین روز شهادت فرمانده ارشد حزب الله اعلام کرد که «سید ذوالفقار» مسئول پرونده آزادی اسرا از زندان‎های اسرائیلی پس از جنگ 33 روزه و مسئول تعدادی از پرونده‎های جهادی در عراق و سوریه بود.
کد خبر: ۸۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ - 24June 2016

پرونده‎های جهادی در عراق و سوریه مسئولیت شهید « مصطفی بدرالدین»

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز(جمعه) در مراسم ختم چهلمین روز شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان ارشد حزب اللله ملقب به «سید ذوالفقار» سخنرانی کرده است.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود شهادت سید مصطفی بدرالدین را به خانواده و نزدیکان وی تهنئت و تسلیت گفت.

وی همچنین ایام ماه رمضان را به مسلمانان تبریک گفت و توصیه کرد که از بقیه ایام این ماه مبارک بویژه کسانی که لیالی این ماه را از دست دادند، استفاده کنند.

نصرالله افزود: سید ذوالفقار فرمانده شجاع، باهوش، با ثبات رای و نترس بود و حزب الله بدون شک با شهادت بدرالدین فرمانده بزرگی از فرماندهان مقاومت را از دست دادهاست.

دبیر کل حزب الله در ادامه به نقش شهید در موضوع آزادی اسرای مقاومت از زندانهای رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که شهید بدرالدین به این موضوع توجه خاصی داشت و تلاشهای زیادی برای آزاد کردن این اسرا از زندانهای اسرائیل کرد.

سید حسن نصرالله افزود:: سید ذوالفقار در پرونده اسرا پس از جنگ 33 روزه در تابستان 2006 نقش اساسی ایفا کرد و رئیس تیم مذاکرات برای آزادی اسرا از زندان های اسرائیلی بود. وی افزود: دبیرکل حزب الله مسئول تعدادی از پرونده های جهادی در عراق و سوریه بود.

دبیرکل حزب الله با تاکید بر اهتمام شهید به تحولات منطقه تصریح کرد: اوضاع در عراق بسیار سخت شده بود و برادران عراقی ما درخواست نیرو و فرمانده می کردند. این درخواست به محض اینکه به گوش شهید مصطفی بدرالدین رسید، درخواست فورا پاسخ داده شد و تعداد مطلوب عراق راهی بغداد شدند. این اقدامی است که هر کسی نمی تواند آن را انجام دهد.

وی گفت: اگر ایرانی ها و سپاه پاسداران به این درخواست برادران عراقی پاسخ نمی داند و عراقی ها به ندای مرجعیت دینی خود گوش فرا نمی دادند، امروز داعش سر از بغداد در میآورد.

دبیرکل حزب الله افزود: با وجود همه مشکلات دیدیم که عراقیها توانستند داعش را بیرون کنند و به وحدت ملی برسند. مردم عراق از این طرق توانستند بر خلاف خواست برخی شبکههای ماهوارهای که از داعش دفاع میکردند و به دنبال تفرقهافکنی بودند، داعش را شکست دهند.  عراقیهایی که امروز در فلوجه و موصل با داعش میجنگند، نه تنها از شهرهای خود بلکه از کل منطقه در برابر تروریسم دفاع میکنند.

دبیرکل حزب الله در ادامه تاکید کرد که شهید بدر الدین از همان ابتدا نسبت به میزان تهدیدهای و خطرهای پیشرو در سوریه واقف بود، وی از معدود کسانی بود که معتقد به وجود فرصتی برای گذشتن از این آزمایش وامتحان بودند.

هنگامی که درگیریها در قلب شهرهایی چون دمشق، حلب، حمص و دیگر شهرهای بزرگ سوریه وجود داشت، کمتر کسی بر این باور بود که ما بتوانیم با چالشهای موجود در سوریه رودررو شویم، اما شهید بدرالدین از جمله این افراد بود و تجربههای او درک و فهم وی از حوادث سوریه را اثبات کرد.

وی گفت: سوریها و همپیمانان آن در شدیدترین جنگ در سوریه مبارزه کردند و شرایط تحولات میدانی سوریه امروز بهتر است.پرونده حلب یکی دیگر از پرونده ها بوده است. چند ماه گذشته یکی از تصمیمات بین المللی و منطقه ای این بود که تعداد بیشتری از عناصر مسلح تروریستی را به این استان اعزام کنند زیرا قرار بود سناریوی جدیدی را پیاده کنند اما همه سناریوها و توطئه های آن ساقط شد.

نصرالله افزود: هزاران نفر از تروریست های از کشورهای مختلف را از طریق مرزهای ترکیه با هدف سقوط بقیه مناطق حلب وارد سوریه کردند. ما در مرحله جدیدی از سناریوهای جنگ علیه سوریه قرار داریم. جنگ برای دفاع از حلب در واقع جنگ برای دفاع از بقیه مناطق سوریه و دفاع از دمشق، لبنان، عراق و اردن است.

خبر در حال تکمیل است ...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار