در «به همین سادگی»

خاطرات ازدواج شهدای دفاع مقدس و انقلاب منتشر می‌شود

کتاب «به همین سادگی» شامل خاطرات عروسی شهدا به روایت همسرانشان از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ می‌رسد.
کد خبر: ۸۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ - 26June 2016

خاطرات ازدواج شهدای دفاع مقدس و انقلاب منتشر می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «به همین سادگی» شامل خاطراتی از ازدواج شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از سوی انتشارات روایت فتح منتشر میشود. کبری خدابخشی دهقی، نویسنده و گردآورنده این اثر، درباره جزئیات آن گفت: این کتاب به منظور نشان دادن سبک زندگی شهدا تدوین و نوشته شده است. با توجه به ازدواجهایی که در جامعه است، تصمیم گرفتم کتابی درباره سیره و روش شهدا در ازدواج بنویسم تا الگویی برای جوانان امروز باشد.

وی ادامه داد: به همین منظور به سراغ خاطرات ۸۰ تن از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رفتم که در نهایت تصمیم بر این شد که خاطرات ۴۰ تن از شهدا جمعآوری و تنظیم شود.

به گفته وی؛ خاطرات شهیدان چمران، برونسی، کاظمی، حمید و مهدی باکری، مصطفی طالبی، دقایقی، منوچهر مدق، شهید مصطفی احمدی روشن و... از جمله شهدایی هستند که خاطرات آنها در این کتاب جمعآوری شده است.

خدابخشی یادآور شد: کتاب شامل خاطرات کوتاهی از همسران شهداست که خاطره ازدواج آنها به صورت داستانهای کوتاه بازنویسی شده است. این اثر قرار است از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ برسد.

در بخشهایی از این کتاب به روایت معصومه سبکخیز میخوانیم:

«عبدالحسین پسر خاله مادرم بود اما ما اصلا با هم رفت و آمد نداشتیم. نزدیک عید سال ۴۷ بود که مادرش به خواستگاریام آمد. پدرم از این خواستگاری خیلی راضی و خوشحال بود.

میگفت: من اگر قرار باشد دخترم را شوهر بدهم به مال و ثروت یک جوان شوهر نمیدهم، به ایمان و اخلاق آن پسر نگاه میکنم، به تلاشهایش برای اینکه نان حلال بر سر سفرهاش بیاورد نگاه میکنم. من نگاه به نمازهای شب عبدالحسین، نمازهای اول وقتش، قرآنهایی که میخواند و اخلاق خدایی که دارد میکنم و من عبدالحسین را به عنوان یک داماد نمونه و تک برای دخترم انتخاب میکنم. بعد از خواستگاری یک روز آمدند برای عید دیدنی. شیرینی که رسم بود برای دختر تازه نامزد کرده ببرند نخودچی و کشمش بود. و یک تکه طلا و یا هدیهای گران قیمت اما کوچک زیر این نخودچی کشمشها میگذاشتند. یک ظرف پر از نخودچی کشمش برایم آوردند، و یک انگشتر بسیار زیبا. بعد از اینکه رفتند همه خانواده مشتاق بودند ببینند زیر شیرینیها برای عروس چه گذاشتهاند. یک انگشتر طلای بسیار زیبا».

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار