دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

روز جهانی قدس؛ روز همبستگی با ملت فلسطین

امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسئله فلسطین را از مهم‌ترین مسائل اصلی امت اسلامی عنوان کردند و برای این مسئله یک روز جهانی اختصاص دادند. بر همین اساس می‌بینیم که مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور در خیابان‌ها و سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی با فلسطینی‌ها تجدید میثاق می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ - 30June 2016

روز جهانی قدس؛ روز همبستگی با ملت فلسطین

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، امام خمینی (ره) در 16 مرداد سال 1358 هجری شمسی مصادف با سیزدهم رمضان 1399 اعلام کردند: "من طى سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون، این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینى شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطینى پیاپى خانه و کاشانه ایشان را بمباران مى کند."

وی در ادامه افزودند: "من از عموم مسلمانان جهان و دولتهاى اسلامى مى خواهم که براى کوتاه کردن دست این غاصب وپشتیبانان آن، به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مىکنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و مىتواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان "روز قدس" انتخاب و طى مراسمى همبستگى بینالمللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزى مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم."

امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسئله فلسطین را از مهمترین مسائل اصلی امت اسلامی عنوان کردند و برای این مسئله یک روز جهانی اختصاص دادند. بر همین اساس میبینیم که مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور در خیابانها و سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی با فلسطینیها تجدید میثاق میکنند.

بر اساس این گزارش، چهار ماه از پیروزی انقلاب اسلامی میگذشت؛ که امام خمینی (ره) با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز همبستگی با ملت فلسطین دوباره مسئله فلسطین را که جنگ سال 1967 (جنگ رژیم صهیونیستی علیه کشورهای عربی) مسئله فلسطین را به حاشیه برده بود، به متن هدایت و در مقابل چشمان امت اسلامی قرار دادند.

برخی کشورهای عربی که بعد از شکست در جنگ 1967 مقابل رژیم صهیونیستی هویت خود را از دست داده بودند و از مسئله آزادسازی مسجدالأقصی غافل شده بودند؛ اما مسئله فلسطین همیشه در فکر و عمل امام خمینی (ره) باقی ماند و علیرغم اینکه مشغول مقابله با نظام شاهنشاهی و سرکوب آن بودند، در هر مناسبتی تاکید میکردند که مسئله اصلی اسلام آزادسازی فلسطین است. حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله آزادسازی فلسطین از مهمترین محورهای سیاست خارجی ایران قرار گرفت.

علیرغم تحریمهایی که کشورمان به خاطر سیاستهای ضد صهیونیستی متحمل شدهاست تا به امروز که 37 سال از اعلام روز جهانی قدس میگذرد، مسئله فلسطین برای این کشور حائز اهمیت است.

با اعلام روز جهانی قدس مسئله فلسطین مجددا در کانون توجه بسیاری از کشورهای اسلامی قرار گرفت و به تبع آن گروههای مقاومت اسلامی در این کشورها شکل گرفت. با وجود اینکه رسانههای غربی تلاش میکنند با تبلیغات منفی خود ارزش این روز جهانی را پایین بیاورند اما روز جهانی قدس ثمره دادهاست و ثمره آن نشر فرهنگ مقاومت در بین امتهای اسلامی است و به زودی این فرهنگ از طریق ایجاد هستههای مقاومت در لبنان و فلسطین برای مقابله با رژیم صهیونیستی که روزی به اسطوره شکستناپذیری معروف بود، بعد از آزادسازی لبنان در سال 2000 به سستتر از خانه عنکبوت تبدیل شد، عملیاتی میشود.

لازم به ذکر است؛ جمهوری اسلامی ایران نقش تاثیرگذاری در مبارزه با رژیم صهیونیستی دارد، علیرغم محاصره اقتصادی و تحریمهایی که علیه این کشور در جریان طرح آزادسازی فلسطین متحمل میشود، سیاستش تغییر نیافته و همچنان به مسئله فلسطین پایبند است و تاثیر سیاست ایران در مبارزه با رژیم صهیونیستی کاملا واضح است.

مقاومت فلسطین مثل گذشته نیست؛ مبارزه محدود به پرتاب سنگ و کوکتل موتولوف نیست بلکه به موشکهای کوتاه برد و میان برد تبدیل شده است. نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین به صورت حرفهای آموزش نظامی دیدهاند و در جنگ اخیر سربازان صهیونیستی از قدرت نیروهای مقاومت فلسطینی به هراس افتادند.

روز جهانی قدس به معنای احیای ارزشها و فرهنگ اسلامی در ظلم ستیزی و مبارزات ضد صهیونیستی است؛ چرا که تنها فرهنگ و ارزشهای اسلام، توان مبارزه با ظلم و استکبار و استعمار را دارد.

روز جهانی قدس، یعنی تک تک مسلمانان، حتی با دست خالی و مشتهای گره کرده خود، با پشتوانه ایمان و معنویت، میتوانند نیرویی مؤثر بر علیه اسرائیل غاصب و صهیونیسم بینالملل باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار