با حضور جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه؛

مراسم اولین سالگرد شهید قاسم غریب در قم برگزار شد

مراسم اولین سالگرد شهادت شهید قاسم(مهدی) غریب از شهدای مدافع حرم، عصر روز گذشته با حضور جانشین فرمانده عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران در مسجد الزهرا(س) خیابان پیام نور قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ - 01July 2016

مراسم اولین سالگرد شهید قاسم غریب در قم برگزار  شد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سردار سید مرتضی میریان طی سخنانی در مراسم اولین سالگرد شهادت شهید قاسم(مهدی) غریب با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید عزیز و حضور وی در یگان ویژه صابرین ابراز داشت: برکت امروز جامعه ما به خاطر وجود شهدا و خانواده های معظم آنان بخصوص شهدای مدافع حرم است.

وی با تبیین فلسفه برگزاری یادواره های شهدا خاطرنشان ساخت: جلسات شهدا مثل سایر اعمال عبادی در واقع ذکر و یاد خدا و وسیله تقرب به اوست.

جانشین فرمانده عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه شهدا به سرمنزل مقصود و به لقاء الله رسیدند، گفت: شهدا در مسیر سیر الی الله گام برداشته و محو در خدا شدند و زنده و ناظر اعمال ما هستند زیرا خداوند هم حی و ناظر اعمال بندگان خویش است.

میریان تاکید کرد: سعی کنید از مجالس شهدا دست خالی برنگردید و حتما توشه ای برای شفاعت برگیرید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت حضور رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت اشاره و ابراز کرد: شهدای مدافع حرم از نسل شهدا 72 تن هستند و اگر نبود جوانمردی، رشادت و حضور آنها در دفاع از عتبات عالیات، مضاجع شریف اهل بیت(ع) به دست تروریست های تکفیری با خاک یکسان شده بود.

جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه همچنین با اشاره به فرهنگ و روحیه بسیجی در جامعه گفت: بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری هر کسی که دلش با نظام است، یک بسیجی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به تشریح گوشه ای از جنایات تکفیری ها در منطقه و رشادت های رزمندگان جبهه مقاومت در دفاع از حرم های اهل بیت(ع) پرداخت.

در این مراسم که به همت پایگاه 10 شهید صیاد شیرازی حوزه بسیج شهید عابدی قم ترتیب یافته بود، مسئولانی چون حجت الاسلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، شمسعلی اسدی فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س)، خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم، پایورانی از یگان ویژه صابرین و فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین(ع) قم و جمع زیادی از اهالی منطقه پیام نور و دوستان و همرزمان شهید حضور داشتند.

پخش کلیپی از شهید غریب و شهدای مدافع حرم و نوحه خوانی علی مالکی نژاد از بخش های این مراسم بود.

سرهنگ پاسدار شهید قاسم(مهدی) غریب، در اول فروردین سال 1361 در روستای سیدمیران استان گلستان به دنیا آمد. وی در سال 79 پس از قبولی در دانشگاه افسری امام حسین(ع) به سپاه ملحق شد و در طول 15 سال خدمت در سپاه، دوره های سخت آموزشی یگاه ویژه صابرین را گذراند و موفق به اخذ گواهینامه فنی فول کیک بوکسینگ و گواهینامه خلبانی بالگرد فوق سبک گردید. جانباز شهید قاسم غریب، جانشین فرمانده گردان تکاور سپاه نینوا که چشم چپ خویش را نیز از دست داده بود، برای نخستین بار در نوروز 94 و برای آخرین بار نیز در تیرماه همان سال به صورت داوطلبانه به سوریه اعزام شد و در حالی که فرماندهی محور سوم عملیات آزاد سازی شهر تدمر را بر عهده داشت، در 20 تیر مصادف با 24 ماه مبارک رمضان در بلندی های تدمر به شهادت رسید؛ پیکر مطهر این شهید بزرگوار پس از برگزاری آیین باشکوهی، در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم خاکسپاری شد.

از شهید غریب دو فرزند 8 و 6 ساله به نام های امیرعباس و محمدامین به یادگار مانده است.

نظر شما
پربیننده ها