حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی:

هر دولتی به رژیم صهیونیستی نزدیک شود سخت مورد نفرت جهانیان است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در شرایطی که استکبار جهانی تلاش می‌کند دست دولت‌های منطقه را در دست اسرائیل بگذارد، اما امروز رژیم صهیونیستی آن‌چنان مورد نفرت مردم جهان است که هرکس به این حکومت منفور نزدیک شود، سخت مورد نفرت جهانیان خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ - 01July 2016

هر دولتی به رژیم صهیونیستی نزدیک شود سخت مورد نفرت جهانیان است

به گزارش گروه استانهای دفاع پرس، حجتالاسلاموالمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار مدیران و ناظران شورای نگهبان در استان خراسان رضوی گفت: زمانی که کشورهایی همچون عربستان سعودی و ترکیه که در حال نزدیک شدن به آن رژیم هستند، سخت مورد نفرت مردم خودشان و جهان خواهند بود.

وی افزود: استکبار جهانی قصد داشت از دهها سال قبل، رژیم جعلی صهیونیستی را به خورد کشورهای منطقه بدهد. امروز 70 سال از آن قضایا میگذرد، اما اتفاقی که در فلسطین افتاده، این است که مرجعیت تصمیم گیران برای مردم فلسطین دیگر سازمانهای آزادیبخش نیستند؛ بلکه خود مجاهدان در صحنه فلسطینی هستند. اتفاق دیگر این است که جریان انتفاضههای اول و دوم و سوم باعث شده امروز حقیقتاً ابتکار عمل در دست مردم فلسطین، غزه و جنوب لبنان بیفتد و جایگاه صهیونیستها همچنان که مجاهد نستوه آقای سید حسن نصرالله بارها گفتند، همچون خانه عنکبوت است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اتفاق دیگری که افتاده، این است که امروز مهاجرت به اسرائیل وجود ندارد. بلکه شکل آن معکوس است و از اسرائیل به سایر کشورهاست. از طرفی امنیت اسرائیل، مخاطرهآمیزترین شرایط را دارد و باوجود گنبد آهنین، بسیار شکننده و آسیبپذیر است.

وی ادامه داد: امروز دو جبهه مهم وجود دارد که در حال شفاف شدن است. یکی جبهه مقاومت و ایستادگی و ضدیت با نظام صهیونیستی و استکباری؛ در این جبهه بسیاری از مردم مسلمان دنیا و آزادمردان و آزاد زنان در کنار ایران هستند. یک جبهه هم جبهه سازش و حامی حکومت جعلی اسرائیل است. این دو جبهه در حال شفاف شدن است و مردم دنیا بهزودی آن را خواهند شناخت.

عضو هیأترئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از افتخارات نظام اسلامی این است که همه نهادهایش برخاسته از رأی و نگاه مردم و جایگاهی است که بین مردمسالاری و دین تلفیق کرده است. از سویی انتخاب و اراده با مردم و تمام نهادها برخاسته از رأی آنان است و از سوی دیگر این رأی با نگاه به دین و ارزشهای دینی و ابتنا بر ارزشهای دینی بر سرنوشت مردم است که نظام را در عالم ممتاز کرده و یک مدنیتی به نام دین رقمزده که 37 سال است امتحان خودش را در این سرزمین پس داده است.

وی تصریح کرد: مدلهایی که امروز از حکومت در جهان وجود دارد، یا مبتنی بر لیبرالیسم غربی است که هم در حوزه نظری و علمی دارای اشکال و آسیب و در محافل علمی مورد نقدهای بسیاری است و هم در حوزه عمل چیزهایی را که ادعا میکند، نمیتواند به اجرا درآورد. انتخاباتی که در مغرب زمین برگزار میشود، با میزان پایینی از مشارکت اجرا میشود. مدل دیگر، نظامهای سلطنتی است که نه پایه دینی دارد و نه پایه مردمی؛ مثل حکمتهای سعودی و بحرین. یک خانواده بر سرنوشت مردم مسلط شده و تمام امکانات ملی را در جهت اهداف خود به کار میگیرند و در جهت عکس مصالح مردم قدم برمیدارند. متأسفانه نظامهای غربی امروز بهشدت خواستار این نظامها و پشتیبان آن هستند. آنها ازیکطرف مدعی رأی مردم هستند و از طرفی از نظامهایی طرفداری میکنند که هیچ پایگاه مردمی ندارند.

وی بهنظام اسلامی بهعنوان یک الگوی جدید در جهان اشاره و اظهار داشت: نظام مردمسالار ایران که در طول 37 سال گذشته بهطور متوسط هرسال یک انتخابات برگزار و به نحوی کار کرده که رأی مردم و سلامت انتخابات تضمین شود، بهعنوان الگوی جدیدی در جهان مطرح شده است. هرچند سازوکار انتخابات در ایران بهگونهای است که انتخابات در بهترین سطح از سلامت برگزار شود، اما همچنان این نظام مورد خشم نظام استکباری و غرب است؛ بنابراین، معلوم است که مسأله مردم نیستند و بحث رأی و توجه به آنان، ادعایی بیش نیست.

حجتالاسلاموالمسلمین رئیسی ابراز داشت: در کشورهای غربی که خود را مردمسالار میدانند، اغلب انتخابات با مشارکت بسیار پایین شکل میگیرد. پس مسئله مردم نیستند. آنچه مدنظر آنهاست این است که مردم طبق خواست آنان عمل کنند؛ اما خواست مردم ما دین و ارزشهای دینی است. از روز اول انقلاب فریاد «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» سر دادهاند و این شعار، همواره مبنای حکومت ما خواهد بود.

وی گفت: در سفری که به آفریقا داشتم، با شخصی از دوستان نزدیک نلسون ماندلا آشنا شدم که از طرف ماندلا مأمور شده بود قانون اساسی آفریقا را بنویسد. ایشان که تمامی قوانین اساسی دنیا را مطالعه کرده بود، گفت: در تمام دنیا، جمهوری اسلامی ایران کاملترین قانون را دارد و بسیار مترقی است؛ چراکه بین دموکراسی و آرمانخواهی جمع بسته است. از نظر او بسیار مشکل است که یک کشور هم آرمانخواه و هم دموکراتیک باشد.

رئیسی افزود: هرچند امپراتوری خبری استکبار تلاش کند که این اخبار را پوشش ندهد، اما خداوند متعال به خاطر حقانیت این دیدگاه و این پیام، آن را فراگیر و گسترده کرده و برای همه مردم جهان عمومیت داده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: ما معتقدیم که امروز امواج انقلاب شکوهمند اسلامی، پیام و مقصد و مقصود امام و راه ایشان و گفتمان رهبری معظم انقلاب در منطقه بیش از هر زمان امروز رونق دارد. شما امروز ببینید در جهان اطراف چه خبر است. امروز توجه به نگاه و اهداف امام و دیدگاههای رهبری در هر نقطه از عالم موجب زمینگیر شدن استکبار شده است.

وی با اشاره به اتکای جوانان مسلمان به قدرت ایمان و ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان، تصریح کرد: آیا امروز به لحاظ قدرت نظامی، ضعیفتر از مردم یمن داریم؟ آنها در عین بیسلاحی و بی امکاناتی و درحالیکه نه نیروی هوایی و دریایی دارند، بیش از یک سال است که آل سعود را به ستوه درآوردهاند. اینکه آمریکا مستقیم در قضیه یمن ورود میکند، استیصال آنان را نشان میدهد. این در حالی است که سازمان دول که بهدروغ اسمش را سازمان ملل گذاشتهاند، حمایت میکند و با گرفتن رشوه در یک سند دست میبرد و عبارت «رژیم کودککش سعودی» را حذف میکنند.

وی تصریح کرد: این نظام حاکم بر رسانهها و بهظاهر سازمان ملل است که اراده مستکبرین را دنبال میکند؛ اما آیا توانستهاند کاری از پیش ببرند؟ خیر. امروز در هر جای دنیا بروید، نام نظام اسلامی میدرخشد. همین خانم کلینتون در خاطراتش گفته: هر جای دنیا رفتم گفتند ایران، ایران. اصلاً نمیفهمم در عالم چه خبر است. ما پول خرج میکنیم، اما نام ایران مطرح میشود. این حقیقتی منبعث از عدالتخواهی، حقخواهی و آزادیطلبی است که به برکت انقلاب اسلامی و پیام امام راحل و بصیرتآفرینیهای رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: مسلمین با همان احساسی که در شبهای قدر و در سایهسار قرآن، حضرات معصومین(ع) را واسطه فیض الهی قرار دادند، در راهپیمایی روز قدس با زبان روزه به میدان خواهند آمد و خروش خود را علیه نظام صهیونیستی و استکباری به عالم نشان میدهند.

 

نظر شما
پربیننده ها