سرلشکر باقری در گفتگو با دفاع پرس:

آمادگی‌های دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح افزایش می‌یابد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، افزایش آمادگی‌های دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح و ارتقاء بسیج مردمی را از اولویت‌های کاری خود برشمرد.
کد خبر: ۸۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ - 05July 2016

آمادگی‌های دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح افزایش می‌یابد

سردار سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: مهمترین برنامههای اینجانب در مسئولیت جدید اجرای دستوراتی است که در حکم فرماندهی معظم کل قوا ابلاغ شده است؛ که عبارتند از ارتقاء آمادگیهای دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح و بالا بردن توانمندی نیروهای مسلح در مقابله با تهدیدات.

وی همچنین افزود: ارتقاء بسیج مردمی نیز یکی از مهمترین برنامههای بنده در دوران تصدی ریاست ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در واقع برنامه نیروهای مسلح بر این اساس تبیین و به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است.

سرلشکر باقری در ادامه در پاسخ به این سؤال که با توجه به شرایط منطقه اولویت کاری شما برای بدنه نیروهای مسلح چه خواهد بود، گفت: ما امروز در شرایط خاصی در منطقه قرار گرفتیم و با وجود اقتدار بی مثالی که در طی این 37 سال برای جمهوری اسلامی پیدا شده است که به هیچ وجه قابل قیاس با سالهای ابتدایی انقلاب و یا آغاز دوران دفاع مقدس نیست که در داخل کشورمان و در نزدیکی مراکز استانهایمان باید با دشمنان متجاوز می جنگیدیم.

وی ادامه داد: امروز الحمدالله اقتدار مثالزدنی برای ملت ایران فراهم شده است؛ اما دشمنان ما نیز بیکار ننشسته اند و توطئه های بیشمار، متنوع و تهدیدات گوناگونی برای امنیت کشورمان ایجاد کرده اند و می کنند که پاسخگویی و آمادگی در برابر آنها از اولویتهای نیروهای مسلح است.

سردار باقری گفت: امنیت در مناطق مرزی و استانهای مرزی، شمال غرب و جنوب شرق کشور ارتقاء یافته و الحمدالله امروز امنیت کاملی مانند مناطق داخل کشور دارند و اقدامات دولتی و بخش خصوصی به راحتی در آنجا قابل انجام است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ارتقای آمادگی و دفاع از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در فراتر از مرزهای کشور مانند خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند با اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران بهحمدالله دنبال شده و بیشتر از گذشته نیز دنبال خواهد شد.

سرلشکر باقری گفت: کمک به مستضعفین منطقه در برابر ظلم و ستم، تجاوزها و تهاجمات تروریستی از اولویتهای اول نیروهای مسلح خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار